07 דצמבר 2008 | 12:30 ~ 21 תגובות | תגובות פייסבוק

כוכב צפוף

זה לקח קצת זמן, אבל אפשר לבשר שמיזם "יס פלאנט" הפך להצלחה. אם בתחילת דרכו הוא נותר שומם בסופי שבוע בשעה שבסינמה סיטי קשה היה למצוא מקום להניח בו את כף הרגל, הרי שבביקוריי האחרונים שם בסופי השבוע המצב שונה לחלוטין: החנייה של קניון איילון מלאה (בשעה שרק בתי הקולנוע והסופרפארם פתוחים) והאכסדרה הקטנה מדי של בתי הקולנוע (בוודאי בהשוואה ליס פלאנט החיפאי המרווח יותר) סואנת וצפופה עד אימים.


אתמול הוקרנה הגרסה העברית והתלת מימדית של "בולט" בשלוש אולמות, עם הקרנה אחת בכל שעה עגולה. אולם 6 – הגדול במתחם – בשעה 17:00 היה מלא כמעט עד אפס מקום. וזיכרו: כרטיס להקרנה תלת מימדית יקר בחמישה שקלים מכרטיס להקרנה רגילה.



"בולט" הוא סרט חמוד, שהצליח מאוד לבלבל את בת ה-7 (שבכל זאת דיווחה שהיא נהנתה): מה קורה בתוך הסדרה ומה קורה במציאות? ומה זה בכלל רייטינג? הסיפור הוא כזה: בולט הוא כלב המככב בסדרת טלוויזיה על כלב עם כוחות על. מפיקי הסדרה כולאים אותו באולפן מתוך אמונה שאם הוא יחשוב שהכל אמיתי הדאגה שלו לילדה שמשחקת לצידו תהיה כנה. לכן הוא חי במציאות שלו, מבודד מהעולם, לא מודע לשקר של הטלוויזיה, מעין "המופע של טרומן" בכלבים. מודה: הקטעים של סדרת הטלוויזיה בהן יש לו כוחות על היו הכי מוצלחים בסרט. האקשן שם היה משובח למדי. ואז הוא בורח מהאולפן. למעשה הוא יוצא להציל את השחקנית שלצידו שהוא חושב שהיא במצוקה. והוא מתגלגל בטעות מהוליווד לניו יורק. ושם הוא צריך להתמודד עם העולם האמיתי (דיכוטומיה חביבה: קליפורניה היא הזיוף, ניו יורק היא העולם האמיתי), ועם העובדה שהוא סתם כלב רגיל, ללא כוחות, ושכל חייו היו אשליה אחת גדולה. ובכל זאת, הוא יוצא למסע קרוס-קאנטרי מניו יורק להוליווד כדי להציל את הילדה. מתוך נאמנות של כלב.


כדי להבין באמת מה שקורה שם אני חושב שהסרט פונה לילדים מגיל 10 ומעלה, בייחוד כאלה שממש מכורים לעולם הטלוויזיה. אה, זה כולם? טוב, זה מסביר את הלחץ על הקופות.


בת ה-7 התלוננה שמשקפי התלת מימד לא היו לה נוחים ושלא היו מספיק קטעי תלת מימד, מהסוג של "הושט היד ודמיין שאתה יכול לגעת בם", שיצדיקו את אי הנוחות של המשקפיים. הצעתי לה שבסרטים הבאים נסתפק בגרסה הרגילה, השטוחה.
אני, מצידי, תהיתי: אם גם אולפני דיסני עושים עכשיו סרטי אנימציה ממוחשבת וגם הם בחתימתו של ג'ון לאסיטר כמפיק אחראי, מה ההבדל בין "דיסני אנימציה" ובין "דיסני/פיקסאר"? הבקרוב הנפלא של "למעלה" לכאורה סיפק תשובה: דיסני/פיקסאר עושים סרטים שנדמה שהם מופלאים, פנטסטיים, מרהיבים, חכמים יותר. משמע שלאסיטר מנתב ל"דיסני אנימציה" את הפרויקטים הזניחים יותר? הפחות טובים? העובדה שלאסיטר הוא כעת הבוס הגדול של דיסני בתחום האנימציה יוצרת היררכיה בין האולפנים וממקמת את פיקסאר בראש. ואכן, "בולט" הוא סרט חביב, אבל לא קרוב לשום פסגת אנימציה – לא בצורה ולא בתוכן – למרות כמה סצינות מאוד משעשעות.


הרהור: אם דיסני יצליחו לדחוף את שיר הנושא של "בולט" למועמדות לאוסקר מיילי סיירוס ("האנה מונטנה") תגיע לשיר דואט עם ג'ון טרבולטה בטקס, וכך כל בנות ה-12 יגדילו את הרייטינג. אם מפיקי האוסקר רוצים עוד רייטינג שידאגו שגם שיר או שניים מ"היי סקול מיוזיקל" יהיו מועמדים. מיילי סיירוס וזאק אפרון על במה אחת? בנות ה-12 יתעלפו.

