14 דצמבר 2008 | 09:00 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

חי! ומת.

סיכום סוף השבוע:

ושוב אני גאה לגלות שאת העבודה הכי טובה בבלוג הזה עושים אתם, המגיבים. הפרסום על הבחירה של יו ג'קמן כמנחה האוסקרים הופיע כאן בתגובות עוד לפני שהוא פורסם ב"וראייטי". ויודעים מה? בעיני זה רעיון מקסים. קודם כל כי אני חושב שג'קמן הוא אחלה, ויהיה נעים לבלות איתו ערב. אבל בעיקר כי הכיוון של הטקס השנה מתחיל להתברר: עם ביל קונדון בכסא המפיק ועם יו ג'קמן כמנחה הכיוון יהיה ספקטקל/מיוזיקל, לא ערב סטנד אפ. ג'קמן הוא מהשחקנים האלה שיודעים גם לשיר ולרקוד (למעשה, השחקן האוסטרלי הזה התפרסם בברודוויי לפני שהתפרסם בהוליווד). ומי שחושב שזה יהיה רק ערב של שירים וריקודים, צריך לקחת בחשבון שהאוסקרים יתקיימו לפני עליית "וולברין", הספין-אוף של "X-מן" בכיכובו של ג'קמן. כך שעם שיווק נכון, יצליחו מפיקי הטקס להביא למסכים כצופים גם את הנערים חובבי הקומיקס וגיבורי העל וגם את אימותיהם.
בקיצור, יש סיכוי שיהיה ערב שונה מהרגיל. מצד שני, אני בתחושה שכל מפיק שמגיע לאוסקר עם רצון לעשות הכל אחרת, מצליח במשימתו, אבל חוטף על הראש משני כיוונים: האורך והרייטינג. ואז בשנה שאחרי באקדמיה נבהלים ומיד חוזרים לכל הגווארדיה הישנה.

======

בטי פייג' מתה ביום חמישי בגיל 85. עד שדנה קסלר תכתוב עליה הספד אתם מוזמנים לקרוא עליה ב"יו.אס.איי טודיי" או לראות את הסרט – שניסה להפוך אותה לגיי אייקון – שביימה מארי הארון לפני שלוש שנים. למרות ליהוק מצוין של גרטשן מול בתפקיד פייג' ולמרות שיתוף הפעולה המסקרן בין הארון ("אמריקן פסיכו") וגווינביר טרנר ("גו פיש") על התסריט, הסרט היה נטול יחוד. כעת, לעומת זאת, הוא יכול לתפקד ככרוניקה נאותה לקריירה של דוגמנית עירום ששמה הפך מזוהה עם מהפכת הסקס.

=======

וגם רוברט פרוסקי מת, בגיל 77. מ"בלוז לכחולי המדים", דרך "משדרים חדשות" ועד "גברת דאוטפייר" פרוסקי הוא מהשחקנים האלה שפניהם מוכרים היטב מהמון תפקידי משנה, אבל אף פעם לא זוכרים את שמו. אחרי שנים של עבודה בתיאטרון, פרוסקי הגיע בגיל מאוחר לקולנוע כשקיבל תפקיד ראשון ב"הגנב" של מייקל מאן (שבדיוק שודר שלשום ביס). בשנים האחרונות הוא עבד המון בסדרות טלוויזיה.

=======

פסטיבל ברלין, שייפתח ב-5 בפברואר, פרסם מקבץ ראשון של סרטים מהתחרות הרשמית (חלקם יוצגו מחוץ לתחרות): "נער קריאה" של סטיבן דולדרי ("בילי אליוט") יעשה את בכורתו האירופית שם. וגם סרטים חדשים של לוקאס מודיסון, סאלי פוטר, אורן מוברמן, רבקה מילר, צ'ן קאיגה ותיאו אנגלופולוס. וגם: "הפנתר הוורוד 2 ".

ואפרופו "נער קריאה": התסריטאי של הסרט, דיוויד הר, כותב ל"גרדיאן" על מלאכת עיבוד ספר השואה של ברנהרד שלינק לתסריט, בשעה ששני מפיקי הסרט – אנתוני מינגלה וסידני פולאק – מתו במרחק שנה זה מזה תוך כדי העבודה על הסרט.

=======

ארי פולמן ב"ניו יורק טיימס".

נושאים: אוסקר 2008, הספד

2 תגובות ל - “חי! ומת.”

  1. יניב אידלשטיין 14 דצמבר 2008 ב - 13:49 קישור ישיר

    ועוד ז"ל השבוע: ואן ג'ונסון.
    http://www.cnn.com/2008/SHOWBIZ/Movies/12/12/van.johnson/

  2. יניב אידלשטיין 14 דצמבר 2008 ב - 13:55 קישור ישיר

    בטי פייג' היא מקרה מעניין… פיזית היא נפטרה רק השבוע, אבל מהעין הציבורית היא נעלמה עוד בשנות החמישים. במשך עשורים שלמים שמה נשכח לחלוטין, וגם כשהציבור חזר להתעניין בה בהדרגה בשנות ה-90, היא העדיפה שלא להיראות, לא להצטלם ולהתראיין באודיו בלבד כדי לא להרוס את תדמיתה מפעם.
    אז הקשישה בטי פייג' נפטרה רק השבוע, אבל הדוגמנית החצופה בטי פייג' הפכה לאייקון עוד לפני עשרות שנים. מותה הפיזי של הקשישה כמעט ולא רלוונטי לקיומה של האגדה.


השאירו תגובה