07 ינואר 2011 | 16:11 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

מתעכבים

דיוויד לינץ' גייס את האתר genero.tv כדי למצוא קליפים לשני שירים שלו. לפני כמה ימים הוא בחר בזוכים. אחת מהם היא תמר דרכלי הישראלית, שגייסה את אדם הורביץ ואת ואן נויין לשחק בקליפ אפלולי לשירו של לינץ' "אני יודע", על גבר אובססיבי שמנסה להשיב את אהובתו באמצעות שלט רחוק פלאי. דרכלי זכתה ב-2000 ליש"ט. הנה הקליפ.


===============


אני די שונא לחוות דעה על סרט על סמך הטריילר שלו, אבל פתאום הגיע לתיבות המייל טריילר לסרט ישראלי חדש. כלומר, לא ממש חדש. "סשן", של חיים בוזגלו, מותחן אירוטי דובר אנגלית, בכיכובם של בר רפאלי וסטיב באוור, שצולם לפני כשלוש שנים (הטריילר מסתובב ביו-טיוב כבר שנה וחצי). הטריילר כל כך איום, כל כך צ'יזי, שזה כמעט מפתה להכתיר את בוזגלו – לפחות כשהוא מנסה לעסוק בסרטי ז'אנר – כאווה בול הישראלי (בוזגלו הוא עם כשרון, אבל נדמה לי שבשנים האחרונות הוא מעדיף לתקתק כמות על פני איכות. עם זאת, המעט שראיתי מ"להתחיל מחדש", סדרה שנראה שהיה בה יותר נשמה ממה שבוזגלו השקיע בסרטיו בשנים האחרונות, היה לא רע בכלל). אני אהיה בשוק אם יתברר לבסוף ש"סשן" יותר טוב מהטריילר שלו, ואם הוא אכן כזה, צריך לתבוע את עורך הטריילר. הנה, קבלו את בר רפאלי במותחן אירוטי (אל דאגה, אני בספק אם יש שם אירוטיקה של ממש):






================


אני מודה, כל הגנים שלי קופצים לדום כשאני רואה משהו שקשור ב"מלחמת כוכבים". כלומר, "מלחמת הכוכבים" האמיתי. ההוא. מאז. לפני זמן רב מאוד, בגלקסיה רחוקה רחוקה בשם הסבנטיז והאייטיז. והנה ששת סרטי "מלחמת הכוכבים" עומדים לצאת בבלו-ריי, ואני תוהה האם זה מה שסוף סוף יגרום לי לקום ולקנות לעצמי בלו-ריי.





=================


מישהו יכול להסביר לי לאן נעלם "יללה"? הסרט של ג'פרי פרידמן ורוב אפסטין הוקרן בבכורה בארץ בפסטיבל סרטי הסטודנטים לפני כחצי שנה, והיה אמור לצא במוזיאון בתחילת דצמבר. ואז נדחה. כששאלתי ביונייטד קינג למה הוא נדחה, נאמר לי שהסופות השלגים באירופה תקעו את העותק שם. הסופות חלפו, ובהנחה שהעותק לא הובל על ידי להק אדומי חזה שצנחו מתים מעל לואיזיאנה אני מתחיל לתהות האם הסרט הזה אי פעם באמת יגיע ארצה. השבוע הוא יצא בדי.וי.די, מה שאומר שקהל היעד המיידי שלו – שממילא גר על הציר שבין המוזיאון לאוזן השלישית – יראה אותו כבר בבית. חבל, הסרט מקסים – מעין סרט דוקומנטרי אבל עם שחקנים, על אלן גינסברג והשערוריה שהשיר שלו, "יללה", יצר ב-1957 כשהוכתר כתועבה – והוא גרם לי ממש להתפעל מג'יימס פרנקו, שמגלם את גינסברג, והוא נהדר כאן, ויש בו כמה הברקות קולנעיות מקסימות. ולדעתי במוזיאון תל אביב הוא גם היה יכול להצליח, בקרב חובבי שירה, ספרות, והקהילה ההומו-לסבית. סרט פולחן שכזה. אולי הם מחכים להצמיד אותו להפצה של "127 שעות", כדי שיהיו לנו שני סרטי ג'יימס פרנקו בבת אחת?


=================


"המשוטט" יצא להקרנות סינמטקיות בסוף השבוע הזה. אחד הפרויקטים היותר מסוגננים ונועזים ומעניינים שנעשו בארץ. כן, יש לי בעיות עם הסוף שלו, וכן, הייתי מעיז ומאפשר לשוטים הארוכים והמדויקים שלו (בצילומו של שי גולדמן) להימשך לפרקי זמן ארוכים יותר. יש לי סבלנות. אבל גם עם שתי ההסתייגויות הקטנות האלה, אני ממליץ לכל מי שמחבב ארט-האוס אמיתי – קרי, הסרטים של צאי מינג ליאנג או קים קי דוק או מה שקורה בקולנוע ההונגרי והרומני בעשור האחרון – להתפעל מהסרט הזה. כתבתי על "המשוטט" כמה מילים אחרי שראיתי אותו בפסטיבל ירושלים, שם הוא זכה בפרס לסרט הבכורה ובפרס על הצילום. הבמאי הוא אבישי סיון, שזה סרטו העלילתי הראשון. לפני שלוש שנים התפעלתי מהפרויקט הדוקומנטרי-יומני שלו, "טלנובלה של קולנוען בהקפאה".

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “מתעכבים”

  1. יותם 7 ינואר 2011 ב - 17:50 קישור ישיר

    'יללה' יוקרן ב-27 בחודש בסינמטק הרצליה

  2. מיקי-ל 7 ינואר 2011 ב - 18:24 קישור ישיר

    "יללה" מקסים ובתור מי שמתעניין בדור הביט, אני יוכל לאמר שיש בו הברקות ודקויות והוא גם מבויים נפלא ומשוחק נהדר. באמת סרט נפלא.

  3. נאור 8 ינואר 2011 ב - 0:39 קישור ישיר

    בוזגלו מוכשר……. אנא בבקשה נקוב בשם סרט אחד סידרה אחת שהמוכשר הזה ביים ושהיה בו כדי להעיד על קמצוץ כשרון.

  4. פול קרסי 8 ינואר 2011 ב - 7:54 קישור ישיר

    יש למישהו מושג למה המשוטט לא מוקרן בסינמטק חיפה,ואם בכלל יוקרן?

  5. פול קרסי 8 ינואר 2011 ב - 7:59 קישור ישיר

    כמה שהסרט של בוזגלו נראה נוראי.ואני מניח שהוא אכן כזה.
    למה הוא ממשיך עדיין לביים?

  6. מיקי-ל 8 ינואר 2011 ב - 11:06 קישור ישיר

    בהזדמנות זו אני רוצה גם להביע את התפעלותי מ-Rabbit Hole. סרט קטן, אבל כה נפלא בעיי עם תסריט מושלם שאיכשהו נמצא מתחת לרדאר בגלל אותו תסריט מהולל של הרשת החברתית. עדין ויפייפה.

  7. X 8 ינואר 2011 ב - 11:19 קישור ישיר

    זה נראה מסרטי "ערוץ 4" של פעם. ועוד עם סטיבן באוור. רק ג'ף פאהי חסר.

  8. דני 8 ינואר 2011 ב - 20:24 קישור ישיר

    אובה*, לא "אווה".

    ואני חושב שלכולנו ברור מי הוא באמת האובה בול הישראלי…

    מנחם גולן!

  9. יעל 8 ינואר 2011 ב - 21:18 קישור ישיר

    הטריילר המגוחך של "סשן" לגמרי לא מייצג את הסרט.
    הסרט גרוע באופן שונה לחלוטין – הוא בעיקר מרוח, משעמם, וקצת sleazy.
    בר רפאלי דווקא נחמדה, אבל סטיבן באוור, שמגלם פרופסור מכובד, נראה כמו pin up מזדקן.

  10. אורי 1 9 ינואר 2011 ב - 18:28 קישור ישיר

    על אף שהנתונים ודאי כואבים, יש מצב לפרסם כמה צופים עשו הסרטים הישראליים מהתקופה האחרונה בקולנוע? מרביתם ירדו כבר לגמרי מהאקרנים, חלק עוד מוקרנים בהקרנות בודדות, חלק ירדו מהר מאוד. מעניין לבדוק את מספרי הצופים

  11. יניב אידלשטיין 10 ינואר 2011 ב - 17:29 קישור ישיר

    יחד עם "הצרעה הירוקה" החדש, זה כבר שלושה סרטים עם ג'יימס פרנקו (יש לו הופעת אורח וסצינה הורסת עם כריסטוף ולץ).

  12. Anja 17 ינואר 2011 ב - 21:15 קישור ישיר

    Just want to say this blog is almost amazing. I always like to learn something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the topic and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Anja


השאירו תגובה