23 אוגוסט 2009 | 08:30 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

כל העולם כולו

סמנו ביומנכם: ביום שישי הקרוב (28.8) ב-14:00 בסינמטק הרצליה יתקיים "מועדון סינמסקופ" עם הקרנת הסרט היפני המקסים והמרגש "החיים שאחרי" של הירוקאזו קורה-אדה. בתזמון מקרי, מתקיימת כעת בברוקלין רטרוספקטיבה של סרטיו, וביום שישי ייצא באמריקה סרטו "עדיין הולכים" (שהוקרן בפסטיבל ירושלים). הנה, כהכנה ל"מועדון סינמסקופ" ביום שישי, ראיון טרי-טרי עם קורה-אדה על סרטיו.

=============

אולפני פרמאונט הפילו פצצה: "Shutter Island" של מרטין סקורסזי עף מאוקטובר לפברואר 2009. יש להם כל מיני תירוצים "רשמיים", אבל הסיבה האמיתית היא כנראה זאת: האולפן רוצה להפוך את "Up In the Air" של ג'ייסון רייטמן כסרט האוסקרים המוביל והרשמי שלו,  ולצידו את "העצמות המקסימות" של פיטר ג'קסון, ולא רוצה שהשיווק והמכירה של הסרט של סקורסזי יתקעו לו באמצע. עכשיו הם יצטרכו להילחם בכל הדיווחים שיגידו – ואולי בצדק – שסרט שנדחה חודשיים לפני בכורתו הוא סרט בצרות.

===========

ביום שישי דיווח שי רינגל בטוויטר מהאולם ביס פלאנט מההקרנה של 16 הדקות של "אוואטר" (למי שלא מעודכן: "אוואטר" הוא סרטו החדש של ג'יימס קמרון, והראשון מאז "טיטאניק" ב-1997). אני הפצתי את דיווחיו הלא אוהדים הלאה אל העולם בטוויטר שלי. אחד מהם – הטענה של רינגל ש"אוואטר" הוא ה"ספיד רייסר" של השנה – תפסה את עינם של ג'פרי וולס וקוראיו.

להבדיל מההסתייגות של רינגל וכמה מהמגיבים בפוסטים של חמישי ושישי, נדמה שהתגובות האינטרנטיות בעולם לפריוויו של "אוואטר" דווקא די חיוביות. המפתיע הוא שדווקא ג'פרי וולס ודיוויד פולנד, שני בלוגרים שבדרך כלל מגיבים בקרירות ועוינות כלפי סרטים סופר-בלוקבאסטרים, אובר-משווקים, והפונים לפאנבויז (האדוקים בחובבי סרטי המד"ב), דווקא הם נשפכו מהפריוויו. אן תומפסון גם חיבבה (אם כי התיאור שלה את הסרט כ"רוקד עם זאבים" פוגש את "אחרון המוהיקנים" בחלל, לא נשמע הכי מגרה) והיא גם מדווחת שקמרון לא אהב את זה שהטריילר הופץ יום לפני הפריוויו.

=============

ביום שישי חולקו הפרסים של איגוד האנימציה במסגרת פסטיבל האנימציה. טל לוטן הגיעה לדווח על זוכים, ויצאה עם פרס.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה