05 פברואר 2015 | 00:02 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מ״לשבור את הקרח״ ועד ״סטיב ג׳ובס״, מקבץ עדכונים שמחים ועצובים

א.

אם יש לכם ילדות בנות 5 עד 12, אני מניח שכבר סימנתם לכם את התאריך 13.3 כיום חג משפחתי. זה היום שבו יגיע לבתי הקולנוע הסרט הקצר, בן 7 הדקות ״Frozen Fever״ (״קדחת הקרח״?), מעין סרט המשך קצר ל״לשבור את הקרח״, בהשתתפות כל הצוות מהסרט המקורי, כולל שיר חדש של הצוות שזכה באוסקר על שירי הסרט המקורי (כן, שיר חדש של ״לשבור את הקרח״ שייטחנו לנו בראש במשך שנה שלמה, תחילה בבית, ואז במכונית, ואז במאות גרסאות ביו-טיוב, תחילה הרציניות ואז ההיתוליות). דיסני מציעה את ״Frozen Fever״ במבצע שיהיה קשה לעמוד בפניו: שלמו כרטיס במחיר מלא לסרט הקצר, וקבלו אחריו – חינם אין כסף – סרט באורך מלא: ״סינדרלה״, בגרסת לייב אקשן בבימויו של קנת בראנה (הבמאי של ״תור״, אל תתבלבלו עם הבמאי של ״הנרי החמישי״, שזה אותו איש, אבל אין לכך הוכחות). אני חושב שהתוכנית המקורית היתה ההפך – ״פרוזן״ בתור הבונוס של ״סינדרלה״ – אבל כולנו יודעים היטב מה יביא את הקהל לסרט הזה, וזה לא קנת בראנה.

ועכשיו יש גם סט פריימים ראשון, ויה ״יו.אס.איי טודיי״, מתוך הסרט הקצר – שאני מבין מהם שהוא מתרחש באביב (קרח באביב?) – אותו אני מעלה כאן לטובת הפרוזניסטה הפרטית שלי בבית. קבלו את אנה, אלזה ואולאף, בהצצה אל ״Frozen Fever״:

FROZEN-SISTERS

 

בסרט הקצר החדש, אלזה מארגנת לאנה מסיבת יום הולדת, אלא שביום המסיבה היא מצטננת. וכשאלזה מצטננת, יש צרות.

 

FrozenForever-1

 

FROZENPARTY

 

FROZENPORTRAIT

 

OLAF-1-

 

ב.

בימים אלה התחילו צילומי הסרט ״סטיב ג׳ובס״. דני בויל מביים על פי תסריט של ארון סורקין, המבוסס על הביוגרפיה של וולטר אייזקסון. מייקל פסבנדר מגלם את ג׳ובס, והסרט מתמקד בשלוש סצינות קריטיות בחייו של ג׳ובס, רגע לפני אירועי ההשקה הגדולים בתולדות אפל. הצילומים התחילו ממש עכשיו, אבל אולפני יוניברסל כבר מפרסמים היום שהסרט יופץ ב-9 באוקטובר, עוד שמונה חודשים, כדי להביא אותו לעונת האוסקרים הבאה.

(אגב, ג׳וש גאד, המגלם את אולאף, איש השלג, ב״לשבור את הקרח״, גילם את דמות של סטיב ווזניאק ב״ג׳ובס״, הסרט עם אשטון קוצ׳ר בתפקיד סטיב ג׳ובס. בסרט של דני בויל יגלם אותו סת רוגן).

ג.

כדי לעודד את תחום הסרט הקצר, שזוכה מהשנה לתמיכה מקרנות הקולנוע, הפיקה קרן גשר לוח שנה מרשים למדי המסדר את כל הדדליינים לפסטיבלים בינלאומיים לסרטים קצרים. אם יש לכם סרט קצר, עלילתי או תיעודי, סטודנטיאלי או עצמאי, נראה לי שכדאי לכם לשים את הלינק הזה במועדפים שלכם.

ד.

הערב (יום חמישי) בספריית בית אריאלה בתל אביב (מול מוזיאון תל אביב): מפגש רביעי בסדרה ״הסטודיו לבימוי״, בה אני מארח במאים ישראליים בולטים לשיחה על סרטיהם. הערב אשוחח עם קרן ידעיה על סרטיה ״אור״, ״כלת הים״ ו״הרחק מהיעדרו״, שהוקרנו כולם בפסטיבל קאן. על ״אור״ היא זכתה בפרס מצלמת הזהב. ידעיה היא מספרת סיפורים מעולה, והאופן שבו היא מחברת בין קולנוע ובין אמירה חברתית פמיניסטית מעורר השראה. נראה לי שכדאי לשמוע את דבריה. הכניסה בתשלום, הנחות לסטודנטים וחברי איגודי הבמאים והתסריטאים. כל הפרטים בדף האירוע בפייסבוק. (במפגש הבא, ב-26.2, אשוחח עם ארי פולמן. רשמו כבר ביומנים).

ה.

אתמול היה יום קשה לקהילת הקולנוע בארץ. מיכה שגריר נפטר, וכמה שעות אחר כך נודע ששאול שיר-רן, איש הקולנוע של ערוץ 1, נפטר אף הוא. שאול שיר-רן היה במשך שנים מעין מורה הקולנוע הלאומי. תוכניות הקולנוע שהוא ערך בערוץ 1 הביאו קולנוע להמונים. האיש היה בור סוד שאינו מאבד טיפה, אנציקלופדיה מהלכת לקולנוע עם זיכרון פנומנלי להכל.

ו.

ואם כבר הזכרנו את מיכה שגריר: אמש עלה לאינטרנט הסרט הערוך המתעד את אירוע המחווה שנערך בפסטיבל ירושלים האחרון לכבודו של שגריר. זה היה כשכבר היתה ידועה מחלתו, והסוף העגום היה כבר עובדה מוגמרת, ושגריר וחבריו אירגנו מעין מסיבת פרידה משגריר בחייו, לציון 50 שנות פעילות בקולנוע הישראלי. זה מתחיל עם ברכה מנשיא המדינה, ונגמר בנאום של שגריר עצמו (דלגו לדקה 1:10:00, כדי לשמוע את דברי הסיכום של שגריר). בין לבין עלו על הבמה חמישה דורות של אנשי קולנוע שעבדו כולם עם שגריר, החל מירון לונדון, שהיה היחצן של סרטו, ״הסיירים״, ועד לאנשי ״בת ים ניו יורק״.

 

ז.

ולסיום, במקרה שהחמצתם, הנה פודקאסט הקולנוע השבועי של ״סינמסקופ״ ורדיו הקצה. אם אתם רוצים להמר איתי אילו סרטים ישראליים יהיו השנה בקאן, או לשמוע את השיר של טייגר לאב מתוך סצינת המועדון ב״הגננת״, זו התוכנית. את תוכן העניינים תמצאו כאן. זה הלינק להורדה או להאזנה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה