20 פברואר 2016 | 21:48 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

אודי אלוני ותומר הימן זכו בפרס הקהל בברלין (וגם: ג׳יאנפרנקו רוסי עושה היסטוריה)

תאמר נפאר וקופטי ב״Junction 48״ של אודי אלוני. ״8 מייל״ בלוד

תאמר נפאר וקופטי ב״Junction 48״ של אודי אלוני. ״8 מייל״ בלוד

שני סרטים ישראליים הוקרנו השבוע במסגרת הפנורמה, המסגרת השנייה בחשיבותה של פסטיבל ברלין, ושניהם זכו היום בפרסי הקהל בה: ״ג׳נקשן 48״, סרטו של אודי אלוני, זכה בפרס חביב הקהל לסרט עלילתי. ״מי יאהב אותי עכשיו״ של תומר וברק הימן, זכה בפרס חביב הקהל לסרט עלילתי. המעניין הוא ששני הסרטים מנסים להילחם בדעות קדומות וגזענות באמצעות מוזיקה.

את הטריילר לסרטם של האחים הימן הצגנו כאן. הנה, כעת, שלוש סצינות מתוך ״ג׳נקשן 48״ של אודי אלוני, מעין ״8 מייל״ לודי, המספר את סיפורו של הראפר הישראלי-פלסטינאי תאמר נאפר, שגם היה שותף לכתיבת התסריט ומשחק בתפקיד הראשי.

 

=========================

אבל הכותרות הגדולות מגיעות מהתחרות הרשמית שננעלה הערב עם הענקת הפרסים של חבר השופטים בראשו עמדה מריל סטריפ.

מי שזכה בפרס דוב הזהב הוא הבמאי האיטלקי ג׳יאנפרנקו רוסי, על סרטו התיעודי ״אש בלב ים״ (״Fuocoammare״). רוסי עושה כאן היסטוריה: סרטו הקודם, ״כביש קדוש״ (״Sacro GRA״), היה הסרט התיעודי הראשון שזכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה לפני שלוש שנים, ועכשיו סרט תיעודי נוסף שלו זוכה בפרס הראשון באחד משלושת הפסטיבלים החשובים בעולם.

״אש בלב ים״ עוסק בנושא הכי חפ באירופה כיום: משבר הפליטים. רוסי תיעד במשך שנה את החיים על האי האיטלקי למפדוסה, שהפך לאחד היעדים הגדולים של אלפי הפליטים שמנסים להגיע לאירופה מצפון אפריקה. הדרך אל האי כה מסוכנת, ורק במהלך 2015 נהרגו 1500 פליטים בדרכם אל חופי האי.

האי למפדוסה וסביבותיו כבר תועדו פעמיים בקולנוע העלילתי על ידי הבמאי האיטלקי עמנואל קריאליסי. הוא צילם שם את סרטו ״רספירו״, ויצר את הסרט ״טרה פרמה״, העוסק באותו משבר ובאותם נתיבים ימיים, בין האיים למפסודה ולינו (בו התרחשה עלילת הסרט).

זה הטריילר ל״אש בלב ים״, בו נראה שרוסי ממשיך בסגנון שפרסם אותו, מבט אווירתי, מרוחק, בתמונות חיים:

 

פרסים נוספים מפסטיבל ברלין הערב:

פרס חבר השופטים (דוב הכסף): ״מוות בסארייבו״ של הבמאי הבוסני דניס טנוביץ׳ (הבמאי זוכה האוסקר של ״שטח הפקר״)

דוב הכסף על בימוי: מיה הנסן-לאב על “Things To Come”

פרס השחקנית: טריין דינהולם על ״הקומונה״ של הבמאי הדני תומס וינטרברג.

פרס השחקן: מאג׳ד מאסטורה על הסרט הטוניסאי “Inhebbek Hedi”, שגם זכה בפרס סרט הביכורים.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה