22 ספטמבר 2009 | 11:46 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

נוסעים לחיפה?

"סינמסקופ" פונה לציבור הקולנוענים בארץ: אם מישהו מכם מתכוון להגיע לטקס פרסי אופיר בשבת (בחיפה!) ורוצה לסמס לי משם ברציפות מי זוכה בפרסים, אנא צרו קשר במייל: yraveh@cinemascope.co.il


==============


זה די מדהים: אני עובר על רשימת הסרטים של פסטיבל חיפה ועל רשימת הסרטים של פסטיבל אייקון, שניהם מתקיימים כמעט במקביל (חיפה מתחיל יום קודם) ובפעם הראשונה אני מסמן יותר סרטים שמסקרנים אותי בפסטיבל התל אביבי הקטן מאשר בפסטיבל החיפאי הגדול. האם זה כי המבחר השנה בחיפה חלש במיוחד, או כי באייקון המבחר משובח במיוחד? יש שני סרטים שיצאו מסאנדאנס השנה ואני מחכה לראות אותם: "ירח" של דאנקן ג'ונס, ו"Precious" של לי דניאל. "ירח" יהיה באייקון. חתיכת שיחוק. "Precious" היה אמור להיות בחיפה, אבל הוא לא מופיע באתר. בוטל? או סתם השמטה? נגלה בחיפה. בכל מקרה, אני מתחיל לראות את סרטי שני הפסטיבלים. אעדן מה שווה בכל אחד מהם.


============


רק עכשיו אני מגלה שרומי מיקולינסקי חזרה לטורונטו למשך הפסטיבל שם ודיווחה משם על "קירות" ("יש כמה סצנות אפקטיביות בהן כישרונו של לרנר עולה על פני השטח, אך רובו של הסרט לא משכנע ומרושל"), "בנא" ("סרטו הראשון של קליינר הוא הבטחה גדולה שממחישה את הכישרון, העדינות והמבע הקולנועי המיוחד שלו כיוצר") ו"פובידיליה" ("הסרט כתוב ומצולם היטב והדיאלוגים שנונים ומצחיקים").


==========


שווה לקרוא: צ'רלי קאופמן פסימי בקשר לקולנוע.


==========


מישהו ביונייטד קינג התעשת: "לבנון" יופץ בעותק אחד בסינמה סיטי החל מסוף השבוע הקרוב, כדי לעמוד בדד ליין של האקדמיה האמריקאית. במקרה ו"לבנון" זוכה באופיר בשבת והופך לנציג ישראל באוסקרים, תקנון האקדמיה האמריקאית מחייב שהנציג המקומי יהיה סרט שהופץ במדינתו בין 1 אוקטובר 2008 ל-30 בספטמבר 2009. מועד ההפצה המקורי של "לבנון" – 15 באוקטובר – היה מביא לפסילתו האפשרית מהמירוץ לאוסקר. העליתי את התהייה הזאת לראשונה כאן, וכעת מתברר שמישהו שם קרא, הפנים ויישם.


עכשיו רק נותר לראות האם "לבנון" או "עג'מי" יסעו לאוסקרים.


===========


דבר אחד נראה לי בטוח: אחרי הזכייה בוונציה והקניה להפצה על ידי סוני, "לבנון" הבטיח לעצמו לכל הפחות מועמדות לגלובוס הזהב.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “נוסעים לחיפה?”

  1. .. 22 ספטמבר 2009 ב - 13:50 קישור ישיר

    אני עדיין מהמר ש"סיפור גדול" יזכה.

  2. תום לוינסון 22 ספטמבר 2009 ב - 17:04 קישור ישיר

    הקישור של צ'ארלי קאופמן לא עובד.

  3. דורון 22 ספטמבר 2009 ב - 19:29 קישור ישיר

    תודה על הראיון עם קאופמן

  4. Mr. Kate 22 ספטמבר 2009 ב - 23:53 קישור ישיר

    אני רואה שזזנחת את סיפור גדול לחלוטין…מחר אני רואה את עג'מי ואז אולי תהייה לי דעה יותר מגובשת. אבל אני בכל זאת חושב שסיפור גדול יגרוף כמ הפסלונים הביתה.

  5. דוקטור ספוק 23 ספטמבר 2009 ב - 7:43 קישור ישיר

    "ירח" מאכזב למדי, ראיתי בניו יורק, אפשר להוריד ציפיות.

  6. _LiBERTiNE_ 23 ספטמבר 2009 ב - 14:06 קישור ישיר

    פסטיבל אייקון באמת שיחק אותה עם רשימה נאה של סרטים מסקרנים (אישית, דיסטריקט 9 ופרנקלין מככבים בראש הרשימה שלי לצד ירח) וגלטי פלז'רס רבים מז'אנר האימה. בשבילך זו פעם ראשונה שאתה מסמן יותר סרטים שמסקרנים אותך בפסטיבל אייקון מוּל פסטיבל חיפה, בשבילי זו פעם ראשונה שאני מסמנת יותר סרטים שמסקרנים אותי בפסטיבל אייקון מאשר הרצאות שמסקרנות אותי באותו פסטיבל ;c)


השאירו תגובה