23 ספטמבר 2014 | 20:51 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

"סינמסקופ״ ברדיו הקצה, תוכנית #5

התוכנית האחרונה לשנת תשע״ד של ״סינמסקופ״ ברדיו הקצה מוקדשת כולה לסיכום שנת הקולנוע הישראלי, ובעיקר לפרסי אופיר שהתקיימו השבוע.

הרייטינג של טקס פרסי אופיר השנה היה 8.8 אחוז, עליה ביחס ל-7.7 אחוזי רייטינג לשידור החי של ערוץ 10 בשנה שעברה. כנראה בגלל שמעריצי ״אפס ביחסי אנוש״ רצו לראות את הטקס, להבדיל מהשנה שעברה בה אף אחד לא ידע מה זה ״בית לחם״, הסרט שזכה בשנה שעברה. וכנראה בגלל שמוני מושונוב מושך קצת יותר קהל מירון ברובינסקי, מנחה הטקס בשנה שעברה.

אבל זה לא משנה, כי זה היה שידור מביך, בו יכולתם לראות שוטים כאלה:

20140922_010240

כן כן, במשך דקות ארוכות של מונולוגים וקטעי מעבר, מושונוב צולם כשנגן טמבורין צמוד לו לזרוע עם מבט משתומם בעיניו. 8.8 אחוזי רייטינג היו לטקס במשקי הבית היהודים, אבל הבמאי והצלמים לא היו בין הצופים. הוא שודר על-עיוור.

את החלק הראשון של פודקאסט הקולנוע השבועי שלי ברדיו הקצה הקדשתי לאקדמיה הישראלית לקולנוע ולפרסי אופיר. התוכנית השבוע אינה מכילה קטעי מעבר מאת חנוך לוין.

תוכן העניינים:

0:00: התוכנית מוקדשת לסדרנים שלא נמצאים באולמות הקולנוע.

4:00 המוזיקה בתוכנית היום מורכבת מ-Songs of Faith and Devotion, אבל לא של דפש מוד. אלא שירים ישראליים שמתאימים, במישרין או בעקיפין, לראש השנה, ימי הסליחות של אלול, עשרת ימי תשובה, זכרונות, שופרות ומלכויות.

8:00 סיכום פרסי אופיר. למה, לדעתי, פשוט צריך לפרק את האקדמיה הישראלית, ומה אמר אתמול איתן אבן, יו״ר האקדמיה, שבעצם מוכיח שכל התחרות הזאת פגומה לחלוטין.

17:00: השיר מתוך ״אפס ביחסי אנוש״.

20:00: 1.5 מיליון כרטיסים נמכרו השנה לסרטים ישראליים. מספר שיא של למעלה מ-30 שנה. איך זה קרה?

33:30: ״גט״ נגד ״גט״.

47:00: סרט השנה של ״סינמסקופ״.

55:00: אנשי הקולנוע שנפטרו השנה.

לחצו להאזנה:

 

אפשרויות האזנה נוספות:

באתר של רדיו הקצה (בו תוכלו להאזין לעוד תוכניות: של קוואמי, קוטנר, נדב רביד, ירון טן-ברינק וכו׳)

באתר של icast, בו תוכלו גם להוריד קובץ mp3 של הפודקאסט ולעשות מנוי באייטיונז לתוכניות הבאות.

ובשידור חי, כל יום שלישי ב-14:00, ברדיו הקצה.

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “"סינמסקופ״ ברדיו הקצה, תוכנית #5”

  1. איתן 23 ספטמבר 2014 ב - 22:30 קישור ישיר

    1. תיקון טעות קטנה: ספי ריבלין ז"ל היה ב"סודות" של אבי נשר, לא ב"פלאות".
    2. אני לא חושב שהצעקה הגדולה היתה על ההפרדה בין פרסי הבימוי והסרט. זה כבר קרה כמעט בכל העולם בשנתיים האחרונות. אבל אם "אפס" זוכה ב-6 פרסים, כולל בימוי ומשחק ותסריט, ו"גט" לא מקבל כמעט כלום, אבל הוא מקבל את פרס הסרט – אז משהו פה עקום.
    אז אתה אומר שיש כאן פיצול קולות וזה תורם למתח – וביום רגיל הייתי מסכים איתך. אבל פרופורציה. אם "אפס" היה זוכה, נאמר, ב-6 פרסים, ו"גט" ב-5 – ניחא. אבל 6:2 זה לא כוחות. משהו פה מקולקל (ואנחנו אומרים את זה כבר הרבה זמן. ואולי הטלטלה שעוברת עכשיו, כולל מחאה של איבגי, האב, שזוכה לאייטם בוואלה, אולי זה יזיז משהו סוף סוף).
    3. אני עושה סיכום שנה אחד, והוא בסוף השנה האזרחית. אבל אני כבר אומר ש"מקום בגן עדן" (שהופץ בפברואר) יהיה גבוה מאוד בסיכום השנה שלי. מאוד אהבתי את הסרט העמוק והנפלא הזה לטעמי. אני חושב שלא מעט אנשים לא הצליחו להכיל את כל הניגודים בדמות הזו של אלון אבוטבול, לא כל כך הבינו אותו, ויצאו מבולבלים. אני ראיתי את הסרט פעמיים, והערצתי אותו.

  2. דנידין 26 ספטמבר 2014 ב - 0:44 קישור ישיר

    ואולי הרייטינג השנה היה גבוה כי בערוץ 2 היה דה וויס אז אנשים בדקו מה יש בע' 10 (זה מה שקרה אצלי בבית לפחות)


השאירו תגובה