נושאים: 3D, אנימציה

21 תגובות ל - “כוכב צפוף”

  1. דרורית 7 דצמבר 2008 ב - 13:04 קישור ישיר

    בדיוק בול מה שהיה אצלנו, רק ששוב, אנחנו נמנענו מראש מהתלת מימד. בן השניה לעשר קלט הכל, בן החמש וכמה ימים ממש ממש לא.
    ואם תוסיף את האחים ג'ונאס לאותה במה לפרמדיקים תהיה הרבה עבודה!

  2. יובל אדם 7 דצמבר 2008 ב - 14:03 קישור ישיר

    קרא לי מיזנטרופ
    אבל כל כך נהניתי שיס פלאנט היה רק שלי כמעט כל פעם שהלכתי לשם.
    בלי ילדים מקשקשים, בלי אנשים עם פלאפונים מעצבנים. תמיד להגיע רגע לפני, ישר לקנות כרטיס, ולשבת במקום טוב באמצע.
    בעסה, עם כל החדשים האלה שהולכים לקולנוע יחד איתי פתאום…

  3. רותם 7 דצמבר 2008 ב - 14:16 קישור ישיר

    האמת שחווית הצפייה שם לרוב לא מרגישה המונית (זה אם לא מחשיבים את ההמונים עצמם). הרבה יותר גרוע השתי זקנות בלב שמדברות בטלפון ומסבירות אחת לשנייה את העלילה.
    אתמול בערב ד"א, היה נראה כאילו קניון איילון תחת מצור- אי אפשר היה לדחוף למטה סיכה. מיתון? איפה מיתון? הקולנוע נהג כהרגלו, אבל לעומת מה שהלך בחנויות הרגשנו בודדים. לא צחוק.

  4. דרורית 7 דצמבר 2008 ב - 14:30 קישור ישיר

    יובל – נסה את ההצגות של יום שישי, חמש או שבע בערב, הרבה יותר טוב מבחינת צפיפות. ורותם צודק – דווקא בלב הפריעו לי הרבה יותר, גם אם האולם היה חצי ריק…

  5. shai 7 דצמבר 2008 ב - 15:40 קישור ישיר

    וכך כל בנות ה-2 יגדילו את הרייטינג?

    They start watching tv very young these days,don't they

  6. דן 7 דצמבר 2008 ב - 15:58 קישור ישיר

    שלושה אולמות. שלוש אולמות זה ב- nrg.

    והיס פלאנט הוא מקום מושלם להקרנות שישי אחר הצהריים. שזה בכלל זמן די מושלם ללכת לסרט.

  7. רותם 7 דצמבר 2008 ב - 17:11 קישור ישיר

    זה בדיוק מה שחשבתי לעצמי אמש. למה אני לא ממשיך ללכת לפלאנט בשישי בצהריים. הקניון ריק ושקט.

  8. ברווז גומי 7 דצמבר 2008 ב - 19:08 קישור ישיר

    מאיזה גיל היום מתחילים ללכת לסרטים עם כתוביות? לפי מה שזכור לי הפסקתי לראות סרטים מדובבים באמצע כיתה א', כלומר בגיל 7 וחצי. אם בולט מתאים יותר לבני 10, אז מדוע יש רק הקרנה אחת ביום של תלת מימד באנגלית?

  9. ניר 7 דצמבר 2008 ב - 19:12 קישור ישיר

    אני חייב להגיד שמאז שיס פלאנט נפתח,אני לא זוכר אותו כמקום שקט.
    כשראיתי שם את "השתולים" לפני שנתיים בטרום בכורה,אולם 6 היה מלא.זאת רק דוגמא אחת מבין עשרות.
    מעולם לא היה אולם ריק כשאני הלכתי(חוץ מפעם אחת כשהלכתי עם שני חברים לראות את "משפחת סימפסון" והיה שם רק אדם אחד שנראה כמו הקומיק בוק גאי שהגיע עם ילקוט מלא באוכל).

  10. רז-ש 7 דצמבר 2008 ב - 20:10 קישור ישיר

    אני עם ניר, אני מאוד אוהב את יס פלאנט אבל אני ממש לא מבין על מה אתה מדבר יאיר. כבר שנה וחצי שיס פלאנט מלא. הצגות הערב מלאות במיוחד. סרטים חדשים עוד יותר. והילדים הצווחים קיימים גם קיימים. בקיץ האחרון פעמיים יצא לי להגיע לשם ולותר על הצפייה בסרט פשוט בגלל התור בקופות. ככה שהמשפט הראשון שלך "זה לקח קצת זמן" נראה לי הזוי לגמרי.

