07 דצמבר 2008 | 10:10 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

ואלס עם תזמורת

הדבקת פערים:

1. רוג'ר איברט הוא המבקר הזריז והחרוץ ביותר והוא הראשון שכבר מפרסם את רשימת סרטי השנה שלו. והשנה, חידוש: 20 סרטים וללא סדר הייררכי, רק לפי סדר אלפאביתי, כך שאנחנו לעולם לא נדע מה היה הסרט שאיברט הכי אהב ב-2008. בכל מקרה, "ביקור התזמורת" שם.

2. לא רחוק מרוג'ר איברט, גם כן בשיקגו, ישבה השבוע אליסה סיימון עם סקרינר די.וי.די של הסרט הישראלי "7 דקות בגן עדן", הזוכה בפסטיבל חיפה, וכתבה עליו ביקורת אוהדת ל"וראייטי". אני עדיין לא ראיתי.

3. ב-1990 ביים ברבט שרודר את הסרט "תהפוכות הגורל", על פי ספר שכתב אלן דרשוויץ', תסריט מאת ניקולס קאזאן (הבן של איליה), וגלן קלוז וג'רמי איירונס בתפקידים הראשיים. איירונס זכה באוסקר על תפקידו בסרט. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי שהרעיש את רוד איילנד וכל אמריקה עשר שנים לפני כן. מקס פון ביולו (איירונס) הואשם שניסה לרצוח את אשתו, סאני פון ביוליו (קלוז). הוא הורשע במשפט ובערעור, ואז פנה לעורך הדין אלן דרשוויץ כדי שיעזור לו לזכות בערעור בבית המשפט העליון. משפטיו של מקס פון ביולו היו מהסנסציוניים ביותר באמריקה בשנות השמונים. הוא הואשם שניסה לרצוח את אשתו בהזרקת אינסולין, אבל שנכשל במשימתו ורק גרם לכך שהיא תיכנס לתרדמת (הסרט, בטוויסט א-לה "שדרות סאנסט", מסופר בקולה של סאני השרויה בקומה). ובכן, סאני פון ביולו האמיתית היתה 28 שנים בתרדמת, עד אתמול. אתמול היא מתה בגיל 76. לגלן קלוז שלום.

4. הלינק הזה לאורון בלבד.

5. פרסי הקולנוע האירופים חולקו אמש בזמן שישנתי. "גומורה" של מתיאו גורונה זכה בפרסים המרכזיים. "ואלס עם בשיר" זכה בפרס הפסקול, ובלוס אנג'לס הוא זכה בפרס סרט התעודה של אגודת הדוקומנטריסטים, בתיקו עם "איש על חבל". וויינט דיווח אמש.

נושאים: כללי

2 תגובות ל - “ואלס עם תזמורת”

  1. JNH 7 דצמבר 2008 ב - 11:21 קישור ישיר

    "מקס פון ביולו (איירונס) הואשם שניסה לרצות את אשתו".
    לא תקין אולי, אבל זו עדיין לא עבירה.
    ויש עוד שגיאת הקלדה בהמשך.

  2. ניר4819 8 דצמבר 2008 ב - 7:49 קישור ישיר

    הרשימה של אברט מעניינת ובעייתית – בעייתית כי היא מציינת סרטים שעוד לא יצאו להקרנה מסחרית (כולל בארה"ב), כך שהקוראים של הרשימה לא ראו חלק גדול מהסרטים. בכל אופן, שמחתי במיוחד על שני דברים – שהוא ציין את ביקורת התזמורת כאחד מהסרטים הטובים. אני חושב שזה באמת סרט מדהים ביותר. ושנית – שהוא הכניס את צ'ה לרשימה. ביחד עם ואלקירי, צ'ה הוא הסרט שאני הכי מחכה לצאתו לאקרנים (הוא בכלל יעלה בארץ? קשה לי להאמין שסרט כל כך ארוך יעלה פה בבתי הקולנוע), והחיבה של אברט לסרט (לטענתו, למרות שמדובר ב-257 דקות, הסרט אינו משעמם) משמחת אותי מאד. הכי הרבה נחכה שייצא בדי בי די…


השאירו תגובה