07 יולי 2017 | 01:34 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

חוזרים לאולפן הצילומים: התחילו צילומי עונה 3 של ״מדברים סרטים״

אסי לוי. צילומים: אלירן קנולר

תקציר הפרקים הקודמים: לפני שנתיים בדיוק שודרה בערוץ 1 הסדרה התיעודית, ״חגיגה לעיניים, סיפורו של הקולנוע הישראלי״, אחד הפרויקטים שאני הכי גאה שהייתי שותף ליצירתו (ניתן לצפות בסדרה במלואה כאן). בשנתיים שהובילו לשידורה ראיינו עשרות במאים, שחקנים ואנשי תעשית הקולנוע מכל המקצועות. אחרי שהסדרה נערכה ושודרה, אני נשארתי בראש עם כל שאריות הראיונות שהוקלטו אבל לא נכנסו לסדרה. עם כ-150 מרואיינים והמון קטעי ארכיון וקטעי סרטים, כל מראויין אולי הגיע לשעתיים של ראיון אבל לסדרה נכנסו רק דקות ספורות שלו. אבל היו שם סיפורים נפלאים. אז הצענו לאנשי ערוץ הקולנוע הישראלי של יס לעשות סדרה של פרופילים תיעודיים של הבמאים והשחקנים, שיערכו מחומרי הגלם, שברובם לא נכנסו לסדרה האם. וכך נולדה סדרת הספין-אוף התיעודית ״מדברים סרטים״, שעלתה לשידור לפני שנה וחודש, סדרה של סרטי תעודה של כחצי שעה בכל פרק, בכל פעם על יוצר/ת אחר/ת. עונה ראשונה, בת 33 פרקים, הוקדשה לבמאים. עונה שניה, בת 22 פרקים, הוקדשה לשחקנים. ליאור אשכנזי היה הקריין בעונה הראשונה, אסי לוי קריינה את העונה השניה. את רוב הפרקים תמצאו כרגע ב-vod של יס.

ואז, לקראת סוף העריכה, התחלנו לשאול את עצמנו: ״רגע, מה עם ההוא וההוא?״. התחלנו לעשות רשימות של שחקנים שעשוי תפקידים בלתי נשכחים, זוכי פרסים, שלא ראיינו לסדרה. הצלחת ״מדברים סרטים״ והתגובות הטובות שקיבלנו הביאה את טלעד, מפעילת ערוץ הקולנוע הישראלי, לבקש עוד. וכך, חזרנו השבוע לאולפן של AG ליד שדרות ההשכלה (מאחורי JCS), בו הוקם מחדש הסט איתו עבדנו לפני שלוש שנים בצילומי ״חגיגה לעיניים״ והזמנו שחקנים להשלמות ציוד. אותו פורמט נשאר: כמעט שעתיים של שיחה, מתוכה ניצור לכל אחד מהן סרט תיעודי המוקדש לקריירה הקולנועית שלו או שלה. וזה מה שעשיתי השבוע.

כמו ב״האחים בלוז״, איחדנו מחדש את הלהקה. אלירן קנולר וצוותו מאחורי המצלמה ועל התאורה. בר ברק מאפרת. אריק ברנשטיין (עלמה הפקות) מפיק ראשי. מיכל ברקאי וסהר ויזל מפיקות. בשמת הרשקוביץ עושה את התחקירים. יש לנו עוד כמה וכמה ימי צילום לפנינו שיתפרסו לאורך כל הקיץ, אבל הנה היבול המשובח שקצרנו בימי הצילום הראשונים. האם תוכלו לנחש מה היו הסרטים העיקריים עליהם דיברנו עם כל אחד מהם?

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה