06 דצמבר 2010 | 14:11 ~ 25 תגובות | תגובות פייסבוק

8,500 איש לקו ב"כלבת"

הגיעו נתוני סוף השבוע הראשון: מיום חמישי עד אתמול (ארבעה ימים) נמכרו 8,498 כרטיסים ל"כלבת".


המספר, צריך לציין, לא מאוד מרשים. הוא יותר טוב מסוף השבוע הראשון של "התגנבות יחידים", אם זה מנחם. ואפשר למצוא לא מעט הקלות: העיקרי שהם הוא העניין שבאמת צריך לזכור שבימים חמישי ושישי המצב בכל בתי הקולנוע בכל הסרטים היה מאוד חלש בגלל השריפה בכרמל שהדביקה צופים למסכי הטלוויזיה. כל הדיווחים שאני קיבלתי על אנשים שראו את הסרט היו משבת, ואז ככל הנראה האולמות יו מלאים למדי. עניין שני, מאיזושהי סיבה הסרט מוקרן בסינמה סיטי גלילות רק בהקרנות ערב ולילה, לא ביומיות. זה אומר שלהבדיל מ"זוהי סדום" ו"פעם הייתי" שהוקרנו בכל יום בקיץ בין עשר ל-12 הקרנות, "כלבת" הוקרן רק כחמש פעמים ביום. עניין שלישי: מי יודע, אולי לסרט אימה – ישראלי או זר – זה דווקא נתון מצוין.


כרגיל בקולנוע הישראלי, ובוודאי עם מספר לא החלטי שכזה, העדות הגדולה תגיע במוצאי סוף השבוע השני. זה השלב שבו הסתיימה עבודת המבקרים, העיתונאים והפרסומאים. מכאן, השאלה היא מה אומרים 8,500 האנשים האלה לחבריהם היום. האם הם ממליצים להם בחום ללכת, או אומרים להם לוותר. יש ל"כלבת" הזדמנות לעשות עוד כ-9,000 צופים עד סוף חופשת חנוכה, ואז נראה מה יהיה בסוף השבוע. אם יהיה אותו מספר או פחות, הסרט יתקשה לחצות את 40,000 הצופים. אם המספר יגדל – כלומר שאכן השריפה בכרמל אשמה במספר הנמוך, ואכן הצופים שראו את הסרט דירבנו את חבריהם ללכת לראות את הסרט. אם המספר יגדל בסוף השבוע הבא, "כלבת" עשוי לשגשג. אלא שכרגע, החלום לחצות את ה-100,000 צופים נראה די קשה ורחוק.


נושאים: בשוטף

25 תגובות ל - “8,500 איש לקו ב"כלבת"”

  1. שמוליק 6 דצמבר 2010 ב - 14:19 קישור ישיר

    לדעתי מדובר במספרים מרשימים ביותר. במיוחד לאור אירועי הזוועה בחמישי-שישי.

    זה לא עניין של מה בכך להביא קהל שידע שריפה מחוץ לאולם הקולנוע לראות סרט אלים ומדמם.

    שכחת גם לקחת דבר מאד חשוב בחשבון יאיר . "כלבת" בניגוד ל"זוהי סדום", "פעם הייתי", "הדקדוק הפנימי" ו"התגנבות יחידים" מוגבל מגיל 16.
    וזו חתיכת הגבלה.

  2. perpel 6 דצמבר 2010 ב - 14:27 קישור ישיר

    לשמוליק- אני בספק אם ההגבלה לגיל 16 זו הסיבה – ראיתי שבגקאסס 3 שהיה מוגבלגם כן נכנסו אשכרה ילדים בכיתה ד לאולם (סינמה סיטי ראשלצ) וזה בטוח לא רק שם.

  3. אחד שיודע 6 דצמבר 2010 ב - 14:34 קישור ישיר

    המספרים לא נכונים. כלבת עשה כמעט 5000 צופים.

  4. X 6 דצמבר 2010 ב - 14:36 קישור ישיר

    על פניו לא מספר מרשים במיוחד, בטח לא למשהו שאמור להיות סוג של להיט קופתי. אבל סוף השבוע האחרון הוא באמת לא עיתוי מושלם לראות סרט אימה שמתרחש ביער. בנוסף, קשה להבין למה בהרבה מאוד בתי קולנוע הסרט מוקרן רק בהצגות ערב (מלאות, אגב).
    נחיה ונראה. ואני מקווה שגם אם הסרט יביא 40 אלף איש זה לא יתן סיבה לאנשים להגיד שהז'אנר לא עובד בארץ.
    אני בהרגשה שעד סוף השבוע, המספר יותר מיכפיל את עצמו. מגיע לסרט ומגיע לנו עוד סרטים כאלה.

  5. אחד שלא יודע 6 דצמבר 2010 ב - 14:57 קישור ישיר

    לא יודע מה המספר הנכון, אני מניח שתתחיל עכשיו חרושת שמועות שינפחו את ה8500 וכאלו שייצאו נגד.

    את האמת לא יודע ולא מעניין אותי.

    הייתי בשבת בהקרנה של חצות, באולם מפוצץ אנשים ,אחרי שלא הצלחתי להשיג כרטיס להקרנה מוקדמת יותר.

    היה תענוג, סרט מצחיק ומושקע.

    אם לפשוט לפי ההקרנה הזו ואיך שאנשים יתנהגו בה, אז מבחינתי הסרט הזה הצליח ובגדול.

    מאחל לו הצלחה בהמשך.

  6. עד 120 6 דצמבר 2010 ב - 16:09 קישור ישיר

    אולי די עם "צופים לקו בכלבת" היח"צני הזה וקצת דוחה יש לומר. קצת כבוד לצופים או נימוס בסיסי. אפשר ללכת לסרט מבלי לאחל לנו מוות ביסורים קשים.

  7. רועי 6 דצמבר 2010 ב - 16:11 קישור ישיר

    המספר הרשמי והסופי 8498.
    וזה יפה מאד לנוכח האסון ולכך שאנשים נדבקו למסך הטלוויזיה בבית.

  8. עליזה בן מוחה 6 דצמבר 2010 ב - 16:36 קישור ישיר

    עד120: נו באמת. שתי כוס מים.

  9. Ge 6 דצמבר 2010 ב - 17:28 קישור ישיר

    קצת עוף אבל, מישהו שם לב שאין בכלל בארץ הקרנות באנגלית של נארניה 3 ?

    כאילו, רק ילדים קטנים ירצו ללכת לסרט הזה ….

  10. רתם 6 דצמבר 2010 ב - 18:18 קישור ישיר

    בעיניי זה דווקא יופי של נתון. גם לאור הארועים הטראגיים שהתרחשו ביום יציאתו לאקרנים, אבל בעיקר לאור העובדה שמדובר בסרט ז'אנר, שלא פונה לקהל הרחב ממש. מתי כבר היה כאן סרט אימה מתוצרת כלשהי שעבר את ה-100 אלף צופים?
    וצריך גם לזכור שמדובר בסרט דל תקציב, שלא אמורה להיות בעייה להחזיר את ההשקעה בו ואולי גם להניב רווחים. מה שבטוח, יופי של קמפיין יחסי ציבור ואחלה באזז. אה, ואני עוד לא ראיתי אותו.

  11. במחשבות 6 דצמבר 2010 ב - 20:00 קישור ישיר

    off topic

    http://www.youtube.com/watch?v=xP1-oquwoL8&feature=player_embedded

  12. מפרגן מכל הלב 6 דצמבר 2010 ב - 20:15 קישור ישיר

    הסרט יביא יותר צופים מהתגנבות יחידים ויותר מהדקדוק הפנימי ואפילו יותר מהממונה – בלי שנרגיש נוצר פה פער עצום בין ציפיות הקהל מסרטי קולנוע, והקרנות. לדעתי היחס צריך להיות שמונה סרטים קומניקטיביים על כל להיט פסטיבלים כמו לבנון. כלבת הוא סרט חשוב בתולדות הקולנוע שלנו – סרט ז'אנר שמצליח להגיע לקהל.
    אני בטוח השהשריפה נתנה מכה קשה מאד לסופשבוע הראשון ובעצם קצת מסמסה את חנוכה. חשבתי שהם צריכים לצאת בחופש הגדול שם הסיכון יותר קטן והם היו רוכבים על הקהל של זוהי סדום ומגיעים למעבר למאה אלף.עכשיו הם יגיעו לתשעים אלף שזה מדהים.

  13. אורי 6 דצמבר 2010 ב - 21:04 קישור ישיר

    למפרגן מכל הלב-
    הפקת "כלבת" נתמכה על ידי קרן רבינוביץ, כך שאולי הפער בין ציפיות הקהל לקרנות הקולנוע לא כל כך עצום. בנוסף, בין אם "כלבת" יצליח או לא, אל תשכח שכבר היו לנו כאן לא מעט סרטים ישראלים שהביאו מאות אלפי צופים שנתמכו על ידי קרנות הקולנוע (וזה כולל את "זוהי סדום", סרט ז'אנר אחר, שאם "כלבת יגיע אפילו לשישית ממספר הצופים שלו זה יהיה הישג היסטורי).
    לא ברור לי הקטע היחצ"ני שבו דוברי "כלבת" מנסים לחזור על מנטרה שמדובר בסרט שנעשה בניגוד לרצון הממסד הקולנועי. הסרט הופק על ידי מפיק ותיק ומוערך בתחום, נתמך על ידי קרן ציבורית גדולה ומקבל פרגון מלא ממבקרי קולנוע ומרצים לקולנוע. כל הכבוד ליוצרים, הלוואי שיצליחו, אבל למה לנסות להפוך את הפקת הסרט למה שהיא לא?

  14. יעקב 6 דצמבר 2010 ב - 22:13 קישור ישיר

    במקום להתווכח ולנחש, אם יש את נתוני מכירת הכרטיסים של כל הסרטים בסופ"ש, ניתן להשוות אותם לשבועות קודמים ולראות אם היתה לאסון השפעה כלשהי.

  15. יעקב 6 דצמבר 2010 ב - 22:17 קישור ישיר

    אורי, לדעתי זה פשוט: הם מנסים להלחם בתדמית שיש לתעשיה המקומית בעיני הקהל. הם מנסים להגיד: "ברור – עד עכשיו היה חרא, והנה עכשיו סוף סוף משהו ששווה לראות!!". גם היחצני"ם של קירות עשו פחות או יותר אותו דבר.

  16. איתן גפני 6 דצמבר 2010 ב - 23:22 קישור ישיר

    אורי, רק ליתר דיוק:
    1. חיליק מיכאלי, מפיק הסרט, לקח את הפרויקט לידיו מיד אחרי "סיפור גדול", לפני שנהיה מפיק בעל שם וגדול. כלומר – כשעוד היה לו הרבה יותר מה להפסיד.
    2. קרן רבינוביץ' תמכה בסרט רק לאחר שהסתיימו הצילומים. זו לא הבעת אמון בסרט, אלא הבעת אמון במוצר כמעט מוגמר. מכאן ועד תמיכת הקרנות בקולנוע ז'אנריסטי בארץ מתחילת דרכו ההפקתית… יש עוד דרך ארוכה.
    3. שניצר, מותיקי המבקרים בארץ, הוכיח רשמית שאיבד את יכולתו לבקר סרטים (מה שכמה עמיתים טוענים כבר כמה שנים) עם הביקורת שלו, שהכתירה את הסרט כ"סרט הגרוע ביותר שהופק בארץ". שמוליק דובדבני, עוד מבקר ותיק ומוערך (שגם מלמד באוניברסיטת תל אביב), קטל את הסרט. ואם זכרוני אינו מטעה אותי, יש עוד מבקר שקטל את הסרט. כלומר – מתוך כחמש עשר מבקרי קולנוע, שלושה קטלו – עדיין לא פרגון מאסיבי.
    בקיצור, יח"צ הסרט די מדייק בשיווק. וכל זה לא משנה את העובדה שמדובר בסרט מעולה. נקודה.

  17. מיקי 7 דצמבר 2010 ב - 0:42 קישור ישיר

    בחמישי הסינמה סיטי בגלילות היה יחסית ריק והאולם שבו הוקרן "כלבת" היה לגמרי ריק (אולי 20 אנשים בהקרנה של 19:30). אני חושב שהיה עיתוי קצת מבאס ולאני לא חושב שהנתונים מאוד מפתיעים לאור האירועים בארץ

  18. המדקדק 7 דצמבר 2010 ב - 8:33 קישור ישיר

    לזכותו של דובדבני יאמר שהביקורת שלו היתה מנומקת, לעומת הקטילה לשם קטילה של שניצר. והפרגון מהביקורת הוא די מאסיבי, בעיקר בקרב המבקרים הצעירים, שמדגישים את היתרונות ובקושי מדברים על המגרעות של הסרט (על אף שהם אומרים שיש כאלה).
    יאללה מאה אלף.

  19. אורי 7 דצמבר 2010 ב - 10:20 קישור ישיר

    איתן,
    1. דווקא מכיוון שהסרט נבחר על ידי המפיק מיד אחרי שעשה את "סיפור גדול", זו הבעת אמון על ידי מפיק מסורתי.
    2. אחרי צילומים או לפני צילומים – בכל מקרה מדובר בסרט ז'אנר שקרן רבינוביץ בחרה לתמוך בו בלי שאף אחד כופף לה את היד. למה לנסות למזער את העובדה הזו? כל הכבוד להם, שיהיו בריאים – אפשר גם לומר מילה טובה על הממסד הקולנועי מדי פעם.
    3. אז שניצר ודובדבני לא אהבו את הסרט, אז מה? כמעט כל יתר המבקרים, כולל בעל הבלוג וכולל אורי קליין, נשפכו ממנו. היו הרבה סרטים "מסורתיים" השנה ששכו לפרגון הרבה פחות גורף. אם 80% מהמבקרים בארץ אהבו את הסרט, כולל כמה מהתותחים הכבדים, קצת קשה להכחיש שהביקורות מחבקות.
    לאור כל זאת, קצת קשה לנפנף בסרט הזה כבן חורג לממסד הקולנועי המקומי. אני באמת מאחל כל הצלחה שבעולם ליוצרים, אבל חבל שהם בוחרים בפוזה הקורבנית והאנדרדוגית בכח. זה עושה קצת לא נעים.

  20. ארנולד 7 דצמבר 2010 ב - 10:45 קישור ישיר

    אורי,
    מסכים איתך (כמעט) בכל מילה –

    ההצטרפות של קרן רבינוביץ' גם אם לאחר צפייה היא מדהימה לכשעצמה.

    במידה מסויימת הסרט עשה שירות עצום כשהוא שם את הרגל בדלת.

    גם הביקורות החיוביות ברובן מראות על שינוי מגמה.

    אבל בנוגע ליוצרי כלבת – קראתי כמה ראיונות איתם והם ממש לא מרגישים קורבניים או אנדרדוגים.

    הם בכל זאת צילמו את הסרט מכספו של מפיק פרטי וללא עזרה מהקרנות.

    הקרן עזרה להם בשלב הפוסט – אבל זה לא היה בטוח שהיא תעזור ולכן הסיכון כאן הוא של המפיקים בלבד.

    וכן חייבים להוריד את הכובע בפני המפיקים שהימרו פה. כן – כנגד כל הסיכויים.

    מקווה שישתלם להם.

  21. במה אנחנו מתעסקים פה, למען השם? 7 דצמבר 2010 ב - 19:18 קישור ישיר

    'ואיש פה ושם ידע / בעוד מוחו מואר בלי אש / כי נעלמה עילת דברים ואחריתם / והעולם באמצע מתרחש.

    וידע כי חיים עברו / ביעף בין חשכה לחשכה / אך רגעיהם שהו, לא מיהרו / זרמו לאט, כמו הדם והלחה.'

  22. ציבוקא 7 דצמבר 2010 ב - 22:06 קישור ישיר

    קצת התבאסתי בשביל הסרט שיצא בסופ"ש של השריפה בצפון. במקום שכ-15 אלף איש יילכו לראות את הסרט בקולנוע, כל המדינה הייתה דבוקה למסכים שלכם. חבל ):

  23. jaco 8 דצמבר 2010 ב - 8:07 קישור ישיר

    ליימה א'יין לסרט הז'ה טריילר?

  24. Filip 17 ינואר 2011 ב - 22:01 קישור ישיר

    Just wanted to say your blog is kinda awesome. I always like to read something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the issue and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Filip

  25. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:00 קישור ישיר

    Thanks pal. It has been cool hearing


השאירו תגובה