01 ינואר 2014 | 21:37 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

להציל את ערוץ TCM! (חלק ב׳)

שלשום גיליתי שערוץ TCM נעלם מלוח השידורים של יס. ערוץ TCM האמריקאי, שודר מאירופה (במתכונת קצת שונה מזו האמריקאית). בכל פעם שרציתי להתרפק על סרט ישן, או להשלים חור בהשכלה של קלאסיקה שפספסתי, זה היה המקום לגשת אליו. זה היה ערוץ להקליט בו סרטים ולצפות בהם מתישהו מחוץ למירוץ ההתעדכנות של הצפייה השוטפת. ועכשיו הוא איננו עוד. בתגובות לפוסט משלשום וגם בפייסבוק היו כאלה שטענו שהערוץ ירד בגלל בקשת הנהלת הערוץ ולא בגלל יס. היום מגיעה התגובה הרשמית של יס:

לאחר בחינת ההפצה הבינלאומית של הערוץ, הודיע הערוץ על החלטתו לסיים את פעילותו בישראל החל מיום 31.12.2013. יש לציין כי מדובר בערוץ זר המתורגם לעברית באופן חלקי בלבד עם אחוז גבוה במיוחד של שידורים חוזרים ובשנים האחרונות נכללו בו מספר זעום של סרטים חדשים. ככזה, שביעות הרצון של הלקוחות ממנו הייתה נמוכה ובהתאם גם נתוני הצפייה בו.

השקנו עוד במאי 2013 רצועה שבועית ייחודית המשדרת קלאסיקה קולנועית, זאת בנוסף, לערוץ MGM המשדר סרטים בעלי תוכן דומה ופתוח לכלל המנויים ללא תוספת תשלום.

הכניסו צרחה של תסכול כאן.

הרי זה הגיוני: שימו ערוץ באפיק מספר 38, ללא כל פרסום או קידום (בארצות הברית יש ל-TCM פסטיבל קולנוע שנתי בו מוצגות קלאסיקות בעותקים משוחזרים), ואז בטלו אותו כי איש לא יודע שהוא קיים. בואו נעשה עסק: שימו את TCM למשך חודש בערוץ 7 והעבירו את MGM לערוץ 38 ובואו נראה לאיזה מהם יהיו ״נתוני צפייה נמוכים״.

ברור שזה ערוץ דל ברייטינג, גם בגלל שהוא כה נידח בממיר, וגם כי – מה לעשות – הוא ערוץ איכותי המשדר קלאסיקות ופונה לחובבי קולנוע אדוקים. לא אלה שרוצים להתעדכן בכל מה שחדש – אלה מקבלים שירות טוב מערוצי הסרטים הרשמיים של יס – אלא אלה שרוצים להיזכר או להשכיל בכל מה שהיה פעם. יופיו של ערוץ TCM הוא בכך שהוא חסר פשרות בסינפיליה שלו.

ערוץ MGM מלא מטעמים, אני מודה. יש שם מה לראות. אבל זה ערוץ שכולו פשרות. זה כל כך שקוף לעין שיש שם הוראה – מובלעת או מפורשת – להמעיט בשיבוץ סרטים בשחור לבן. ובאופן כללי, נדמה שעיקר הרפרטואר שלו מתחיל משנות הששים ואילך. הערב ב-22:00 אמנם משודר ״רעל ותחרה״ של פרנק קפרה – שחור לבן מ-1944 וסרט מעולה – אבל אני צריך לרוץ שבוע שלם קדימה עד שאני מוצא בלוח השידורים של MGM עוד סרט מלפני שנת 1960, ואגב כך מוצא רק עוד שני סרטים נוספים בשחור לבן בכל השבוע הקרוב. מה שכן, האייטיז הולכים חזק בערוץ הזה (חפשו שם השבוע סרטים אמריקאים של אבי נשר, מנחם גולן ויואל זילברג).

כלומר, מי שרוצה קלאסיקה חייב את TCM וגם את MGM. אם.ג׳י.אם מציג גם סרטים חדשים. זה לא באמת ערוץ של קלאסיקות. ורצועת הקלאסיקות של יס 3? היא נהדרת. אבל סרט אחד בשבוע? זה תחליף? וכן, בואו נגיד את מפורשות: הבו לנו ערוץ סרטים בשחור לבן (אם כי, בשבוע האחרון ערוץ TCM הציג גם את ״לורנס איש ערב״ וגם את ״זהו בידור״ על שני חלקיו, שניהם בצבע).

ולסיכום: יס הפקירו את TCM, הזניחו אותו ואז חיסלו אותו כשאיש לא ידע על קיומו (אבל מי שהכיר את הערוץ, אהב אותו). התחליפים שהם מציעים ממש לא מספקים, אפילו לא קרוב לזה.

ולכן, אני קורא: החזירו את TCM!

