18 ינואר 2016 | 12:09 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

רוצים לככב בסרט הבא של סטיבן ספילברג? וגם: המירוץ לאוסקר מתחיל להיות צמוד

עטיפת הספר ״Ready Player One״

עטיפת הספר ״Ready Player One״

בעוד ״גשר המרגלים״ של סטיבן ספילברג מככב ברשימת המועמדויות לאוסקר, סרטו הבא, ״העי״ג״, שייצא בקיץ, כבר גמור, ובקרוב יתחילו הצילומים לסרטו הבא-הבא, לקיץ 2017, הגרסה הקולנועית לרומן המד״ב ״Ready Player One״, רב המכר מאת ארנסט קליין, שהביקורת הגדירה כשילוב בין ״צ׳רלי והשוקולד״ ובין ״מטריקס״. ובאופן נדיר לסרט בקנה מידה כזה, ולבמאי במעמדו של ספילברג, פונה חברת ההפקה אל כל תושבי תבל בשאלה: האם אתם רוצים לככב באחד משלושתם התפקידים הראשיים בסרט?

לא ברור למה, אבל את הליהוק לשלוש הדמויות הראשיות בסרט החליטו לערוך באופן שנקרא Open-call, קול קורא לכולם, לבוא ולהיבחן לסרט. בדרך כלל תהליך הליהוק הרבה יותר פנימי, וגם אם בוחנים מאות מועמדים, זה לרוב קורה בין סוכנים ומלהקים, ולא כהודעה באינטרנט לכל אזרחי העולם. כשספילברג בחן מאות ילדות לתפקיד הראשי ב״העי״ג״ הוא בחר בשחקנית צעירה ואלמונית (רובי ברנהיל), אבל לא במסע ליהוק פתוח. כך שיהיה מעניין להבין למה הם החליטו לעשות את התהליך הזה ככה.

אז מה הם מחפשים? את גיבור הסרט, ווייד וואטס, בן 18-19, שיכול להיות או שמן או רזה, מישהו לא מאוד בטוח בעצמו, אבל כשהוא נכנס לתוך העולם הווירטואלי של המשחק שלו, הוא הופך להיות ״כן ומלא תשוקה״.

לצידו: שוטו, בן 10-13, סיני (דובר אנגלית ומנדירינית שוטפות). ודאיטו, בן 20, יפני, דובר יפנית ואנגלית שוטפות. האם זה אתם? אם כן, ואתם רוצים לעשות אודישן און-ליין, זה הלינק. הדדליין הוא 16 בפברואר. הצילומים יתקיימו באנגליה ובארה״ב, אבל ניתן להגיש מועמדות מכל העולם.

=====================

לפנות בוקר חולקו בלוס אנג׳לס פרסי בחירת המבקרים, המוענקים על ידי 300 חברי איגוד מבקרי הקולנוע של רשתות השידור. כלומר, כל מבקר קולנוע שיש לו פינה בתוכנית טלוויזיה. לכאורה פרס זניח, אבל בפועל בשנים האחרונות התברר שטקס פרסי המבקרים הוא חזאי אוסקרים הרבה יותר טוב מגלובוס הזהב.

מי זכה הבוקר?

סרט: ״ספוטלייט״

במאי: ג׳ורג׳ מילר, ״מקס הזועם, כביש הזעם״

שחקן: ליאונרדו דיקפריו, ״האיש שנולד מחדש״

שחקנית: ברי לרסון, ״חדר״

שחקן משנה: סילבסטר סטאלון, ״קריד״

שחקנית משנה: אליסיה ויקאנדר, ״הנערה הדנית״

סרט אנימציה: ״הקול בראש״

סרט תיעודי: ״איימי״

סרט זר: ״הבן של שאול״

תסריט מקורי: ״ספוטלייט״

תסריט מעובד: ״מכונת הכסף״.

ובכן, יש סיכוי מצוין שזו תהיה הרשימה של זוכי האוסקר בבוקר ה-29.2. לפחות בקטגוריות המשחק נדמה שאלה השחקנים הפייבוריטים לזכייה באוסקר. ואכן, כפי שדיווחנו כבר כאן, ״ספוטלייט״ היה עד לפני שבוע המועמד המוביל לזכייה. אבל בשבוע האחרון קרו כמה דברים לערער את מעמדו בתור הזוכה הוודאי: ״האיש שנולד מחדש״ זכה בגלובוס הזהב והפך לסרט המוביל מבחינת כמות המועמדויות לאוסקר. בין לבין, גם ראיתי את שני הסרטים, ועם כל חיבתי הגדולה ל״ספוטלייט״ הנבון, אני לחלוטין בעד הזכייה של ״האיש שנולד מחדש״, שהוא בעיניי סרט הרבה יותר משמעותי. מצד שני, בשנים האחרונות דווקא הסרט הקטן יותר זוכה באוסקר, ולא הסרט שהוא האירוע הקולנועי של השנה. כלומר, זה הרגע שבו המירוץ לאוסקר מתחיל להיות מענין היא הוא מתמקד בשני סרטים שונים מאוד, וברגע זה לחלוטין לא ברור מי מהם יזכה. ל״ספוטלייט״ יש ייתרון ניכר כי הוא גם מועמד לפרס גילדת השחקנים, ו״האיש שנולד מחדש״ לא. זה הרגע שבו כל אחד מתחיל להריע לנבחרת שלו. כדי לדעת מי מהם מוביל באמת, אנחנו צריכים לחכות לשבוע הבא, שיתחילו להגיע פרסי הגילדות. עם כל הכבוד לעיתונאים ולמבקרים, פרסי הגילדות מחולקים על ידי האנשים שגם מצביעים באמת לאוסקר, ושם נוכל להבין האם האהדה גדולה יותר לסרט האנושי הקטן (״ספוטלייט״) או לאפוס הקולנועי הענק (״האיש שנולד מחדש״).

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “רוצים לככב בסרט הבא של סטיבן ספילברג? וגם: המירוץ לאוסקר מתחיל להיות צמוד”

  1. עמית איצקר 19 ינואר 2016 ב - 1:13 קישור ישיר

    שייקח את שורטראונד/דאטה

  2. איריס 27 ינואר 2016 ב - 17:46 קישור ישיר

    יאיר, איך ייתכן שברשימות בעיתון הארץ (בעמוד החותם את מוסף התרבות של ימי שישי עם דירוג הסרטים) לא דירגת את "גשר המרגלים"? מה, לא ראית עדיין את הסרט? יכול להיות? אז לך לראות.


השאירו תגובה