15 מאי 2014 | 14:16 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הכינו את חוסמי העורקים: פארק צ׳אן ווק יהיה אורח פסטיבל ירושלים

פארק צ׳ן ווק. בדרך לישראל

הו הו, הולך להיות לנו כיף ביוני-יולי. חודש אחרי שיבוא לישראל הבמאי הקוריאני הכביר קים ג׳י-וון (״הטוב, הרע והמשונה״, ״חיים מרירים-מתוקים״) לפסטיבל סרטי הסטודנטים, אני שומע שיגיע ארצה במאי קוריאני נוסף, מפורסם אף יותר: פארק צ׳ן-ווק, שיהיה אורח פסטיבל ירושלים. ביקורו ילווה במחווה של הפסטיבל לסרטיו.

בגל החדש של הקולנוע הדרום קוריאני, פארק צ׳ן-ווק – או דירקטור פארק, כפי שהכבוד הקוריאני יחייב אתכם לפנות אליו – הוא ככל הנראה הכוכב הגדול והמצליח ביותר. הוא התפרסם בזכות טרילוגיית הנקמה שלו: ״סימפתיה למר נקמה״, ״שבעה צעדים״ (״אולדבוי״) ו״גברת נקמה״. הוא ביים את סרט הערפדים המשובח, ״צמא״, ובשנה שעברה הוא ביים את סרטו דובר האנגלית הראשון, ״סטוקר״ (שקיבל ביקורות פושרות, אבל אני אהבתי אותו). הוא איפשהו בין סם פקינפה וסרג׳יו ליאונה של הקוריאנים, וסרטיו וירטואוזיים ומדממים. הוא ללא ספק אחד הבמאים הכי מבריקים שפועלים כיום בעולם. אחרי ביקורם של קים ג׳י-וון ושל פארק צ׳ן-ווק, ישאר לנו רק להביא ארצה את בונג ג׳ון-הו, ונסגור את שלושת הבמאים הכי מסעירים שבקעו מקוריאה מאז תחילת המילניום (ושלושתם ניסו ממש באחרונה לעבור לקולנוע דובר אנגלית, לאו דווקא בהצלחה).

אם דירקטור פארק אכן יגיע, הרי שבין מיאזאקי בסרט נעילה לבין פארק צ׳ן-ווק על המרפסת בקקאו, פסטיבל ירושלים מתחיל לסמן את הטריטוריה שבה הולך הולך לפעול: הקולנוע המגניב.

מפסטיבל ירושלים נמסר בתגובה: ״לאט לאט, לא בטוח שהוא מגיע״.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “הכינו את חוסמי העורקים: פארק צ׳אן ווק יהיה אורח פסטיבל ירושלים”

  1. רז 15 מאי 2014 ב - 14:58 קישור ישיר

    יהיה מעניין לשמוע את תגובתו של פארק צ׳ן-ווק להקרנת "הרוח עולה" בפסטיבל שהוא מתארח בו: עם הסרט הזה מיאזאקי הצליח לעצבן מצד אחד את אזרחי המדינות השכנות ליפן (ונדמה לי שבמיוחד את הקוריאנים) על כך שהוא הפך את האיש שתכנן את מטוסי ה-"זירו" ששימשו את יפן במלחמה נגד שכנותיה לגיבור, ואת השמרנים ביפן עצמה על כך שהוא גינה את התנהגות הצבא היפני במלחמה והביע התנגדות חריפה למגמות לאומניות עכשוויות במדינה.
    * את "הרוח עולה" טרם ראיתי – גם בתור המעריץ הכי גדול של מיאזאקי בישראל, אני ממתין בסבלנות להפצה הרשמית פה).

  2. יובל אדר 15 מאי 2014 ב - 16:25 קישור ישיר

    נהדר. כעבודת סיום שנה אני בדיוק עוסק בגל החדש של סרטי הנקמה (עם דגש על קוריאנים) וזה נראה לי מעניין מאוד לפגוש את האנשים שעשו את הסרטים הנהדרים (והאדירים) הללו


השאירו תגובה