09 דצמבר 2014 | 08:42 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2014: מכון הקולנוע האמריקאי בחר את סרטי השנה

סמנו עוד איקס על לוח השנה של עונת הפרסים. ה-AFI, מכון הקולנוע האמריקאי, פרסם את רשימת סרטי השנה שלו. הרשימה של ה-AFI שונה משאר הרשימות כי היא אינה מדורגת, הסרטים מוצגים על פי סדר הא׳-ב׳. ובכל זאת, בכל שנה זו רשימה שכדאי לשים לב אליה, כי רוב הסרטים ברשימה הם אלה שיהיו מועמדים בינואר לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקרים. אם אתם רוצים לדעת איך תיראה השנה באוסקרים מבחינת המתחרים (לא הזוכים), זו הרשימה. וכדי להבהיר לנו ש-2014 היתה שנה עם לא מעט סרטים בולטים הרשימה, שבדרך כלל מכילה 10 סרטים, מכילה השנה 11 שמות. והם:

״בירדמן״

״התבגרות״

״משחק החיקוי״

״וויפלאש״

״סלמה״

״Unbroken״ (של אנג׳לינה ג׳ולי)

״צלף אמריקאי״ (של קלינט איסטווד)

״בין כוכבים״

״לתוך היער״

״פוקס-קצ׳ר״

״חיית הלילה״

כאמור, הרשימה המקורית סודרה לפי סדר הא׳-ב׳. הסדר שבו אני הצגתי את הסרטים לעיל הוא על פי הסיכויים של הסרט להיות מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט. יש לי תחושה ששלושת או ארבעת הסרטים האחרונים לא יהיו מועמדים.

בולט בהיעדרו: ״מלון גרנד בודפשט״. שני סרטים נוספים בעלי סיכויים לא רעים באוסקרים, ״התיאוריה של הכל״ ו״מר טרנר״, לא נמצאים ברשימה כי הם בריטיים, ומכון הקולנוע האמריקאי מצדיע רק לסרטים תוצרת בית.

השלב הראשון של עונת האוסקרים יגיע לשיאו בשבוע הקרוב. מחר (רביעי) יוכרזו המועמדים לפרס גילדת השחקנים, מחרתיים (חמישי) יוכרזו המועמדויות לגלובוס הזהב, וביום שני הבא יוכרזו המועמדים לפרסי בחירת המבקרים. כולם חזאי אוסקרים בולטים. ואז תצא הוליווד לחופשת חג המולד.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “אוסקר 2014: מכון הקולנוע האמריקאי בחר את סרטי השנה”

  1. אלכס 9 דצמבר 2014 ב - 14:10 קישור ישיר

    בין כוכבים דווקא נחשב לאחד הסרטים המדהימים שיצאו בשנה האחרונה מוזר שבחרת בו בסוף

  2. hamlet 10 דצמבר 2014 ב - 11:21 קישור ישיר

    לתוך היער-זה המיוסיקל של זונדהיים?
    על הבמה זה היה נהדר.


השאירו תגובה