10 אוקטובר 2010 | 15:37 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מורו

כשאתם רואים את "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" שימו לב לסצינה בה הולך הממונה (מארק איווניר) לדירתה של יוליה, העובדת הזרה המתה. בדירה, ברחוב בית ישראל 3, הוא מוצא על המיטה שלה ספר ללימוד עברית. הספר, "מורי", נכתב על ידי ל.י ריקליס. רגע, מה הקשר בין ל.י ריקליס ובין במאי הסרט, ערן ריקליס? ריקליס עונה: "את הספר כתב לוי יצחק ריקליס. סבא שלי. הוא היה משורר ומחנך וגם כתב סדרת ספרים ללימוד עברית ב-12 שפות שהיתה פופולרית בשנות ה-60".



================


בחודשים האחרונים יונייטד קינג דאגו להפיץ מדי יום ראשון הודעה לעיתונות המדווחת כמה כרטיסים נקנו בסוף השבוע האחרון לסרט הישראלי שהם הפיצו. כך היה עם "פעם הייתי", עם "זוהי סדום" ועם "הדקדוק הפנימי". עכשיו יום ראשון אחרי הצהריים ואני מחכה להודעה לעיתונות לגבי "הממונה". זה מה שיפה עם תקדימים, אי אפשר פשוט להפסיק עכשיו, כי איזה מסר זה יעביר?


==============


ואני שומע תגובות יפות מאנשים שראו את "שליחותו/ממונה/משאבי/אנוש" בסוף השבוע, ושאומרים לי שלדעתם יש לסרט דווקא סיכוי מאוד יפה באוסקרים (היו אפילו שניים כאלה בבלוג אתמול). מכיוון שאני רק הערכתי את הסרט אבל לא התאהבתי בו אני מוכן להודות שאולי שיקול הדעת שלי לא מאופס. זה יהיה אדיר אם בסוף ערן ריקליס יזכה באוסקר, לא? במידה מסוימת, זה יהיה אפילו כמעט צודק.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מורו”

  1. Good-ZILA 10 אוקטובר 2010 ב - 15:53 קישור ישיר

    לא מעלים את שניצר ל-NRG כשהוא דווקא מדייק וקולע.

    (תרבות – מעריב 8.10.2010, עמ' 6.)

    PA'AM HA'YITI BE'DILEMA

    "אפילו אמא תרזה בצוותא עם מועצת גדולי הצדיקים בראשות אנטוניוס פרנציסקוס ודומיניקוס הקדושים, היו מתקשים לעמוד באתגר אישי ומוסרי כמו זה שהוטל על אבי נשר."

    "מדוע מונה אבי נשר, במאי שהוציא השנה סרט חדש, ליו"ר חבר השיפוט של פסטיבל חיפה? ומהם ניגודי האינטרסים של היושבים במועצת הקולנוע?"

    + לינק לדויד שליט, ב"גלובס" בנוגע לדעתו של מקלברג בעניין השיפוט בחיפה.

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?QUID=1055,U1286615093062&did=1000592376


השאירו תגובה