20 פברואר 2011 | 12:22 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

ונעבור למספר עדכונים

זוכרים שלפני כמה ימים תהיתי מתי ואיך נזכה לראות גם בפסטיבל ירושלים את סרטי התלת מימד של ורנר הרצוג של וים ונדרס שהוקרנו השנה בברלין? ובכן, מסתבר שיש איך: קולנוע לב סמדר הירושלמי, אחד המוקדים הבולטים של פסטיבל ירושלים, הפך לקולנוע דיגיטלי/תלת מימדי לפני כעשרה ימים, לקראת בכורת "סאנקטום". כלומר, אם יובאו הסרטים של ונדרס ושל הרצוג לפסטיבלך ירושלים, יהיה איפה להקרין אותם. עכשיו רק צריך לדאוג שהסרטים יגיעו (אבל בגלל שליה ון ליר קיבלה בברלין אות הוקרה על מפעל חייה, נראה לי שהגיוני שזה יקרה, לא?).


==================



זוכרים שבשנתיים הראשונות לחיי הבלוג הזה אחת למה שבועות העליתי כאן חצי שעה מתוך השיחות של אלפרד היצ'קוק ופרנסואה טריפו? בסך הכל, 25 הקלטות שהכילו 12 שעות. אני העליתי לבלוג בעקבות הבלוג של טום סוטפן, שמצא את ההקלטות בשידור רדיו צרפתי והעלה אותן אצלו. אלא שלמרבה הצער הקבצים אצל סוטפן כבר לא קיימים והלינקים לא פעילים. אך אל יאוש: מישהו שמר אצלו את הקבצים והעלה אותם מחדש בדף אחד נוח לשימוש המרכז את כל 25 הפרקים. טריפו והיצ'קוק שוחחו ב-1962 ומתוך השיחות האלה נוצר "היצ'קוק/טריפו", אחד הספרים הגדולים ביותר על קולנוע שכל סינפיל חייב לקרוא.



====================


זוכרים שלפני כמה ימים העליתי סרטוני וידיאו מטעם "הרשת החברתית" ו"מכאן והלאה", שמכוונים באופן ישיר למדי לחברי האקדמיה כדי להזכיר להם כמה עבודה קשה הושקעה בסרטים, וכדי לשכנע אותם להצביע עבורם לאוסקר (בימוי במקרה של "הרשת", אפקטים במקרה של "מכאן והלאה"). ובכן, יש עוד:



א.

הנה סרטון מטעם הקמפיין לבחירת נטלי פורטמן לשחקנית השנה באוסקר, המסביר למצביעי האקדמיה עד כמה קשה עבדה פורטמן על תפקידה (ומכיוון שקמפיין בוטה מדי עשוי להרתיע את המצביעים, ואף לעורר סוגיות מעוררות מחלוקת בענייני אתיקה, שיסיחו את הדעת מהשחקנית עצמה, הסרטונים כמובן מוצגים כאילו הם סרטונים ויראליים המיועדים לקהל הרחב ולאו דווקא למצביעי האוסקר, אבל תזמון ההעלאה שלהם די ברור):







ב.

והנה סרטון מטעם פיקסאר שמראה איך הם עשו שוט אחד בודד מתוך "יום ולילה", המועמד בקטגוריית סרט האנימציה הקצר. גם כאן הסאבטקסט ברור: זה נראה לכם קליל ופשוט, אבל זה בעצם נורא-נורא מסובך.






ההצבעה לאוסקרים ננעלת מחרתיים, יום שלישי, ב-17:00 שעון לוס אנג'לס. ופיטר האמונד מדווח על מאמצי הקמפיין של כמה מהאולפנים להשיג את אחרוני המצביעים ואת המצב המאוד צמוד בכמה מהקטגוריות.



================


רק היום הפנמתי: דיוויד קרוננברג עובד על סרט על פי ספר של דון דלילו ופול תומס אנדרסון מתחיל לעבוד על סרט על פי ספר של תומס פינצ'ון. בשני המקרים הבמאים בעצמם מעבדים את הספר לסריט. שניים מהבמאים הגדולים, המקוריים וחסרי הפשרות ביותר של ימינו, מעבדים שניים מהסופרים הגדולים, המקוריים וחסרי הפשרות של ימיו. אושר.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “ונעבור למספר עדכונים”

  1. דיסקו 20 פברואר 2011 ב - 16:29 קישור ישיר

    ומי שמחפש קטע סאטירה מצויין על מייקל בי. הנה.
    http://my.spill.com/profiles/blog/show?id=947994%3ABlogPost%3A355506

    מה היה קורה לו מייקל ביי היה כותב את האביר האפל. מצויין.

  2. אחד שהיה בברלין 20 פברואר 2011 ב - 18:28 קישור ישיר

    הסרט של ונדרס על פינה באוש יוקרן בקולנוע לב ת"א

  3. דוקטור קולנוע 20 פברואר 2011 ב - 19:05 קישור ישיר

    היי דיסקו, התסריט של 'מייקל ביי' נשמע כמו רוב הסרטים שמגיעים מהוליווד.

  4. דיסקו 20 פברואר 2011 ב - 19:31 קישור ישיר

    נו ועדיין זה מצחיק. לא?
    which one of the internets do we hack?

    -all of them…

    זה ענק…
    חוצמזה למישהו יש מושג למה בירושלים אין את אומץ אמיתי??? זה לא מוזר?

  5. ע. 21 פברואר 2011 ב - 12:31 קישור ישיר

    מתנצלת על הבורות, אבל מה זה "סינפיל"?


השאירו תגובה