26 נובמבר 2011 | 18:37 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

כל סרט צריך מרפסת

אתמול חלפתי לגמרי במקרה ברחוב הארבעה בדרך לקורס שאני מעביר ולהפתעתי ראיתי את סינמטק תל אביב חשוך וסגור. עוד כמה צעדים והתברר למה: הבניין הישן של הסינמטק נסגר לשיפוצים, ומעתה כל ההקרנות עברו לבניין החדש, שנפתח להרצה באופן שקט.

 

על פי הפרסומים בשלטי החוצות בעיר, הפתיחה הרשמית של הבניין החדש של הסינמטק תתקיים רק בינואר (אחרי שיסתיימו חגיגות ההשקה של הבניין החדש של מוזיאון תל אביב, והמבנה המחודש של "הבימה"). מי שכבר היה וראה סרט מוקרן באולמות החדשים: נו, איך?

 

======================

 

"החבובות" יצא באמריקה בסוף השבוע (בול בזמן לחג ההודיה), וכנראה שהוא יצליח להפסיד בכבוד ל"דמדומים 4" במירוץ הקופות הסופ"שי. ובינתיים, אנשי Hollywood.com הבריקו ונתנו לוולדורף וסטטלר, צמד הקשישים מהבלקונה ב"החבובות", לבקר את סרטי החורף באמריקה. הם כמובן שנאו הכל. הביקורת שלהם על "החפרפרת", למשל:

 

 

רעיון אדיר. הייתי נותן לוולדורף וסטטלר לבקר סרטים בפינה קבועה כל שבוע. יש עוד הרבה כאן.

 

=================

 

ארתור קניל, מהחוג למתימטיקה באוניברסיטת האוורד, יצר דף המיכל עשרות קטעים מתוך סרטים בהם הדמויות עוסקות בתרגילי חשבון או ענייני מתימטיקה. החל מ"כמה זה עשר כפול 1000" מתוך "ללכת עד הסוף" ועד החיפוש אחר משמעות באמנות, שירה ומתימטיקה ב"אינטליגנציה מלאכותית", המון סרטים מפורסמים, ולא פחות סרטים אנונימיים (בשבילי). אבל הפרויקט הזה, בכפייתיות המשונה שלו, מרתק.

 

=============

 

מתי נראה את הסרט המבוסס על הכותרת זאת: אשה בת 32 רצחה ובישלה את בעלה בפקיסטן. אה, רגע: פיטר גרינאוויי כבר עשה את זה ב"הטבח, הגנב, אשתו והמאהב".

 

==============

 

בשבוע שעבר פרסמתי את טרוניותו של גדעון גנני, מנכ"ל קרן מקור, נגד קרן גשר. עכשיו הוספתי לפוסט ההוא את תגובתה של זיו נווה, מנכ"לית קרן גשר, שקוראת לפיוס בין קרנות הקולנוע והפסקת מלחמות האגו.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “כל סרט צריך מרפסת”

  1. לירן 26 נובמבר 2011 ב - 19:36 קישור ישיר

    היום התקיימה הקרנה ראשונה של שלטון החוק באולם 4 בסינמטק החדש. איכות ההקרנה סאונד ותמונה יוצאת מן הכלל. האולם עם עומק וסטייל. ההקרנה הייתה מפוצצת. אנשים רבים נאלצו ללכת הביתה ללא כרטיסים… (זו כבר שבת שלישית שלסרט אוזלים הכרטיסים).


השאירו תגובה