22 יוני 2015 | 08:32 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

אפשר כבר להתחיל להמר על זוכי האוסקר? וגם: ״מלחמת הכוכבים״, קלינט איסטווד ו״מלחמת הכוכבים״

גלריית היצורים של ״מלחמת הכוכבים, פרק 7״. מתוך ״ואניטי פייר״, צילום: אנני ליבוביץ

גלריית היצורים של ״מלחמת הכוכבים, פרק 7״. מתוך ״ואניטי פייר״, צילום: אנני ליבוביץ

המון כותרות ונושאים. הגיעו עד הסוף:

אנחנו בשבוע האחרון של החצי הראשון של שנת 2015. רגע לפני שמסכמים את המחצית, אפשר כבר להתחיל, כן כן, עם הימורי האוסקרים. אני חושב שבשלב הזה של השנה כבר קל לזהות שלושה זוכים פוטנציאליים.

עריכה: ״מקס הזועם, כביש הזעם״

סרט אנימציה: ״הקול בראש״ (שאני מהמר שגם יהיה מועמד לאוסקר על תסריט מקורי, אבל לא יזכה).

איפור ואפקטים: ״מלחמת הכוכבים, פרק 7״.

מי שראה את כתבת השער של ״ואניטי פייר״ על ״מלחמת הכוכבים״, ובה הצילום של אנני ליבוביץ המופיע בראש הפוסט, יכול להבין שגם בלי לראות את ״מלחמת הכוכבים, פרק 7״, קטגוריית האיפור סגורה כבר.

יש עוד סרטים שכבר הוצגו השנה ונראה לכם שהם זוכי אוסקר פוטנציאליים?

 

=================

ב״אינדי-ווייר״ כבר הזדרזו לסכם את חצי 2015 עם מיני-סקר מבקרים לבחירת הסרט הטוב ביותר של החציון. הזוכה, בהפרש ניכר ובאופן צפוי למדי, הוא ״מקס הזועם, כביש הזעם״. ״אקס מכינה״ של אלכס גרלנד נמצא במקום השני. את ״אקס מכינה״, שכרגע כנראה לא יופץ מסחרית בארץ, תוכלו לראות מחר (שני) בסינמטק תל אביב, באירוע ההתרמה לטובת המשך פעילותו של פסטיבל אוטופיה. גם צפייה באחד הסרטים הטובים של השנה, וגם עזרה לאחד הפסטיבלים המוצלחים במדינה. ווין-ווין. קנו כרטיסים כאן.

=================

קלינט איסטווד ממשיך לעסוק בהירואיזם אמריקאי. אחרי ש״צלף אמריקאי״ שלו הפך לסרט הקופתי ביותר באמריקה לשנת 2014, הכריז איסטווד שסרטו הבא יהיה ״סולי״, סיפורו של הקברניט צ׳סלי סולנברברג, המוכר בתור סולי, שב-2009 הנחית בנחיתת חירום פלאית מטוס ועליו 155 נוסעים על נהר ההדסון. לא שאני רואה איך עושים מהסיפור הזה סרט שנמשך יותר מ-40 דקות שהוא כרוניקה של אירועים בזמן אמת, אבל אני מניח שאיסטווד מבין טוב ממני. טום הנקס, כמובן, יגלם את קפטן סולי סולנברגר.

==================

אחד הסרטים שהוקרנו בבכורה בפסטיבל לוס אנג׳לס האחרון הוא ״The Confines״, סרט אימה עצמאי עם ג׳ייסון פטריק בתפקיד הראשי, שביים איתן רוקאוויי, בנה של בטי רוקאוויי. התסריט לסרט הוא מאת במאי הבית של הבלוג, עדו פלוק. השבוע פורסם שחברת IFC רכשה את הסרט להפצה.

==================

פסטיבל סאנדאנס בחר שמונה פרויקטים תיעודיים בינלאומיים שיפותחו בחממת הפסטיבל ביניהם הסרט הישראלי ״בית״ר״ שמביימת מאיה זינשטיין ועורך נועם עמית. הסרט עוסק בעונת 2013, כשלמועדון הכדורגל בית״ר ירושלים מגיעים שני שחקנים מוסלמים. אחד החונכים בסדנת העריכה הוא הבמאי הישראלי רענן אלכסנדרוביץ׳ (״שלטון החוק״).

==================

קומיק-קון, כנס מעריצי הקומיקס, גיבורי העל והמד״ב הענק המתרחש בכל שנה בסן דייגו, ייפתח בעוד כחודש. וכבר עכשיו ידוע שמארוול לא תגיע השנה לכנס. לכאורה, זה משונה. יש להם את ״אנט-מן״ לקדם הקיץ ואולי כבר להתחיל לעשות טיזינג ל״קפטן אמריקה: מלחמות האזרחים״ בעוד שנה. אבל הם ייעדרו. אני מניח שזו החלטה אסטרטגית מצד תאגיד האם, דיסני. כי גם זה כבר הוכרז: קומיק-קון השנה הולך להיכבש על ידי ״מלחמת הכוכבים״. כנראה תהיה שם פרזנציה מאסיבית של הסרט וכל מה שמסביב לו, וכל השאר יתגמד מול גניחות האקסטזה שזה יעורר. מה שכן, אולפני וורנר לא חוששים, והם כן יגיעו, ככל הנראה, עם הצצות ל״באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק״.

====================

הפסדתם את הפרק הראשון של ״חגיגה לעיניים, סיפורו של הקולנוע הישראלי״ ששודר אמש בערוץ 1? הנה הוא כאן.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “אפשר כבר להתחיל להמר על זוכי האוסקר? וגם: ״מלחמת הכוכבים״, קלינט איסטווד ו״מלחמת הכוכבים״”

  1. אריה 22 יוני 2015 ב - 10:27 קישור ישיר

    מה גם שהשנה הולך להיות את D23 EXPO, וסביר להניח שדיסני יתנו למארוול עמדה גדולה שם.

  2. זוהר 22 יוני 2015 ב - 20:06 קישור ישיר

    בינתיים כמו שזה נראה, "קרול" של טוד היינס עומד להיות שחקן משמעותי בעונת הפרסים, אם לא בקטגוריות הבימוי והסרט אז לפחות בקטגוריות המשחק הנשיות – למיטב הבנתי זה דואט של רוני מארה וקייט בלאנשט. השאלה היא לאיזו קטגוריה יחליטו לדחוף איזו שחקנית – נאמר שהתפקיד של בלאנשט הוא הבשרי והמעניין יותר (היא, ד"א, הקרול מהכותרת), אבל מארה היא זו שזכתה בקאן. לא משנה באיזו קטגוריה, בינתיים שתיהן מתמודדות בולטות מאוד באיזור הזה של המגרש.

  3. spartak 23 יוני 2015 ב - 10:55 קישור ישיר

    פסקול ב"הקול בראש"… שיר ב"לאבה" (הקצר לפני "הקול בראש", אם זה למנוגד לתקנון).


השאירו תגובה