10 ינואר 2014 | 14:47 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

יש זוכה ישראלי באוסקר השנה

ביום חמישי, כשיוכרזו המועמדויות לאוסקר, לא יהיה שם נציג ישראלי*. אמנם, ארנון מילצ׳ן חתום כמפיק על ״12 שנים של עבדות״, ודני דימבורט ואלכסנדרה מילצ׳ן (הבת של ארנון) חתומים על ״הזאב מוול סטריט״, אבל הם לא יוזכרו ברשימת המועמדים (המוגבלת לשלושה שמות בלבד, של אנשים שהיו המפיקים ממש, ולא בעמדה ניהולית בכירה של אישור פרויקט ומימונו וליוו אותו מרחוק). וגם ל״מעשה בהרג״ התיעודי יש נקודה ישראלית בזכותה של פיליפה קוברסקי, השותפה לסרט ומשמשת כמפיצה הבינלאומית שלו.

אבל אתמול פורסם שיהיה השנה זוכה ישראלי באוסקר. אמנם, זה לא יהיה בטקס הראשי, אלא בטקס לפרסי המדע והטכנולוגיה של האקדמיה שיתקיים שבועיים לפני הטקס הגדול. ואמנם, הוא לא יזכה בפסלון אוסקר, אלא במגן (Plaque) המוענק להישגים מיוחדים.

הזוכה הוא עופר אלון, שיקבל פרס על הישגים מדעיים והנדסיים על כך שב-1999 הוא המציא את תוכנת האנימציה zbrush – תוכנה לפיסול דיגיטלי, ליצירת מודלים תלת מימדיים. התוכנה הזאת משולבת לתוך עבודת אפקטים ואנימציה בחברות פוסט-פרודקשן.

שאר הזוכים בפרסי הטכניים שיחולקו ב-15 בפברואר נמצאים כאן.

*) טכנית, האני אבו אסעד הוא אזרח ישראלי, אבל הוא לא רוצה להיות מזוהה כך. מצד שני, אני ממש בספק שהוא יהיה מועמד.
נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “יש זוכה ישראלי באוסקר השנה”

  1. כפירם 11 ינואר 2014 ב - 14:13 קישור ישיר

    למי שמעוניין להבין מה זה בעצם פיסול דיגיטלי ומה מייחד את התוכנה זיבראש, וגם לצפות בגלריית יצירות של עופר אלון, הנה קצת פרטים באתר המכללה הישראלית לאנימציה:
    http://www.ani-mator.com/ofer_alon_wins_oscar/


השאירו תגובה