01 פברואר 2015 | 20:11 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 1.2.2015

את היממה האחרונה אני מקדיש להשלמת פערים אחרי כמעט שבוע של מחלה – שיעולים, חום ואנטיביוטיקה. הבוקר השלמתי את הביקורות שהחמצתי, ועכשיו – באיחור – הנה טבלת המבקרים, שלא יכולתי לדלג עליה השבוע. שלושה סרטים שזוכים לאהדת המבקרים, אבל גם גוררים מחלוקות מעניינות.

״בירדמן״ (זוכה האוסקר השנה?), ״לוויתן״ (זוכה האוסקר הזר השנה?) ו״כוח עליון״ (מועמד לגלובוס הזהב הזר) הם הסרטים הבולטים השבוע, אבל הציונים שלהם עשויים להפתיע אתכם. היום אני יודע איך הרגיש קמרלינג בשבוע שעבר כשכולם נתנו ציונים גבוהים ל״הגננת״. אני הקמרלינג של ״לוויתן״. הנה הטבלה (לחצו להגדלה):

critics-1.2

המצב הוא כזה: ״לוויתן״ ו״הגננת״ נמצאים בתיקו מוחלט. שניהם עם ציון ממוצע של 4.3. ״כוח עליון״ השבדי גם סוחט תשואות מרוב המבקרים. אבל שימו לב ל״בירדמן״, סרט מעורר מחלוקת וחלטת: מ-2 כוכבים ועד 5, דרך כל התחנות באמצע. זה סרט מפלג ואנטי קונסנזוס.

יצאו מהטבלה: ״משחקי רעב, עורבני חקיין א׳״, ״נעלמת״, ״שקופים״, ״השופט״, ״שישה גיבורים״, ״מר טרנר״ ו״איך להיפטר מהבוס 2״.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 1.2.2015”

  1. דודי מיכ. 16 מאי 2015 ב - 0:30 קישור ישיר

    לוויתן ריאליסטי ומצוין. השחיתות הזו ברוסיה- אולמרט ושרון הם ילדים טובים מזוז, לעומת מה שהולך שם הרבה פעמים.
    אבל סרט שגם מחייב לזרום עם מחשבה ..
    שבחיים הדברים יכולים להתחרבש מאוד. ולשם הסרט חותר. אפסות האדם הפשוט מול מערכת אכזרית. ואיך שאוהבים לשתות ולאכול חמוצים ודברים מסורתיים גם במסעדות, אהבתי את הראש הקטן בקטע הזה.

    דבר אחד גרע רק – דמות האישה (מצוירת בצורה מאוד שוביניסטית. ריאליסטי לרוסיה, אגב. למדינת רוסיה, לא לעולים פה. עדיין בסרט אתה מצפה לקצת יותר), שהדיאלוגים המועטים ומדוכאים שלה פה- קצת מוציאים רוח חיים מסרט שדווקא שוקק חיים יותר מימה שנדמה.

    אני מקבל לסרט כמו לוייתן בין 3 לחמישה כוכבים שלמים. 4 זה מה שאני נותן. ובהחלט מין הסרטים הרוסים הטובים אי פעם.
    הריאליזם היפה שבסרט הזה צריך להיות מלומד בבתי ספר בישראל. עם הפאודה שמאודה, 3 אנשים נגד עיר שלימה.


השאירו תגובה