13 דצמבר 2015 | 23:03 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

טריילר ראשון ל״היום השלישי השני״; יוסף סידר מספר על ״אופנהיימר״; סרט המשך ל״איפה אלה קרי״ ועוד

״היום השלישי 2״. החיזרים חוזרים

״היום השלישי 2״. החיזרים חוזרים

הרבה כותרות הצטברו לנו.

1.

כמה חביב לקרוא עדכונים מהעיתונים הבכירים בעולם ולמצוא שם נוכחות ישראלית מאסיבית:

״הניו יורק טיימס״: מבקרי הקולנוע של ״הניו יורק טיימס״ בחרו את סרטי השנה שלהם, ו״הגננת״ של נדב לפיד מככב ברשימות של שני המבקרים הבכירים של העיתון, מנולה דרגיס (מקום 7) ואיי.או סקוט (מקום 12). דרגיס מציינת לשבח גם את ״גט, המשפט של ויויואן אמסלם״ של האחים אלקבץ, וגם את ״הניסוי״ של מייקל אלמריידה, בהפקת הישראלים לאטי גרובמן ואורי זינגר. תחזית: תמצאו את ״הגננת״ גם ברשימת סרטי השנה של ״אינדי-ווייר״ שתתפרסם השבוע.

״וראייטי״: העיתון מפרסם ראיון קצר עם יוסף סידר, ככל הנראה כדי לעורר עניין במכירות של סרטו החדש, ״אופנהיימר״, בכיכובו של ריצ׳רד גיר, שנמצא לקראת סיום. סידר מספר שם (מה שעד כה רק קוראי ״גלובס״ ידעו) שמי שמממן את סרטו החדש הוא גדעון תדמור, יו״ר תאגיד דלק בבעלות יצחק תשובה, והאיש שעומד מאחורי חיפושי הגז בישראל. אומר סידר: ״אחד המשקיעים בחיפושי הגז והנפט בישראל פנה אליי ואמר לי ׳אני משקיע מאות מיליוני דולר בשנה בהשקעה בחיפושי נפט בסיכון עצום. הבנתי שגם בהשקעה בסרטים יש סיכון, אבל אז לפחות יש סרט בסוף״.

פתאום תקציר הסרט – על האדם הקטן שמתחבר לאיש עסקים עשיר – שעד כה נשמע כמו סיפור המבוסס על פרשת טלנסקי (דודו של סידר), מקבל קונטקסט עוד יותר אישי.

עוד ״וראייטי״: ״הרומן״, הסדרה של חגי לוי ושרה טרים, הוזמנה לעונה שלישית על ידי רשת שואוטיים. ו״הומלנד״, הסדרה שחתומים עליה גידי רף, רן תלם ואבי ניר, חודשה לעונה שישית. מזה שנתיים שאת לוח המשדרים של ימי ראשון בערוץ שואוטיים מחזיקות סדרות שפותחו על ידי ישראלים.

״סקרין דיילי״. ״חדר חושך״ שעתיד להיות סרט הביכורים העלילתי של איתמר אלקלעי (בהפקת אמיר הראל ולמה הפקות), יהיה אחד הפרויקטים שיוצגו ב״סינמארט״, שוק הפרויקטים של פסטיבל רוטרדם. גם עבודת הווידיאו החדשה של יעל ברתנא, ״כשנשים ישלטו בעולם״, תוצע שם. אלקלעי, שהתסריט שלו פותח בחממת התסריטים הבינלאומית של סם שפיגל, שם זכה במקום הראשון, יתחרה מול יוצרים כמו סירו גוארה, שסרטו ״חיבוק הנחש״, היה אחת היצירות הכי מדוברות השנה בסצינת הפסטיבלים.

2.