  11. אלי כהן 8 דצמבר 2008 ב - 9:03 קישור ישיר

    אני דווקא מוצא את התלת מימד נהדר בסרט הזה
    הו אלא מרגיש גימיקי כמו במסע לבטו האדמה
    הוא כמו לצפות בview master קם לתחייה
    חבל לפספס את החוויה

  12. איתן 8 דצמבר 2008 ב - 9:38 קישור ישיר

    ואני ראיתי את "בעיטה לחיים" אתמול. אם להשאיל מיאיר כמה מילים שהוא כתב לגבי סרט ברזילאי אחר, "בעיטה לחיים" הוא סתם סרט.

    למרות הגוון הדהוי, ברור לכל עין שוולטר סאלס יודע לצלם סרטים. כבר מהשוט הראשון רואים את הקומפוזיציה המושלמת, ומשחק התאורה היפהפה. אבל הסרט מאוד לוקה דרמטית. הוא סתמי, הסצינות קצרות ולא עמוקות, הדמויות שטוחות, והמהלכים העלילתיים צפויים ולא ממש מעניינים. כנראה שסאלס הרגיש את זה בחדר העריכה, וניסה לתקן את זה בטריק הידוע והמוכר של הורדת כל הסאונד הסביבתי לאפס, והפיכתו לסובייקטיבי לדמות שעל המסך. הבעיה היא שסאלס משתמש בטריק הזה הרבה יותר מדי פעמים בסרט, ומהר מאוד הוא מאבד את האפקט שלו. גם המוזיקה (גוסטאבו סאנטולאז'ה) יפה כשלעצמה, אבל לא מגובשת : קצבית בקטעי הכדורגל, ושקטה בקטעים אחרים. סאלס ניסה בחדר העריכה להדביק את המוזיקה לרגש בצורה מגושמת. זה לא עובד. לא שזה סרט רע. הוא פשוט מיותר.

  13. סטיבי 10 דצמבר 2008 ב - 14:34 קישור ישיר

    מה זה אומר שפותחים מתחם גלובוס מקס בבאר שבע? האם זה כה מהפכני שזה דורש לארגן מסיבת עיתונאים+הקרנה סודית+הסעה מתל אביב למוזמנים? האם זה אירוע שדורש הייפ ופרסום בשל התחרות עם המספר העצום של בתי קולנוע באזור?

  14. proxies list 28 ינואר 2011 ב - 2:34 קישור ישיר

    This was a seriously pretty excellent publish. In theory I’d prefer to publish like this also – getting time and actual effort to make a terrific piece of writing… but what can I say… I procrastinate alot and by no means appear to obtain a little something done.

  15. albury wodonga lawyers 28 ינואר 2011 ב - 9:48 קישור ישיר

    Good job here. I really enjoyed what you had to say. Keep heading because you definitely bring a new voice to this topic. Not many people would say what youve said and still make it interesting. Well, at least Im interested. Cant wait to see a lot more of this from you.

  16. niche forum 31 ינואר 2011 ב - 9:33 קישור ישיר

    Just a fast hello and also to thank you for discussing your ideas on this page. I wound up in your weblog right after researching physical fitness connected issues on Yahoo… guess I lost track of what I had been performing! Anyway I’ll be back once once more inside the long term to check out your blogposts down the road. Thanks!

  17. best hosting 4 פברואר 2011 ב - 3:08 קישור ישיר

    Hey – good weblog, just looking around some blogs, seems a quite good platform you're making use of. I'm currently making use of WordPress for a couple of of my web sites but looking to change one of them around to a platform similar to yours as a trial run. Anything in particular you would recommend about it?

  18. enchères à un sou 4 פברואר 2011 ב - 3:13 קישור ישיר

    Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and really like learning extra on this topic. If achievable, as you acquire knowledge, would you mind updating your weblog with more info? It is extremely helpful for me.

  19. employment lawyers melbourne 4 פברואר 2011 ב - 4:18 קישור ישיר

    Please tell me that youre going to keep this up! Its so superior and so important. I cant wait to read extra from you. I just feel like you know so very much and know how to make people listen to what you might have to say. This blog is just also cool to be missed. Terrific things, really. Please, PLEASE keep it up!

  20. justhost hosting 4 פברואר 2011 ב - 4:44 קישור ישיר

    I think youve produced some actually interesting points. Not too many people would essentially think about this the way you just did. Im genuinely impressed that theres so much about this topic thats been uncovered and you did it so properly, with so very much class. Great one you, man! Genuinely terrific stuff right here.

  21. biciclete pliabile 4 פברואר 2011 ב - 4:55 קישור ישיר

    Ive been meaning to read this and just never acquired a chance. Its an issue that Im extremely interested in, I just started reading and Im glad I did. Youre a wonderful blogger, 1 of the ideal that Ive seen. This blog surely has some info on topic that I just wasnt aware of. Thanks for bringing this stuff to light.


השאירו תגובה