27 יולי 2011 | 15:28 ~ 18 תגובות | תגובות פייסבוק

סוגרים

כמה כותרות שכדאי לשים לב אליהן:

 

1. סינמטק שדרות נמצא במשבר תקציבי ובסכנת סגירה. על פי הידיעה ב"הארץ" אחת הסיבות לכך היא שמאז שלא נופלים קסאמים בשדרות, אין לסינמטק שדרות תורמים. זה אומר משהו קצת מצער על המדינה שלנו, לא? אנחנו חייבים מלחמות וטילים כדי לשגשג?

 

 

2. בית הספר לתסריטאות של עידית שחורי נמצא בסכנת סגירה.

 

 

3. פרנק דרבונט נוטש את ניהול העונה השנייה של "המתים המהלכים". העונה השנייה נמצאת כבר בצילומים.

 

 

4. הרשימה הראשונה של סרטים שיוקרנו בפסטיבל טורונטו בספטמבר פורסמה אתמול. ולצידה התפרסמה הידיעה ש"בוקר טוב, אדון פידלמן" יוקרן בפסטיבל. אנשי "פידלמן" הוציאו את הפרסום כמעט שלושה שבועות לפני תאריך האמברגו שהוטל עליהם, כנראה כדי שלא להצטופף בשימה המלאה של הסרטים ישראליים שיוקרנו בטורונטו. אבל זה די קל לנח: פסטיבל טורונטו מקרין כמעט כל סרט שזכה בפרס או בתשומת לב בפסטיבל מרכזי קודם. לכן, ההכרזה שמסקרנת אותי יותר היא אילו מהסרטים הישראליים התקבלו לטלורייד, פסטיבל מצומצם, אנין, אליטסטי ואוסקרי יותר. האם "פידלמן" יהיה שם? ו"הערת שוליים"? ו"השוטר"? ו"ההתחלפות"?

 

5. סקוט וויינברג, אחד הבלוגרים הכי משמעותיים באמריקה, ובוודאי אחד הכי קולניים, אהב את "כלבת". יש מבקרים שצריך לשים לב אליהם יותר. וויינברג הוא אחד מהם, בייחוד כשזה מגיע לסרטי אימה.

נושאים: בשוטף

18 תגובות ל - “סוגרים”

  1. צביקה 27 יולי 2011 ב - 17:40 קישור ישיר

    "אודם" יוקרן בטורונטו.

  2. ערן 27 יולי 2011 ב - 18:10 קישור ישיר

    זה יהיה ביזיון גדול אם סינמטק שדרות יסגר, לצערי בשנים האחרונות גם הנוכחות ירדה במקום ויש הקרנות שאם מגיעים מנין אומרים תודה

  3. לרום 27 יולי 2011 ב - 18:27 קישור ישיר

    אם אפילו מניין אנשים לא מגיע להקרנות למה זה יהיה בזיון אם הוא יסגר?

  4. רונן 27 יולי 2011 ב - 18:42 קישור ישיר

    הלוואי שיסגרו גם את סינמטק תל אביב
    לא חושב שפסטיבל הקולנוע הרוחני יחסר למישהו

  5. ערן 27 יולי 2011 ב - 19:52 קישור ישיר

    לרום – מהסיבה הפשוטה שזאת אלטרנטיבה שפויה בעיר פריפריאלית שגם לה מגיעה את האפשרות, ע"פ אותו משקל של דבריך למה להשאיר את מוזיאון ת"א פתוח באמצע השבוע?
    למה אתר החרמון פתוח בקיץ אם באים כל כך מעט?
    סינמטק שדרות הוא אולם הקולנוע היחיד ברדיוס ענק, אם גם הוא יסגר זה באמת יהיה הסוף של חווית קולנוע איכותית בכל האיזור בין אשקלון לבאר שבע – קולנוע איכותי כן? לא הזבל שרואים בשוטף בסינמה סיטי – רב חן – גלובוס

  6. איתן 27 יולי 2011 ב - 20:47 קישור ישיר

    עם כל הפרסים ש"פידלמן" מתחיל לאסוף, והנוכחות הפסטיבלית ההולכת ומתגברת שלו, אני מתחיל לחשוב שאולי זה הסרט שישראל צריכה לשלוח לאוסקר (בנפרד מהשאלה מהו הסרט הטוב, כן?!)

  7. ברק 28 יולי 2011 ב - 5:26 קישור ישיר

    ערן – לא הבנתי מדוע לדעתך אין לסגור את הסנימטק בשדרות, כאשר תושבי הדרום עצמם אינם רוצים בו ?!
    לפי מה שהבנתי ממך, אין דרישה של ממש לסרטי איכות באיזור הדרום. זה המצב. זאת לא בעיה של תקציב, מצב ביטחוני או מחיר הכרטיסים. פשוט אין ביקוש ואין קהל.
    אז אם כך, באמת למה שלא לסגור ? ולהשקיע את הכסף במקום אחר, או ביותר סרטים ישראלים.

  8. איתן 28 יולי 2011 ב - 7:01 קישור ישיר

    בחיי שאני לא מבין אותם. אז כבר מוציאים את "קאטפיש". רוב מי שרצה לראות, כבר ראה. ואם לא ראית? שמונה הקרנות בשבוע הקרוב, באחד מ(הכנס מספר רנדונמלי) האולמות בסינמה סיטי הגלילותי, ועוד 4 הקרנות בסינמטק הירושלמי. 12 הקרנות בשבוע הקרוב. אז בשביל מה מוציאים את הסרט, אם בעצם מחביאים אותו?

  9. רותם 28 יולי 2011 ב - 7:06 קישור ישיר

    אולי אתה לא מבין אותם, כי אתה לא יודע מה כל השיקולים שלהם? מה הדרישה מחו"ל, מה המצב באולמות, איך הם קנו/דחפו להם את הסרט ועוד אלף ואחד שיקולים שאין לי מושג מהם. בניגוד לביקורת של סרט, שאפשר להגיד: "זה אמנות, ואין שיקולים והכל שפיט כי מה שאתה רואה זה מה שיש". במקרה הזה יש גורמים שלא מודעים לנו הצופים ומשפיעים על המפיצים מן הסתם.

  10. איתן 28 יולי 2011 ב - 7:24 קישור ישיר

    נכון, אני לא יודע מה השיקולים שלהם. אני יודע מה אני רוצה כצרכן קולנוע, שזה קודם כל, לקבל את הסחורה הכי חמה בשוק הקולנוע העולמי למסך הקרוב לביתי בזמן סביר. מה שקורה בפועל שהרבה סרטים מדוברים בעולם לא מגיעים הנה בכלל; אלו שמגיעים, באים באיחור ניכר ("קאטפיש" היה הסחורה הכי חמה בשוק בקיץ 2010), והרבה פעמים עולים כאן סרטים שבכל מקום אחר נשלחו ע"י המפיצים ישר ל-DVD, ללא הפצה מסחרית.
    ואם כבר יש לי בלוג קולנוע, ואני כן נמצא במצב של להגיד: תשמעו, ראיתי אחלה סרט, לכו לראות – מה שאני עושה בעצם, זה לשלוח את הצרכנים המסכנים לחפש בזכוכית מגדלת איפה והיכן מוקרן "קאטפיש".
    בחיאת רבקום – אם כבר מוציאים את הסרט הנהדר הזה – תוציאו אותו כמו שצריך!

  11. רותם 28 יולי 2011 ב - 7:38 קישור ישיר

    סבבה. לגיטמי. אז זה לא שאתה לא מבין אותם. אתה לא מרוצה מהם.
    אני בכל מקרה בתור בעל בלוג לקולנוע לא הייתי ממליץ לקוראים שלי ללכת ל"קאט פיש", אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי 🙂

  12. אורון 28 יולי 2011 ב - 8:47 קישור ישיר

    רותם, אני ממש מצטער אבל בעניין של "קאטפיש" זה ממש לא משנה אם מבינים או לא מבינים מה השיקולים של המפיצים, ברור שהם לא קשורים לצופים. זה סרט שיצא בינואר 2010, עשה סיבוב פסטיבלים של איזה חצי שנה וכפי שכתב איתן, הפך למדובר באמת בדיוק לפני שנה (!) בינואר 2011, או אולי קצת לפני, הוא כבר היה זמין בדי.וי.די בארץ. ואתה יודע מה זה אומר על הורדות. כיוון שמדובר בסרט שבנוי אך ורק על הייפ ועל באזז, שאכן היה לו באדיבות בלוגי הקולנוע בעולם, אין שום ספק שכל מי שרצה לראות את הסרט כבר ראה אותו וקרא עליו. שלא לדבר על ספויילרים. אז להוציא אותו עכשיו, בהפצה מצומצמת, זה לא רק מהלך לא מובן אלא פשוט לא הגיוני.
    שלא לדבר על העובדה שזה הסרט השנוא עליי השנה, אבל כמו שכתבת, זה כבר סיפור אחר לגמרי 🙂

  13. רותם 28 יולי 2011 ב - 8:51 קישור ישיר

    אתה צודק בכך שהסרט בנוי על באזז, ומי שרצה לראותו כבר ראה. אבל אתה עדיין מפספס שיקולים של צרכני קולנוע שהם לא חובבי קולנוע נאמר, אנשים שלא בהכרח רואים את מה שהם רוצים אלא תא מה שיש. אנשים שבאים לקולנוע לראות את מה שיש, ולא טורחים לקרוא על מה הסרט (אני גם לא ד"א), או באים לראות סרט עם כוכבים, אבל נגמרו הכרטיסים ולכן יילכו לדבר הפנוי הבא וכו'.

  14. יונה 28 יולי 2011 ב - 9:03 קישור ישיר

    אנחנו? חייבים מלחמות וטילים כדי לשגשג? לא יכול להיות… לא בתחום המדיני, ובטח לא בתחום האמנותי.

  15. איציק 28 יולי 2011 ב - 13:45 קישור ישיר

    תגידו תןדה בכיינים. את הסרט שאני הכי רוצה לראות כבר שנה אין לא באוזן ולא בהורדות…
    THE OTHER SIDE OF PARADISE

  16. x 28 יולי 2011 ב - 14:09 קישור ישיר

    ערן קולירין בונציה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4101360,00.html

  17. אורון 28 יולי 2011 ב - 16:10 קישור ישיר

    רותם – לסרטים מהסוג שאתה מכנה קוראים "סינמה סיטי פילר". להביא סרט כמו "קאטפיש" רק בשביל למלא איזה חור בלו"ז של סינמה סיטי זה ממש, אבל ממש, הזוי בעיניי.

  18. לאורון 2 אוגוסט 2011 ב - 12:22 קישור ישיר

    יש את קאטפיש באוזן כבר יותר מחצי שנה, ההייפ כבר מזמן ירד סביבו בין קירות בספרייה


השאירו תגובה