26 יולי 2011 | 10:36 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

גרפילד העכביש וסודרברג הכפול

אנדרו גרפילד יצא אנושי ומקסים כשהגיע לקומיק-קון, מחופש לספיידרמן והצהיר על עצמו שהוא בראש ובראשונה מעריץ של הקומיקס ואסיר תודה על ההזדמנות לגלם את פיטר פרקר. הנאום הנרגש שהוא הקריא יצר לפחות לרגע תחושה שגרפילד עוד עשוי להיות הפיטר פרקר המושלם, או לפחות שחקן שמזדהה טוטלית עם דמות אותה הוא מגלם. צפו, זה חינני למדי:

 


 

===================

 

ה"אובזרבר" הלונדוני כתב על תופעת הטרולים בבלוגים. אחת הדמויות בהן עוסקת הכתבה היא המגיב LexG, אחד הקבועים בבלוג של ג'פרי וולס. באייטם הזה על הכתבה כותב וולס קצת על LexG ועל יחסיו איתו; ובתגובות, אותו מגיב כפייתי מסביר איך קרה שהוא לא היה זמין לתת לכתב של ה"אובזרבר" תגובה, ובכך החמיץ הזדמנות להגיע לפריים-טיים של התקשורת העולמית.

 

למזלי, יש לי בבלוג שלי רק שני טרולים של ממש. שניהם איתי כאן ממש מראשית הבלוג, כבר חמש שנים וחצי. באופן משונה, אני רואה לא מעט קווי דמיון בין אחד מהם ובין LexG: פטיש כפות רגליים. כנראה שהפטיש הזה מגיע יחד עם הפרעה כפייתית, חוסר שליטה בזעם וסינדרום טורט. לפני כמה שנים החלטתי שלא לאפשר לטרולים שלי להמשיך להגיב כאן, שכן כל תגובה שלהם רק מלאה ארס, זוהמה, קללות, לשון הרע וסחי. וכך, כל בוקר אני צריך לנקות את איזור התגובות מהשאריות שלהם, אותן הם מקפידים להשאיר כמעט כאן כל לילה (ואגב, לא רק אצלי. אני מוצא אותם גם באתרים אחרים).

 

================

 

לפני רגע הוא אמר שהוא פורש מעשיית סרטים ועכשיו סטיבן סודרברג חוזר עם לא פחות משני סרטים שיעלו באמריקה בהפרש של כחמישה חודשים זה מזה. שניהם נראים סרטי מתח ופעולה ז'אנריים למדי, חסרי ייחוד, שאילולא העובדה שסודרברג חתום עליהם ספק אם הייתי בכלל מתעכב עליהם. למעשה, בגלל העובדה שסודרברג, אחד הבמאים הכי חכמים והכי שכלתניים בהוליווד, חתום עליהם אני מלא תקווה – ואני מאמין שכך הוא הדבר – שיש בשני הסרטים האלה עומקים שהטריילרים מחביאים מאיתנו. אבל כלפי חוץ נדמה שסודרברג בחר בדרך הפרנסה, בה צעדו לפניו יוצרים כמו בארי לווינסון ופיליפ נויס, שניהם במאים שגם כשהם עושים דברים לא ייחודיים, תמיד יש בהם משהו מסוים שהוא קצת מעל השאר.

 

 

הראשון הוא "Contagion", סרט על וירוס שהופך למגיפה (שבכורתו ככל הנראה תהיה בפסטיבל ונציה בספטמבר). נראה כמו "התפרצות" של לווינסון וולפגנג פיטרסן, לא?

 


 

 

 

השני הוא "Haywire", סרט ריגול שייצא בינואר. נראה כמו "סולט" של נויס, לא? ומה הקטע עם הקריינות בטריילר? חשבתי שכבר הפסיקו עם קריין בטריילר, חוץ מסרטי ילדים. אבל… לם דובס חתום על התסריט. התסריטאי של "עיר אפלה", "קפקא" ושל "The Limey". זה חייב להיות סרט חכם יותר ממה שנראה בטריילר. פשוט חייב.

 


 

 

מרתק לא פחות הוא שסודרברג, כהרגלו, גם צילם את שני הסרטים האלה (יש רגעים ב"Haywire" שמזכירים את "טראפיק" מבחינת הצילום), ובשניהם הוא עובד על שני מלחיניו הקבועים: קליף מרטינז הלחין את "Contagion" ודיוויד הולמס הלחין את "Haywire". ושני הסרטים, בגלל שלשניהם שם עם מילה אחת, מהווים כר פורה לעשיית בושות מצד מפיצינו (שלא אוהבים שמות עם מילה אחת). וכך "Contagion" במקום להישאר "מגיפה" או "הדבקה", יוכל להפוך בעברית ל"וירוס קטלני". ו"Haywire", במקום להישאר באיזור ה"יצאה משליטה" שנשארים נאמנים לשם המקורי, יוכל להפוך ל"סוכנת קטלנית" או "מרגלת מחשמלת".

 

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “גרפילד העכביש וסודרברג הכפול”

  1. עומר 26 יולי 2011 ב - 11:22 קישור ישיר

    אני כבר מחכה בלוגר שעוד כמה שעות ימצא ויעלה תמונה של אנדרו גארפילד מחופש לסופרמן בהאלווין 1997.

  2. אלביס 26 יולי 2011 ב - 11:38 קישור ישיר

    התפרצות זה לא של מה שמו וולפגנג פטרסון?

    ===============

    רוה לאלביס: וואלה.

  3. ארז 26 יולי 2011 ב - 11:58 קישור ישיר

    אם לא יהיה שינוי הסרט Contagion יקרא בארץ התפשטות.

  4. רותם 26 יולי 2011 ב - 15:41 קישור ישיר

    נראה לי שבין קומקיון למחאה בשדרות, שכחו את שדרות. יש סכנה ממשית כך נראה לסגירתו. חבל. מוסד חשוב ביותר:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1235938.html

  5. יונתן 27 יולי 2011 ב - 20:37 קישור ישיר

    סליחה על הבורות, אבל מה זה טרול?

  6. ZHS 27 יולי 2011 ב - 21:01 קישור ישיר

    ייתכן וקריין בטריילרים פשוט מבשר את חוסר המודעות הנוראי של סרטים מסוימים.
    ע"ע הטריילר המביך של "סשן":
    http://www.youtube.com/watch?v=waRlQzbxNTs

    וזה עוד אחרי צנזור הקריינות. הורידו מהרשת את הטריילר המקורי בו הקריין מקריא בטון דרמטי את רוב הטקסט המופיע בכתוביות.


השאירו תגובה