בסוף השבוע חולקו פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע. הזוכה הגדול הוא ״נעורים״, סרטו דובר האנגלית של הבמאי האיטלקי פאולו סורנטינו שיצא עם שלושה פרסים: לסרט, לבמאי ולשחקן (מייקל קיין). בפרס התסריט זכה יורגוס לנתימוס על ״הלובסטר״. בפרס הסרט התיעודי זכה ״איימי״ של אסיף קפדיה. ״נעורים״ ייצא בישראל אי שם ב-2016. רשימת הזוכים המלאה.

3.

שנה חלפה מאז בכורת ״איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?״, סרטה התיעודי העצמאי לחלוטין של דבורית שרגל. שנה שבה הסרט הפך לתופעה: הקרנות רצופות בכל הארץ, שעוררו עניין מחודש בספרי הילדים עליהם הם מבוססים, ושראו השנה אור בהוצאות מחודשות. ועכשיו, בעקבות ההצלחה, הגיע הזמן לסרט ההמשך: ״אפריקה!״. שרגל ממשיכה לחפש עוד דמויות מסדרת ספרי ״ילדי העולם״, והפעם יוצאת לחיפוש אחר סיאה, הילדה מאפריקה. וכמו שהסרט הקודם הופק כולו בעזרת טוב ליבם של משקיעים ואנשים פרטיים, כך גם הסרט החדש, ולכבודו השיקה שרגל קמפיין הדסטרארט חדש, לגייס מאה אלף שקלים. תמכו בה כאן.

4.

20 שנה (כמעט) חלפו מאז ״היום השלישי״, סרטו של רונלד אמריך, שהציג סצינות של חיזרים שמפוצצים בניינים במנהטן, שחמש שנים אחר כך נראו לא נבואיים אלא מקור השראה. ״היום השלישי״ (״Independence Day״) היה להיט ענק, בו נשיא ארצות הברית הנהיג מתקפה של כל צבאות העולם נגד פלישת חיזרים. וויל סמית היה כוכב הסרט. 20 שנה אחר כך, בלי שבאמת הרגשנו צורך, מביא אמריך סרט המשך, שיהיה מעניין לראות איך הוא ייקרא בעברית (זה הבאג הקבוע של המפיצים בארץ: לא חושבים מה יקרה עם השם שהם נותנים במקרה של סרט המשך). ״היום השלישי: התעוררות״? הסרט ייצא ב-24.6.2016, והנה הטריילר שנחשף היום באמצע משחק פוטבול בטלוויזיה, ושמציג הרבה יותר חיזרים. ביל פולמן וג׳ף גולדבלום חוזרים, וויל סמית לא. כריס ליאם המסוורת (״ת׳ור״ ״משחקי הרעב״) יהיה הגיבור הפעם:

 

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “טריילר ראשון ל״היום השלישי השני״; יוסף סידר מספר על ״אופנהיימר״; סרט המשך ל״איפה אלה קרי״ ועוד”

  1. אלעד 13 דצמבר 2015 ב - 23:27 קישור ישיר

    זה לא כריס המסוורת' שמשחק שם. זה אחיו, ליאם המסוורת' (משחקי הרעב).

  2. אלכס 14 דצמבר 2015 ב - 0:09 קישור ישיר

    נראה לי שזה ליאם המסוורת אח של כריס

  3. עופר ליברגל 14 דצמבר 2015 ב - 0:48 קישור ישיר

    "היום השלישי: פעמים כי טוב"

  4. א 14 דצמבר 2015 ב - 13:41 קישור ישיר

    מעניין אם ביום השלישי שוב יהיה דגל ישראל 🙂

  5. אור 14 דצמבר 2015 ב - 18:39 קישור ישיר

    בלי וויל סמית?? לא שווה):

  6. מידד 15 דצמבר 2015 ב - 6:50 קישור ישיר

    היום שאחרי היום השלישי…

  7. מר קולנוע 15 דצמבר 2015 ב - 23:00 קישור ישיר

    זה הולך להיות מיותר לגמרי…

  8. אריאל 30 אפריל 2016 ב - 10:26 קישור ישיר

    היום השלישי שאחרי מחר… כל הטריילרים נראים אותו דבר…


השאירו תגובה