 

 

 

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “להציל את ערוץ TCM! (חלק ב׳)”

  1. נתי 1 ינואר 2014 ב - 22:15 קישור ישיר

    מסכים לגמרי, במיוחד שכנראה מדובר בעלות מינימלית של אחזקת הערוץ.
    השאלה אם אפשר לעשות משהו ?

    ================
    רוה לנתי: להגיב כאן, זו התחלה. להפיץ את הפוסט הזה, או פוסט שלך בעניין, בפייסבוק ולגרום לחבריך להצטרף לקריאה להשבת הערוץ – אם תהיה מספיק תהודה, אולי זה יזיז למישהו משהו.

  2. soksok 1 ינואר 2014 ב - 22:34 קישור ישיר

    יאיר רווה תכיר טורנטים,טורנטים זה יאיר רווה.

    בחייאת יאיר,הרשת מלאה בכל סרט שתחפוץ ובאיכות לרוב שלקוחה מדיסק בלוריי,נכון אין תרגום לעברית וצריך לדעת איפה "לחפש" כדי למצוא אבל זה הפתרון עבור הסינפיל שבך.

  3. שלו 1 ינואר 2014 ב - 23:13 קישור ישיר

    איך אני אוהב את התגובות האלה שניכר שמישהו שאין לו מושג בקולנוע כתב. ״משובצים בו מעט מאוד סרטים חדשים״… בטח לא בגלל שזה ערוץ שכל ייעודו בחיים הוא לשדר סרטים ישנים!!

    • רפי 2 ינואר 2014 ב - 15:49 קישור ישיר

      נראה לי שהכוונה אינה לסרטים חדשים באמת, אלא לסרטים חדשים מעבר למאגר המוגבל שרץ בערוץ מזה שנים.

  4. אידנס 1 ינואר 2014 ב - 23:56 קישור ישיר

    מבאס מאד שTCM ירד. אמנם התחלופה שם הייתה נמוכה אך הוא עדיין שידר לא מעט קלאסיקות נהדרות ומיקססתי משם לא מעט סרטים לאורך השנים.

    רק מה, ירידת הערוץ לא הייתה החלטה של yes. זה אולי לא ברור מספיק מהתגובה, אבל הערוץ ירד כי מנהלי TCM העולמית החליטו לצמצם את פעילותם באזור ולבטל את שידורו בישראל ובמדינות הסמוכות (ממש כמו ערוץ ESPN שהפסיק את פעילותו בארץ, למרות שהיה ערוץ מבוקש ופופולארי בהרבה).
    למרבה הצער נראה שמחאה כזו לא ממש תשפיע על מי שהוריד את הערוץ, בעיקר לא מחאה בעברית.

  5. אורי 2 ינואר 2014 ב - 1:56 קישור ישיר

    באסה היה ערוץ נהדר

  6. יובל 2 ינואר 2014 ב - 8:34 קישור ישיר

    בMGM הציגו גירסה בצבע של "רעל ותחרה", לפני שבוע בערך היה אותו ב-TCM בשחור-לבן.

    • עופר ליברגל 2 ינואר 2014 ב - 8:55 קישור ישיר

      MGM הוא בעיניי ערוץ נהדר – גם בגלל סרטי B רבים. אבל הצביעה של סרטים קלאסיים היא פשע והם עושים זאת שוב ושוב.

    • איתי 3 ינואר 2014 ב - 1:50 קישור ישיר

      מה שאירוני זה שאת הצביעה עשתה בזמנו חברת טרנר (שממנה כאמור לקוח ה-T ב-TCM) ורבות מהקלאסיקות ששודרו ב-TCM היו של חברת MGM.

  7. איתי 3 ינואר 2014 ב - 2:05 קישור ישיר

    לא ברורים לי הליכלוכים על ערוץ MGM, אם יש ערוץ אחד באמת לסינפילים כיום, זה הערוץ. יש בו אינספור פנינים מכל התקופות (אולי מלבד סרטים אילמים). נכון, את הקלאסיקות של חברת MGM עצמה דווקא אין לו כי הוא מכר אותם לטרנר ולכן הם בTCM, אבל הם כל הזמן קונים זכויות של עוד חברות ומוסיפים קלאסיקות נוספות לרפרטואר (לפני כמה זמן זה היה עם קולומביה, מה שהוביל לגל של קלאסיקות נשכחות שלהם משנות הארבעים והחמישים, ולאחרונה זה עם וורנר), סרטים שרק עכשיו יוצאים לראשונה בדיוידי בסדרות כמו Warner Archives כמו Columbia MOD משודרים שם דרך קבע, וגם הטיעון שלך לגבי סרטים מלפני 1960 קצת מוגזם, אפשר למצוא לפחות אחד ביום. ערוץ TCM באמת מיחזר את עצמו די למוות וגם אם היה משהו נוח בזה שידעת שיש קלאסיקות שתמיד יהיו שם כשתרצה להשלים אותם, אני לא חושב שהוא בר השוואה לערוץ פעיל ומלא אוצרות כמו MGM.


השאירו תגובה