06 אוגוסט 2014 | 09:00 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

פרנקי (אילפמן) הולך להוליווד

אולפן אגדי. מלחין ישראלי

אולפן אגדי. מלחין ישראלי

בשבוע האחרון הצטברו לי על הדפדפן המון ידיעות מעניינות – ולדעתי, אף חשובות. כשאני מתמהמה בהעלאת ידיעה ואני רואה שהיא כבר קיבלה את החשיפה שלה, אני מוותר וממשיך הלאה (כמו זו למשל, שממש שמחתי ממנה, וכבר קיבלה חשיפה מספקת בלעדיי בפייסבוק וב״הארץ״). אבל נדמה לי שהידיעות הבאות קצת נעלמו תחת אבק הקרב של השבוע ומשהו האחרונים. היום אעלה כמה מהם ברצף. הנה הראשון.

ההצלחה הבינלאומית של ״מי מפחד מהזאב הרע״ מתחילה להניב דיווידנדים ליוצרי הסרט. והראשון שבהם הוא חיים פרנק אילפמן, מלחין הסרט. אילפמן, שמתגורר בדרך כלל בלונדון, העתיק את מושבו ללוס אנג׳לס באחרונה, כדי להתמודד עם שלל ההצעות שהוא מתחיל לקבל מהאולפנים. ובשבוע שעבר פורסם הג׳וב הראשון, והוא מרשים למדי: אילפמן הוזמן להלחין את נעימת הפתיחה ללוגו של חברת לג׳נדרי, אולפן הפקות פרטי, שכרגע עובד בצמוד עם אולפני וורנר. זה האולפן שמימן והפיק את רוב סרטיו האחרונים של כריסטופר נולן (כולל סרטו הבא), את סרטי סופרמן העכשויים (כולל זה החדש עם גל גדות) ובאחרונה עמד מאחורי ההשקה המחודשת של ״גודזילה״. הם גם מתכננים להקים לתחייה את קינג קונג (בשיתוף יוניברסל), ועובדים על גרסה קולנועית ל״וורקראפט״ בבימויו של דאנקן ג׳ונס.

להלחין לוגו נשמע כמו ג׳וב קטן: בסך הכל 15 שניות של מוזיקה. אבל אילפמן לא רק מקבל על עצמו ליצור את תעודת הזהות של האולפן, הוא גם יורש את מקומו של ג׳יימס ניוטון הווארד, שהנעימה שלו ליוותה את לוגו האולפן בעשר השנים האחרונות. הנה תזכורת ללוגו הקיים:

אז בתור ג׳וב הוליוודי ראשון, זה די מרשים. בעיקר כי את הכבוד ליצור את ה״תרועה״ של האולפן נותנים בדרך כלל למלחינים ותיקים: ג׳ון וויליאמס הלחין את הלוגו של דרימוורקס, ג׳רי גולדסמית (המנוח) אחראי לגרסה הנוכחית של הלוגו של יוניברסל, ג׳ון דבני הלחין ו/או עיבד את הלוגואים של אולפני דיסני השונים, ודני אלפמן חתום על הלוגו של הוליווד פיקצ׳רז (חברה בת של דיסני).

הבעיה העיקרית עם הכבוד הזה הוא שנשאר עניין פנים-תעשייתי. בימינו – בעיקר כשברוב הסרטים הגדולים יש כמה וכמה אולפנים מעורבים – רוב מוחלט של הסרטים מעלימים את תרועת הלוגו של האולפן ומעלים את המוזיקה המקורית של הסרט מעליהם (התרועה הוותיקה של פוקס, הנעימה על פי ״פינוקיו״ של דיסני ושאגת האריה של אם.ג׳י.אם, נשארו האחרונים שעדיין מושמעים באופן קבוע לפני הסרטים)

אילפמן גם הלחין את האפיזודה של אהרון קשלס ונבות פפושדו בסרט האנתולוגיה ״א״ב של מוות 2״, שהקרנת הבכורה שלו תתקיים בפנטסטיק-פסט באוסטין. ועד שנגלה אילו ג׳ובים אמריקאים הוא השיג, הוא מסיים את העבודה על שני פסקולים לפרויקטים ישראליים: ״ארץ פצועה״ של ארז תדמור, ו״בתולות ים״, סדרת המתח שמביים אדם סנדרסון.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה