13 מאי 2014 | 14:19 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

סוף סוף ״סופעולם״. סרטה השני של רוני קידר יוקרן בפסטיבל קולנוע דרום

״סופעולם״ של רוני קידר

גפן גנני ב״סופעולם״ של רוני קידר

אתמול פרסמנו את רשימת הבכורות שיוצגו במשבצות הפריים-טיים של פסטיבל קולנוע דרום (שייפתח ב-8 ביוני). אבל בארבע השנים האחרונות המסגרת הכי מעניינת בפסטיבל קולנוע דרום היא זו המוקדשת לבכורות של סרטים עצמאיים. הקרנות החצות של הסרטים האלה הפכו בשנים האחרונות לא רק לפופולריות מאוד, אלא גם לבית גידול לסרטי פולחן.

והשנה חידוש: רוני קידר חוזרת למנה שניה. שלוש שנים אחרי שגילינו את השם ״רוני קידר״ בזכות ״ג׳ו ובל״ שהוקרן ב-2011 בפסטיבל קולנוע דרום, היא מביאה לשם את סרטה השני, ״סופעולם״.

כזכור, אנחנו עוקבים אחרי הסרט הזה כבר שנתיים. בקיץ 2012, כשנמאס לה לשבת ולחכות בחוסר מעש לתשובות מהקרנות, ואחרי ש״ג׳ו ובל״ הפך לאחד הסרטים המדוברים של אותה שנה (ולמועמד לפרס הסרט בפרסי אופיר), קיבצה קידר את חבריה השחקנים ושני צלמים לליל צילומים אחד בלוקיישן אחד, ועד הזריחה יצאה משם עם סרט חדש. אבל צילומים לחוד ופוסט-פרודקשן לחוד: מה שצולם לילה אחד, לקח כמעט שנתיים של עריכה ואון-ליין. כשבדרך קידר זוכה בתחרות הפיצ׳ינג בפסטיבל חיפה על פרויקט אחד, וזוכה בחממת התסריטים של ירושלים על פרויקט אחר, ומקבלת סוף סוף מקרן הקולנוע מענק הפקה (קטן) לצאת ולצלם את סרטה הבא, ״משפחה״ (שיצולם מתישהו בעתיד), ושאולי יעביר אותה לליגה של הגדולים.

ובתוך כל העבודה הזאת על סרטיה הבאים, היא המשיכה לערוך ולעבוד על ״סופעולם״, סרט עצמאי קטנן וניסיוני באופיו, שעכשיו סוף סוף מוכן וגמור. הוא יוקרן בבכורה ביום שני, 9.6, בחצות בסינמטק שדרות.

גפן גנני, שזה תפקידה הראשי הראשון בקולנוע, משחקת בסרט (נראה אותה השנה גם ב״יונה״ של ניר ברגמן) ולצידה סיון לוי, ניתאי גבירץ, גאיה שליטא כץ, יותם ישי, שלו גלבר, עדי חלפין ומיטל כרמלי. והם מגלמים שמונה חברים המתקבצים בבית לעשות מסיבה בלילה האחרון של חייהם.

על שאר סרטי המסגרת העצמאית בפסטיבל קולנוע דרום נעדכן בקרוב.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה