06 ינואר 2011 | 17:32 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

תסריטאי (ובמאי) כל הארץ – התאחדו!

אירוע מעניין יתרחש הערב ב-19:00 במרכז ענב בתל אביב: כנס של איגוד התסריטאים שבמרכזו הצהרה יוצאת דופן: איגוד התסריטאים (וגם הבמאים) מצטרפים להסתדרות הכללית. באסיפה הערב יוכל כל מי שיתמוך במהלך הזה לחתום על מסמכי הצטרפות. אני, כחבר איגוד התסריטאים, כבר עשיתי את זה מוקדם יותר השבוע.


המהלך הזה מעניין מאוד ומסקרן אותי. אני מצליח לראות את הפוטנציאל העיקרי שטמון בו: כעובדים המאוגדים בהסתדרות יוכל האיגוד מעתה לנהל משא ומתן עם זכיינים (למשל) לקביעת תנאי מינימום להעסקה. הסיטואציה הסטטוטורית המעט משונה כרגע היא שאיגוד עובדים – כלומר גילדה, שמאגדת עצמאים ולא שכירים – יכול לפעול כאיגוד מקצועי (כנסים וכו') אבל לא כנציג במו"מ על תנאי תעסוקה ושכר של חבריו. זאת בשעה שבאמריקה, מעוז הקפטיליזם, אנחנו קוראים חדשות לבקרים על המו"מים שמקיימות הגילדות השונות מול האולפנים. בארץ, קבע הממונה על ההגבלים העסקיים, זה אסור (אגב, מתברר שגם באנגליה). כלומר, התברר שהדרך היחידה שאיגוד מקצועי יוכל לייצג את חבריו במו"מ קולקטיבי כדי למנוע שחיקה של המקצוע ותנאי השכר היא לעשות את זה דרך ההסתדרות, שתעמיד לאיגוד ליווי מקצועי ומשפטי.


חששות? בוודאי שיש. למשל, מי מבטיח לנו שכשההסתדרות תהיה עסוקה במאבקים למען ועדי עובדים עצומים בגודלם במשק – חברת חשמל, עובדי הנמלים – שבכלל יהיה להם זמן להתעסק בבעיות הקטנות של איגוד קטן שמונה כמה מאות חברים בלבד? שאלתי את השאלה ונעניתי שכדי לראות לאן השידוך הזה ילך ההסתדרות מוותרת לחברי האיגוד על דמי החבר בסך 25 שקל בחודש לשנה הראשונה, ובסופה יבחן האם שיתוף הפעולה בין המוסדות הניב תוצאות. בקיצור, לי זה נראה שיש כאן רק אופציה לדברים חיוביים. ואם לא, אז חוזרים למקום שבו אנחנו נמצאים בו עכשיו ממילא.


אני לא אצליח להגיע היום לכנס ב-19:00 במרכז ענב, אז אם מישהו מקוראיי יהיה שם, אשמח לדיווחים. איכשהו נראה לי שאנחנו נמצאים ברגע בזמן שבו התאגדות מקצועית שוב נראית הדבר הנכון לעשות, ובוודאי כשרוצים לשבת בשולחן המו"מ מול גופים כלכליים עצומי משאבים כמו זכייניות הטלוויזיה. אני סקרן לדעת האם יש גם קולות המתנגדים למהלך.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “תסריטאי (ובמאי) כל הארץ – התאחדו!”

  1. יוסי 6 ינואר 2011 ב - 17:42 קישור ישיר

    גם אני לא אוכל להגיע לצערי ,אני גם סקפטי אם מישהו יוכל למפיקים בארץ אבל מה שיעזור אני אשמח…

  2. Eran 6 ינואר 2011 ב - 19:13 קישור ישיר

    רגע, רגע, כבר גמרנו עם סיכומי 2010?
    ומה עם הפוסטרים הכי יפים של השנה?

    http://gawker.com/5726228/the-best-movie-posters-of-2010

  3. נדב 8 ינואר 2011 ב - 1:44 קישור ישיר

    אגב איגודים, התייחסת איפשהו למהלך החד צדדי של איגוד העורכים לקצר את משמרות העריכה בשעה (מ-10 שעות ל-9), שנכנס לתוקפו ב-1 לינואר?

  4. יניב אידלשטיין 8 ינואר 2011 ב - 13:43 קישור ישיר

    גם המתרגמים לכתוביות התאגדו בהסתדרות!
    בחודשים האחרונים אנחנו מגייסים חברים ומתחילים בצעדים לשיפור השכר והתנאים והסדרת מעמדנו בחוק
    (כתובת האתר החדש שלנו – בניק לינק)
    כל מתרגם טלוויזיה או קולנוע שקורא את זה מוזמן בחום להצטרף אלינו :^)

  5. Sanja 17 ינואר 2011 ב - 22:17 קישור ישיר

    Just want to say your blog is kinda awesome. I always like to learn something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the theme and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Sanja

  6. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:33 קישור ישיר

    Thanks man. It is interesting hearing


השאירו תגובה