26 אוקטובר 2011 | 14:10 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

תזרמו עם זה

סטרימינג נורמלי של סרטים בישראל, מהמחשב ישר לטלוויזיה: מתי כבר?

 

נטפליקס עברו הרבה טלטלות בשבועות האחרונים, לא מעט בשל החלטות ניהול כושלות ומביכות. אבל עדיין, ובהנחה שהם לא יפשטו את הרגל, השירות הזה, שמאפשר צפייה בסרטים בסטרימינג (VOD באינטרנט), משנה את הרגלי הצריכה הקולנועיים הביתיים של האמריקאיים, לכן אני מתחיל לחוש התרגשות קלה כשאני קורא שנטפליקס מתחילה להתרחב ולהשיק גרסאות בינלאומיות של השירות שלהם. התחנה הבאה: אנגליה. האם נטפליקס יגעו לישראל? האם הם יצליחו לפתור את סבך ענייני הזכויות להפצת סרטים בסטרימינג שנמצאות מפוזרות בין זכיינים ומפיצים שונים (לא מעט מהן, אגב, בידי המארחים שלי כאן באורנג'-טיים)? האם יהיה להם בכלל טעם לטרוח עם שוק כה קטן כמו ישראל (אני חושב שכן, כי ישראל היא מדינה עם שגעת טכנולוגית, ואם משהו תופס כאן, הוא תופס חזק ובאופן בלתי פורפורציונלי לגודלה האבסולוטי של האוכלוסיה)?

 

עד שנטפליקס תגיע ארצה, יש כמה וכמה ניסיונות להקים מיני-נטפליקס. אורנג'-טיים, כאמור. ואני קורא בוויינט שהם אמורים היו להשיק אתמול שירות סטרימינג בשיתוף עם עודד הורביץ מסרטי אורלנדו, אבל ההשקה בינתיים לא הגיעה (הנה, הגיעה). זה לא שירות הסטרימינג הראשון שאורלנדו מעורבים בו. ויש את זה של וואלה. ויש גם את זה, שנראה כמו פיילוט למשהו. ויש את זה, של האוזן השלישית. אבל זה לא נטפליקס. עוד לא, בכל אופן.

 

================

 

בינתיים, הנה כמה דברים שאתם יכולים לראות באינטרנט שלכם.

 

למשל: אוליביה וויילד, אותה ראינו הקיץ ב"הפלישה למערב" ו"חיים בהחלפה", ביימה סרט קצר בשם "חיבוקים חינם", שהופק ביוזמת המגזין "גלאמור", ויש בו לא מעט הומור והמצאות ויזואליות משעשעות – על בחורה שמנסה להתגבר על הפרידה מבן זוגה. וויילד הצטרפה לזואי סלדנה ("אווטאר", "קולומביאנה") ולאווה לונגוריה ("עקרות בית נואשות") שביימו אף הן סרטים קצרים (כ-20 דקות), אבל הסרטים שלהן נראים כמו תשדירי שירות לנושאים הרי גורל (סרטן השד, אוטיזם), בעוד שסרטה של וויילד פשוט מנסה לשעשע. נחשו את מי אני מעדיף. הנה הוא.

 

ועוד משהו לצפייה:

 

גל זלזניאק, שאולי אתם מזהים אותו כאחד המגיבים הקבועים בבלוג, חבר לטל גולדברג בעת לימודי הקולנוע שלהם באוניברסיטת תל אביב ולפני שנתיים הם יצרו פיילוט בשם "אוף סקרין" בו מיכאל מושונוב  חייב להפיק פיילוט טלוויזיוני תוך שלושה ימים. עכשיו הם הפכו את הפיילוט שלהם לסדרת אינטרנט בת ששה פרקים שהחלה להיות מוקרנת בוואלה. שני פרקים ראשונים כבר עלו, השאר יעלו בכל יום שלישי.

