21 ספטמבר 2011 | 17:55 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

כצפוי, איתן אבן נבחר ליו"ר האקדמיה

כפי שהיה צפוי (דיווחתי כאן לפני כחודש), איתן אבן (המפיק של "אביבה אהובתי" ו"החוב") נבחר להחליף את מרק רוזנבאום כיו"ר האקדמיה. בחירה מעניינת ומסקרנת. אבל כשהיא מגיעה יום לפני טקס פרסי אופיר ורגע לפני כינוסה של אסיפה כללית של החברים האקדמיה לדון במצב הארגון, קשה להתחמק מהתחושה שנעשה כאן מחטף.

 

ואכן, כצפוי לא פחות, המינוי הזה לא עובר בשקט מצד חבורת המורדים, שפרסמו את התגובה הבאה כעת:

 

מזה חודשים שאנחנו מנהלים מאבק לכינון דמוקרטיה באקדמיה משום שהיא מתנהלת כבר למעלה מעשור שנים לכאורה בניגוד לחוק. רק לאחרונה נושא המאבק פירות ונקבע כי בתוך מספר שבועות תתכנס אסיפת חברים כללית, ובכך יושבו לחברי האקדמיה זכויותיהם. מינויו של יו"ר חדש לאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה רגע לפני האסיפה הכללית הדמוקרטית הראשונה מזה עשור הוא לקוי מיסודו ולא לגיטימי. ההנהלה מוכיחה שוב שהיא פועלת בתוך בועה, בחלל הלא-דמוקרטי שהיא יצרה לעצמה.


איננו רוצים להתייחס לגופו של הנבחר אך זה לא לגיטימי בעינינו שהנהלת האקדמיה, שחבריה הבולטים מכהנים בה כבר קרוב לשני עשורים, תמנה אחד מחבריה כיו"ר. מה עוד שמדובר באדם המכהן כחבר בהנהלה כבר למעלה מ-11 שנה והיה שותף באחריות לכל הליקויים בהתנהלות האקדמיה. בישיבה בה נבחר השתתפו 12 איש בלבד, כשבאקדמיה חברים למעלה מ-950 חברות וחברים. נראה לנו הולם יותר לאפשר לחברי האסיפה הכללית להכריע בעניין המינוי הזה.

 

על רקע הגילויים האחרונים המציגים פגמים עמוקים בהתנהלות ההנהלה, איננו יכולים לקבל את העברת הלפיד ממפיק אחד למפיק אחר – כאילו היא "סניף" של איגוד המפיקים, צריך גם קצת הגיון וטוהר מידות דמוקרטי-ציבורי כשאתה מבקש לנהל מוסד לטובת הציבור כמו האקדמיה.

שאול דישי ואבי בוחבוט

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “כצפוי, איתן אבן נבחר ליו"ר האקדמיה”

  1. בן 22 ספטמבר 2011 ב - 2:21 קישור ישיר

    סליחה שזה אוף טופיק אבל תחרות הסרטונים הקצרים שארגנה הייטק-זון מסתיימת בימים האלה. מי שרוצה להציץ בסרטון שלי שעלה לגמר, מוזמן להקליק על הניק לינק.
    ואנחנו הייטקיסטים, אז שציפיות יהיו בהתאם, כן? הכל נעשה בעזרת מכשיר אייפד אחד בכמה ימים.
     

  2. פידלר 22 ספטמבר 2011 ב - 13:39 קישור ישיר

    המורדים צודקים, נעשה כאן מחטף מוחלט והוא אפילו גרוע ממה שהם חושבים.

  3. שאול דישי 22 ספטמבר 2011 ב - 15:25 קישור ישיר

    פידלר צודק, אבל בוועד הפעולה החלטנו להשלים את כל הנחוץ במאבקנו הצודק בלי לפגוע במועמדים ובמועמדות לפרסים. זוהי דרכנו וכך בדיוק בחרנו לפעול להשגת יעדינו.

    ****************

  4. חנן 27 ספטמבר 2011 ב - 11:52 קישור ישיר

    יש לי שאלה אל דישי מי צריך להיות יו"ר האקדמיה הבא???
    אתה??? או שיש??? אולי שרפשטיין???
    נו באמת הצחקתם אותי… ומי משלם את דמי החברות באקדמיה אולי??? מתחיל להזכיר פרימריז של בחירות עם עסקנים וקבלני קולות פשוט בושה לאקדמיה.

    בהצלחה איתן בתפקיד החדש.

    שנה טובה

    חנן

    ==================

    רוה לחנן: כל האשמה שאין לה ביסוס תימחק מיד, מסיבות משפטיות. אם יש לך טענה מבוססת ולא סתם פראנויות, שלח לי במייל פרטי ואשמח להצליב ולפרסם.

  5. חנן 27 ספטמבר 2011 ב - 17:48 קישור ישיר

    אולי צריך לבטל את הפרס לסרט הזוכה???

  6. חנן 27 ספטמבר 2011 ב - 18:23 קישור ישיר

    לא דיבה ולא יער. רק כמה עובדות קטנות.

    יאיר אל תפחד מהם.

  7. שאול דישי 27 ספטמבר 2011 ב - 18:32 קישור ישיר

    יאיר רוה ידידי הצמא למידע,

    קבוצת המוחים שלנו לתיקון הליקויים הלא-דמוקרטיים החמורים שבהתנהלות "האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה" כוללת כרגע לכל הפחות ובין היתר, את הא/נשים הבאים:

    אהוד בלייברג, שרפשטיין מיכה, יצחק חלוצי, אביגיל שפרבר, יגאל עדיקא, אורי ברבש, דן וולמן, רפי טיילור, שיש קולר, אמנון אבן-טוב, אבינועם דמארי, חנה כלפון, רון אלכסנדרי, שלמה גולדברג, דורון אברהמי, מוטי אידלס, דורון ערן, דורון צפריר, מיקי רוזנטל, ג'אד נאמן, מיכה שגריר, אבי בוחבוט, שאול דישי,
    ועוד … ועוד …

    דמי החבר באקדמיה הם 250 ₪ בשנה, אפילו יש הנחה לגמלאים מעל לגיל 65 – נדמה לי עד לכי 200 או 150 ₪ לשנה.
    ניראה שבכל מקרה כשמוקרנים כ-30 פיצ'רים (ואפילו בהקרנות חוזרות ונישנות) – זהו "מועדון הסרט הזול" הזול בעולם, מלבד מועדון ההקרנה לעיתונאים (בו שנינו חברים) – משהו כמו 7 ₪ לסרט.

    במצב זה ממש מגוחך לדון בסוגיה מי משלם למאן-דהוא את החניה או את הכניסה לשירותים בתחנה המרכזית החדשה או הישנה.
    מאבקנו הוא מאבק ענק להשגת דמוקרטיה באקדמיה – מאבק שיוכתר על אפם וחמתם של גבירים או דבוקים בישבנם לכיסא – בהצלחה רבתי.

    המשך לעקוב מדובר במהלך איתנים ענק שיחלחל וישפיע על ניקוי האורוות כולן!!!

    שנה טובה וחג שמח!


השאירו תגובה