22 פברואר 2015 | 06:30 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

16 דקות שיסבירו למה ״מלון גרנד בודפשט״ עשוי להיות הזוכה הגדול של האוסקרים הלילה

vlcsnap-2014-06-22-11h25m23s90

עוד 20 שעות לאוסקרים (3:30 לפנות בוקר, הלילה. כאן ב״סינמסקופ״ עם הלייב בלוג המסורתי ובערוצים הסרטים עם התמונות). אם ראיתם ואהבתם את ״התבגרות״ ו/או ״בירדמן״, זה הטקס הכי מותח ומרתק שנראה כבר שנים. מאז שפרסמתי את תחזית האוסקר שלי, אני מתחיל להשתכנע שיהיה לנו מעין שידור חוזר מהשנה שעברה ו״התבגרות״ בסוף כן יזכה בפרס הסרט, ו״בירדמן״ בפרס הבימוי. אבל אני משאיר את ההימורים שלי על כנם, לא משנה כלום – בעיקר כי לא משנה עד כמה הטיעונים של תומכי ״התבגרות״ לזכייה טובים, אני לא מצליח להבין עד הסוף האם מדובר במדידה שקולה של הלך רוח, או במשאלת לב פרטית. אז אם ההימורים מגיעים ממשאלות לב, אני דבק ב״בירדמן״.

הלילה חולקו פרסי האינדיפנדנט ספיריט, המוענקים לסרטים עצמאיים ודלי תקציב (מתחת ל-20 מיליון דולר) וגם שם ״בירדמן״ ו״התבגרות״ התחרו זה בזה. פרסי האינדיפנדנט ספיריט מספקים תחזית לא ממש אמינה או יציבה לגבי האוסקרים (המועמדים שונים, אופי המצביעים שונה), אז לא ברור מה זה אומר, אבל ״בירדמן״ זכה בפרס הסרט ו״התבגרות״ בפרס הבימוי. האם הפיצול הזה יחזור על עצמו גם הלילה באוסקרים? יכול להיות. באמת, אף אחד לא יודע. הלילה הזה כולו ניחושים. אבל בסקר בין 50 מבקרים בו השתתפתי, שערך האתר ״אינדי-ווייר״, הקונסנזוס היה ש״בירדמן״ יזכה גם בפרס הסרט וגם בפרס הבימוי. הנה רשימת הזוכים המלאה בפרסי האינדיפנדנט ספיריט. ג׳יי.קיי סימונס, פטרישה ארקט וג׳וליאן מור בהחלט אמורים להמשיך את רצף הזכיות שלהם גם הלילה באוסקרים.

ובשבת חולקו בצרפת פרסי הסזאר. גם הם תופסים טרמפ על עונת הפרסים הבינלאומית, אבל כמובן שאין קשר כלשהו בין הסזאר לאוסקרים. ״טימבוקטו״, סרטו המאוריטני (שהופק בכסף צרפתי), של הבמאי עבדרחמן סיסאקו, היה הזוכה הגדול. הוא זכה בפרס הסרט והבימוי והצילום וארבעה פרסים נוספים (״טימבוקטו״ גם מועמד לאוסקר הזר, שם הצפי הוא שהוא יפסיד ל״אידה״ הפולני). קריסטן סטיוארט עשתה היסטוריה כשהפכה לשחקנית האמריקאית הראשונה שזוכה בסזאר, על תפקיד המשנה (המוצלח) ב״העננים של סילס מריה״ של אוליבייה אסיאס. הנה רשימת הזוכים.

=====================

אבל יש לי תחושה (או משאלת לב) שמחר (יום שני) בשבע בבוקר הכותרת האמיתית לא תהיה האם ״בירדמן״ או ״התבגרות״ זכו בפרס הסרט, אלא על כך שהזוכה הגדול של הטקס היה בעצם ״מלון גרנד בודפשט״. חוששני שהתמכרתי לסרט הזה, שאפשר לצפות בו פשוט שוב ושוב. קל להמר שיש לו שלוש זכיות מובטחות: עיצוב, תלבושות ואיפור. ואחרי הזכיות בפרסי גילדת התסריטאים ובבאפטא, יש לו גם סיכוי טוב לזכות על תסריט מקורי. זה כבר ארבעה פרסים. ולמרוץ שהמירוץ בקטגוריית הפסקול צמוד, מול ״התיאוריה של הכל״, יש לו סיכוי גם שם. זה חמישה. והנה הטוויסט: אם באמת יסתמן סחף לכיוון ״מלון גרנד בודפשט״ הוא יכול אפילו להפתיע את התחזיות של כולם ולנצח את ״בירדמן״ בקטגוריית הצילום. זה ממש יכול לקרות. וזה כבר פרס שישי. ״התבגרות״ ו״בירדמן״ יזכו בשניים עד חמישה פרסים כל אחד. ל״מלון גרנד בודפשט״ יש סיכוי טוב לעקוף אותם, או לפחות להשוות.

והנה מאמר וידיאו, המבוסס על פרק 8 בספרו החדש של מאט זולר זייץ על ווס אנדרסון, שמנתח את ״מלון גרנד בודפשט״, מציג את המוטיבים התכניים והוויזואליים בחוזרים בסרטיו של אנדרסון, ומציג מעט מהעבודה של אנדרסון וצוותו על הסרט. 16 דקות שעושות חשק לשוב ולראות את הסרט, ואז לראות אותו שוב.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה