07 פברואר 2012 | 17:17 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר, הכר את מועמדיך

אמש בהוליווד. לחצו להגדיל מאוד-מאוד

 

אתמול התקיימה ארוחת הצהריים המסורתית של מועמדי האוסקר. ליאור כהן, מהבלוג דוק-טוק, שלח לי בטוויטר לינק לשידור אינטרנטי חי של האירוע. ישבתי וצפיתי בהם כמה שעות אתמול בלילה והיה מאוד משעמם. הערך היחידי שהיה בזה הוא לשמוע את ריק רוברטסון, מנהל התפעול של האקדמיה, מקריא בשמות כל המועמדים כדי שיבואו לקבל תעודת מועמדות, וכך אפשר היה לשמוע איך מבטאים את השמות של כמה מהמועמדים (לודוביק בורס, למשל). כמו כן, בשלב שבו עלו כל משתתפי הסעודה לטריבונות והתארגנו לצילום הקבוצתי המסורתי (מסורתיים שם באקדמיה), שמתי לב לראשונה בחיי – ואני רואה את התמונות האלה כבר שנים – שהם מסודרים בסדר אלפביתי. סקורסזי ליד ספילברג למעלה, בשורה עם סורקין (שהולך ונהיה דומה לאלטון ג'ון משנה לשנה); קלוני, קלוז ודוז'רדן בשורת העומדים הראשונה (יש גם יוצאים מהסדר: יאנוש קמינסקי למעלה, לא רק מתלמה סקונמאקר, מקס פון סידוב למטה על הכסאות, כמעט ליד ברניס בג'ו (שארך שיערה ושהופרדה מבעלה, מישל הזנוויציוס, בשורה השלישית, שניים מעל קלוני).  ומעניין מה חושבת אמו של הברנש מהשורה השלישית משמאל, שבנה מועמד לאוסקר אבל בתצלום הרשמי הוא עושה פרצוף וחברו מימין עושה לו קרניים?

 

======================

 

ואפרופו מסורת, הנה עוד אחת: זו שנה שלישית שהמכללה הישראלית לאנימציה (מעבר לכביש מסינמטק תל אביב, ברחוב הארבעה 4) תקיים מרתון אוסקרים. ביום ראשון, 26.2, החל מ-21:30 יתחיל ערב מלא אירועים ופעילויות כשבשיאו צפייה משותפת בטקס האוסקר שיוקרן גבי מסך גדול. לפני כן יהיו הימורים על הזוכים ושאר פרפראות. ומכיוון שזו מסורת, גם אני אהיה שם. מ-21:30 עם הרצאה על הנציגות הישראלית באוסקר והתהייה: "נו, מתי נזכה?".  אחרי תרצה טל לוטן, על סרטי האנימציה באוסקר השנה. ואחריה, אביעד שמיר – הלא הוא הפינגווין – על פכים אוסקריים. ועוד אירועים ופפרפראות. הנה פירוט מלא של כל מה שיהיה.

 

==================

 

פיטר קנגט ב"אינדי-ווייר" ממפה את הקטגוריות באוסקר שעדיין פתוחות. מבחינתו, המירוץ לאוסקר השחקן הראשי עדיין פתוח. וגם הקרב בקטגוריית הסרט הזר. הוא חושב, כמונו, שזה ש"פרידה" הוא הפייבוריט לא אומר שהוא יזכה וש"באפילה" הפולני מאיים עליו. אגב, אני דווקא חושב שקטגוריית העריכה היא הכי צמודה שנה.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “אוסקר, הכר את מועמדיך”

  1. Eran 7 פברואר 2012 ב - 21:06 קישור ישיר

    את שמו של במאי הארטיסט מבטאים הזנבישס, או הזנווישס.

  2. אורי בניו יורק 8 פברואר 2012 ב - 1:10 קישור ישיר

    הנה עוד דרך משעשעת ״להציג״ את המועמדים (ספוילר קטנטן קטנטן למי שלא קרא/ראה/ראה2 את נערה עם קעקוע….)
    http://www.theshiznit.co.uk/feature/if-2012s-oscar-nominated-movie-posters-told-the-truth.php

  3. אורון 8 פברואר 2012 ב - 12:28 קישור ישיר

    Eran – ממש ממש לא. אולי ככה אמריקאים מבטאים את שמו, אבל כיוון שהוא צרפתי יש לסמוך אך ורק על ההגייה הצרפתית. את שם משפחתו של במאי "הארטיסט" יש לבטא כך:
    HA-ZA-NA-VI-SI-YOOS, כאשר ה-C בשם משפחתו היא איפשהו בין צ' לס' (לכן הזנוויציוס עם צ' מקובל). לא מאמין לי? שאל את פורבו:
    http://www.forvo.com/word/michel_hazanavicius/#fr

    ויאיר, ההערה הזו תקפה גם לגביי מה שכתבת בפסקה הראשונה – לסמוך על האמריקאים בהגיית שמות לא-אמריקאיים זו פשוט טעות ברוב המקרים.

  4. Eran 8 פברואר 2012 ב - 16:37 קישור ישיר

    אורון
    כשהזנבישס התראיין אצל פירס מורגן ב-CNN ככה בדיוק ביטא פירס את שמו, והבמאי אישר שאכן כך.
    בסקירת המועמדים ב-EW כתבו שם כי את שמו יש להגות כך, ואני מעתיק מהם:
    ha-zah-nah-VEESH-us

  5. אלי 8 פברואר 2012 ב - 18:16 קישור ישיר

    איפה סידר?

    ==================

    רוה לאלי: סידר הגיע כבר ביום ראשון ללוס אנג'לס, לצאת למסע העיתונות לקידום הסרט, גם בקרב מצביעי האקדמיה וגם לקראת יציאתו המסחרית שם בעוד חודש.

  6. סטיבי 8 פברואר 2012 ב - 20:19 קישור ישיר

    העובדה שהזנוויציוס החליט להקל על האמריקאים (+פירס מורגן לצורך העניין), או שנמאס לו לתקן ולאמן אותם, לא אומרת שצריך ליישר איתם קו.

  7. אורון 8 פברואר 2012 ב - 21:27 קישור ישיר

    Eran – ככל שתיתן עוד מקורות שאינם צרפתים, כך תחליש את הטיעון שלך. הדבר היחיד, היחיד, שרלוונטי זה איך הבנאדם אומר את השם שלו. גם צרפתים אחרים הולך. אם אני אשמע אותו קורא לעצמו הזנבישס, אשתכנע. לא מהנהן כשמישהו טועה בשמו, אלא אשכרה מבטא זאת כך.
    עד אז, אתה מוזמן להמשיך לטעות ולהטעות, או לחשוב שאמריקאיים הם מדד אמין להגייה נכונה של שמות לא-אמריקאיים. אגב, אני עדיין לא מאמין שיש אנשים כאלה בעולם פוסט "ממזרים חסרי כבוד", שבו במאי אמריקאי ירד בדיוק על הנטייה הזאת של העם שלו.


השאירו תגובה