02 פברואר 2010 | 14:24 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

טיק-טוק

שעה למועמדויות לאוסקר. הוא, הוא, היא והוא מפרסמים את הימוריהם למועמדים היום. הם מהמרים ש"עג'מי" בפנים. מדהים.

====

פסטיבל ברלין ייפתח ביום חמישי הבא ובטח תשמחו לשמוע ש"סופר צללים" של רומן פולנסקי כבר נקנה להפצה בישראל על ידי יונייטד קינג (לא שזה עזר ל"דוקטור פרסנאוס" של טרי גיליאם שנרקב על המדפים שלהם) וש"הקוסם" של סילביין שומה, על פי תסריט מאת ז'אק טאטי, נקנה להפצה בישראל על ידי קולנוע לב.

=====

הציניקן שבי רואה את האייטם בוויינט על מחאה נגד גביית עמלה בהזמנת כרטיסים לקולנוע באינטרנט ומגחך: עוד אחד? יש אייטם אחד כזה כל שנה, לא? מי שכותב ועורך את האייטמים האלה בטוח שהוא הראשון? ועמלות לכרטיסים זה סוג של חוק טבע, לא? מעצבן, אבל קיים בכל האירועים להם קונים כרטיסים מראש ובכל העולם. זה סוג של "מס הבטחת מקום". אם תרצו, אפשר למכור את זה אחרת: מחירי הכרטיסים ל"אווטאר" הם 45 שקלים. אם תגיעו לקנות בקופה תקבלו אותם בהנחה: רק 41 שקלים. עכשיו אתם מרגישים טוב יותר? אבל זה הציניקן שבי. האידיאליסט שבי דווקא שמח מהאייטמים האלה ותוהה למה הם מתפרסמים רק פעם בשנה. הרי העמלה הזאת היא רק פרט אחד בתוך מכלול עצום של התעלמות של בעלי בתי הקולנוע מהקהל שלהם. אבל בעלי בתי הקולנוע חיים בבועה שלהם, סופרים כסף מזומן, וכל עוד הם ממשיכים למכור עשרה מיליון כרטיסים בשנה הם בוודאי בטוחים שהם עושים הכל נכון, ושהמתלוננים הם סתם חבורת בכיינים מפונקים.

=========

והנה הודעה מההנהלה: שריינו לכם את יום שני (8.2) ב-22:00. להקת הבית של "סינמסקופ", אלפנט פרייד, משיקה בתל אביב את סיבוב ההופעות האמריקאי שלה, רגע לפני צאת אלבומם השני, "Home". זה יקרה בלבונטין 7. עוד פרטים כאן, כולל האזנה מוקדמת לכמה משירי האלבום החדש.

========

2 בפברואר: It's Groundhog Day. זה היום לצפות בלופ ב"לקום אתמול בבוקר" של הרולד ראמיס.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “טיק-טוק”

  1. יואב 2 פברואר 2010 ב - 14:55 קישור ישיר

    הסיבה למחיר הגבוה יותר של הכרטיסים באינטרנט היא פשוטה: לבעלי בתי הקולנוע, ובמיוחד המולטי-פלקסים, יש אינטרס מובהק שהצופים יגיעו לקופות לקנות את הכרטיסים. באופן זה, אם הצופה מגיע ואזלו הכרטיסים לסרט שהוא מעוניין לראות, הוא כבר לקוח שבוי של בית הקולנוע. ברוב המקרים, הוא כבר יישאר במקום ויישלם עבור כרטיסים לסרט אחר (ומי יודע, אולי אפילו יגלה פנינה קולנועית…).
    לעומת זאת, אם הצופה רואה באינטרנט שהכרטיסים לסרט אזלו, הוא חופשי לבחור ללכת לבית קולנוע מתחרה, או לוותר על העניין וללכת לבילוי אחר. בקיצור, תרבות של קניית כרטיסים באינטרנט מזיקה לאינטרס העיסקי של כל בעל בית קולנוע שיש לו יותר מאולם אחד.

  2. אורי ב.ד. 2 פברואר 2010 ב - 15:12 קישור ישיר

    ואי
    מי זה המתוק הזה, עמו36?
    כיף איתו.
    מה קרה חמוד, ערוץ 20 שלך לא עובד?  

  3. אבנר 2 פברואר 2010 ב - 15:12 קישור ישיר

    הענין עם העמלה הוא הרבה יותר פשוט: זה חלק ממחיר הכרטיס שלא מתחלק עם בעל הסרט אלא נשאר בידיו של בעל בית הקולנוע. במכירה בקופות אי אפשר לקחת עמלה כזו – כי זה פתח לסכסוך עם בעל הסרט. אבל באינטרנט? אז מוצאים תירוץ (עלות הקמת האתר וכו' וכו') ובעצם עושים עוד קצת כסף על חשבון בעל הסרט.

  4. מוטי 2 פברואר 2010 ב - 15:30 קישור ישיר

    לא ראיתי את הסרטים האחרים, אבל עג'מי סרט לא טוב.
    מצד אחד אשמח לכל הישג ישראלי בעולם, אבל מצד שני הלוואי וההישגים שלנו לא יהיו בזכות יצירות אוריאנטליות המאפיינות מדינות עולם שלישי והלוואי ושהעניין בהם לא יהיה בזכות האימרה החברתית והפוליטית שלהם ויהיה בעיקר בזכות ערך אומנותי גבוהה.

    הערך האומנותי של עג'מי, בכל אופן, נמוך מאוד בעיניי.


השאירו תגובה