 

================

 

העניין הוא שכל מיזמי הסטרימינג האלה באמת יעבדו לא רק כשיהיו בהם סרטים ראויים – ומגוון עשיר, ולא שכל מפיץ יעשה לו אתר משל עצמו – אלא כשיהיה נוח לצפות בהם בטלוויזיה ולא על המחשב. לכאורה, אין פשוט מזה. שימו את המחשב ליד הטלוויזיה וחברו את מסך הטלוויזיה למחשב ואתם מסודרים (הנה הסבר אפשרי אחד לאיך לעשות את זה). אבל באופן משונה זה עוד לא נפוץ. אפילו אני מתעצל לחבר את הלפטופ שלי כל פעם לפלזמה וחושב פעמיים לפני כן אם יש לי כוח לזה. מי שיש לו קונסולת משחקים שמתחברת לאינטרנט מסודר. אבל מה עם השאר? לכן כשאנשי יס הציעו לי להצטרף לניסוי אפליקציית הסטרימר החדשה שלהם – אפליקציה שמנתבת את תוכן המחשב דרך הראוטר אל תוך היס מקס – התלהבתי. שאלתי אותם מראש – כי אני כבר יודע לצפות לצרות – אם יש בעיה עם זה שאני עובד על מק, והם ענו לי שאין בעיה. ומה אתם חושבים? ברור שיש בעיה. הסטרימר של יס עובד רק עם חלונות. אז אם מציעים לכם להצטרף לניסוי ויש לכם מק, סרבו בנימוס, גם אם יבטיחו לכם שזה עובד על מערכת הפעלה של מק.

 

===================

 

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “תזרמו עם זה”

  1. איציק 26 אוקטובר 2011 ב - 15:08 קישור ישיר

    אינשאללה .דיי ברור לי בתור חובב אינדי אמריקאי
    שכנראה הפורמט שבו הם מופצים הוא בסטרימינג הלוקאלי שלהם . הם אפילו לא מגיעים לוידיאו.. דוגמאות.
    Higher Ground
    The Dynamiter
    THE OTHER SIDE OF PARADISE
    אחלה סרטים[ לפי הטריילר].

  2. הש"ג 26 אוקטובר 2011 ב - 16:00 קישור ישיר

    הסטרימר של יס נותן להזרים לפי מה שהבנתי סרטים שנמצאים על המדיה הביתית, ז"א שכבר עשו להם דאונלואד (ז"א לא חוקיים כנראה?). או שיש אפשרות גם להריץ סרט במחשב ולהקפיץ אותו לסטרימר?
    ותיקון לגבי קונסולות המשחקים – בגלל ממשק הגלישה המסורבל באינטרנט שיש ב PS3 וב WII אין אפשרות לראות אתרי סטרימינג דרכם. הם גם בד"כ אינם מזהים כלל עברית ובכל מקרה לא מותאמים לרב הנגנים

  3. אידנס 26 אוקטובר 2011 ב - 22:59 קישור ישיר

    פינת הפרסומת: לרשימה אפשר לצרף גם את האתר של יס, גם הוא בוואלה, ששם אפשר למצוא אם אתם מנויים של יס את פקד מושחת של אבל פררה, המאמין עם ריאן גוסלינג, עדיין מתהלכים היפני, ירח של דאנקן ג'ונס, מבחר סרטי לוק בסון (האלמנט החמישי, ליאון, ניקיטה), שיגעון של מסיבה 1+2 ומשבוע הבא גם את דוני דארקו.
    http://yes.walla.co.il/?w=1/7373

  4. עודד הורוביץ 27 אוקטובר 2011 ב - 23:49 קישור ישיר

    ההשקה דוקא הגיעה. היא נחשפת בווינט בהדרגה כדי לווסת עומסים על האתר (שהיו גבוהים ביותר).
    האתר המשותף עם ווינט:
    http://orlando.ynet.co.il/

    והאתר החדש שלנו:
    orlandovod.com


השאירו תגובה