31 אוגוסט 2015 | 09:28 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

איתן אבן פורש מתפקיד יו״ר האקדמיה הישראלית לקולנוע

ביום רביעי (מחרתיים) אחרי הצהריים תתכנס הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע לבחור יושב ראש חדש לעמותה, זאת אחרי שהשבוע הודיע היו״ר הנוכחי, איתן אבן, על כך שהוא לא מתכוון להמשיך בתפקידו. בחודש הבא תגיע לסיומה הקדנציה בת ארבע השנים של אבן כיו״ר האקדמיה. על פי תקנון האקדמיה, היו״ר נבחר לקדנציה בת ארבע שנים שבסיומם יכולה ההנהלה לאשר את כהונתו לארבע שנים נוספות (ואז לעוד שנתיים). לפני שלושה שבועות, באירוע הכרזת המועמדויות לפרסי אופיר השנה, אבן דווקא נתן לנו להבין שהוא מתכנן להמשיך את כהונתו כיו״ר, עם זאת בחודשים האחרונים פשטו לא מעט שמועות על כך שאבן דווקא מתכנן לסיים את תפקידו בסוף הקדנציה, והתחיל לסמן את המפיק מוש דנון (״עג׳מי״) כיורשו. כעת, כאמור, הוא קיבל את ההחלטה ובמייל שהוא שלח השבוע לחברי ההנהלה הוא בישר על כך שבישיבה הקרובה תתקיים הצבעה על בחירתו של יו״ר חדש.

לפי מה שאני שומע, מוש דנון הוא אכן המועמד המוביל להיות יו״ר האקדמיה הבא. אבל חלק מחברי ההנהלה הציעו שיהיו מועמדים נוספים, כדי שלא יהיה מצב של בחירות עם מועמד יחיד (רק חברי ההנהלה יכולים להיבחר לתפקיד היו״ר). גידי אורשר הציע את שמו של כתרי שחורי, מנהל קרן הקולנוע. בשלב זה לא ידוע האם שחורי, שלא היה בישיבה בה הועלתה ההצעה, בכלל יגיש את מועמדותו לתפקיד (הדדליין להגשת המועמדות לתפקיד היו״ר הוא היום בצהריים).

שחורי לא ענה לשאלתי האם הוא יתמודד על תפקיד היו״ר, אבל יש להניח שזה לא יקרה. שחורי יהיה ביום מן הימים יו״ר מצוין וראוי לאקדמיה, אבל זה בוודאי לא יוכל לקרות בזמן שהוא מכהן בתור מנהל קרן הקולנוע הישראלי. הרי ברגע שהוא יהיה גם יו״ר האקדמיה וגם מנהל הקרן כל יוצר שיקבל סירוב מהקרן, או תמיכה מקרן רבינוביץ, ולא יזכה למועמדות לפרסי אופיר יזעק על כך ששחורי מטה את התחרות לטובת הסרטים שהוא גם תמך בהם. בתקופה הקרובה האקדמיה הישראלית לקולנוע צריכה להשקיע מאמצים בביסוס מעמדה כגוף בעל חשיבות לקולנוע הישראלי, לתיקון התחרות וכשליה, למצוא שיתוף פעולה אמיתי עם זכיין ולמצוא דרך להפיק טקס ראוי (וגם לכסות את הגרעונות), וכל זה לא יוכל לקרות אם חצי מיוצרי הסרטים המופקים בישראל ירגישו שהיו״ר לא מייצג אותם.

עדכון 1: כתרי שחורי מעדכן שאכן הציעו לו להתמודד על תפקיד יו״ר האקדמיה, אך הוא סרב להצעה.

עדכון 2: במהלך היום שמעתי מכמה וכמה חברי אקדמיה וחברי ההנהלה. חלקם הביעו תרעומת על כך שההצבעה על מינוי היו״ר החדש תתקיים כבר השבוע. אירגוני התסריטאים והבמאים רצו לנסות לקדם מועמד משלהם לתפקיד, ובכל לשבור את השליטה של איגוד המפיקים בתפקיד יושב הראש מאז הקמת האקדמיה לפני 25 שנים. אלא שהצבעה השבוע מטרפדת את הרעיון הזה. הצבעה השבוע גם מונעת מארבעה חברי הנהלה חדשים, שמינויים יכנס לתוקף רק בסוף אוקטובר, להשתתף בבחירות ואולי להטות את הכף לטובת מועמד אחר. ובעל זאת, מסתמן שלמרות הסתייגויות כאלו או אחרות, יהיה למוש דנון רוב בהנהלה והוא ימונה לתפקיד היו״ר.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “איתן אבן פורש מתפקיד יו״ר האקדמיה הישראלית לקולנוע”

  1. איתן 31 אוגוסט 2015 ב - 9:51 קישור ישיר

    רגע רגע

    לפני כמה שבועות, במהלך פרסום המועמדויות לאופיר, איתן אבן רמז שדו"ח של ועדה מיוחדת אמור להיות מוצג להנהלת האקדמיה, ויש בו כדי לשנות מהותית את תחרות האופיר. אני כבר כמה שבועות הולך עם הרגשה שבשנה הבאה הכל יהיה שונה.

    האם הכל יורד לטמיון עם החלפת היו"ר?

    ===================

    רוה לאיתן: הדו״ח לשינויים בתקנון האקדמיה יוגש להנהלה שתצביע מה לאמץ ממנו. לפי הבנתי, ההצעות לא מדברות בשלב הזה על שינויים בטקס, אלא על שינויים באופן הבחירה להנהלה. למיטב ידיעתי, מוש דנון מעודכן בכל המהלכים וההצעות.

  2. ח ל י 31 אוגוסט 2015 ב - 10:13 קישור ישיר

    לא איתן. הועדה תציע שינויים להנהלת האקדמיה, וההנהלה בשלב הזה יציבה לגמרי להוציא איתן שיוחלף

    ===============

    רוה לח ל י: ולהוציא ארבעה חברי הנהלה חדשים שייכנסו לתפקידם ב-21.10.


השאירו תגובה