01 אפריל 2012 | 13:19 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

משחקי הנשנוש

דיווח הקופות השבועי # אוטובוס הסטודנטים זקוק לעזרתכם # וסרטים אירניים בפסטיבל הסטודנטים

 

חופשת הפסח שהתחילה ביום רביעי הריצה את הילדים ואת הוריהם לבתי הקולנוע (אני מדבר מניסיון) אבל באופן משונה היצע הסרטים שם דל למדי. אמנם נשלפו כמה וכמה סרטים מדובבים לילדים בתלת מימד, אבל ריח עז של חלטורה וניקוי מחסנים דבק בהם: "מפצח האגוזים"? "חתול בצמרת"? "מפלצת בפריז"? הסרט החדש היחיד ברשימה הוא "הלורקס", אבל משום מה הוא לא ממש מצליח בקופות. הגדילו לעשות ברשת גלובוס מקס, שם בהיעדר מספיק סרטי ילדים חדשים כדי למלא את אולמות ההצגות היומיות החליטו לשלוף מהמחסנים את "מדגסקר 2" בן הארבע ואת "מפלצות נגד חיזרים" בן השלוש. זה המסר: אם זה מדובב, זה מתאים לחופשה. על איכות לא מדברים.

 

הסרטים שהצליחו הכי הרבה בסוף השבוע הם אלה שהיו שם כבר קודם, ודווקא לא סרטי ילדים דווקא: "משחקי הערב", "מחוברים לחיים" ו"רחוב ג'אמפ 21" – סרטים המיועדים לבני ובנות 14 ו-41 – הם כוכבי הקופות השבוע באופן חד משמעי.

 

אלה נתוני מכירות הכרטיסים של סוף השבוע כפי שפורסמו באתרים ובאפליקציות של רשתות הקולנוע בארץ:

 

יס פלאנט: "משחקי הרעב", "מחוברים לחיים", "רחוב ג'אמפ 21".

סינמה סיטי: "משחקי הרעב", "מחוברים לחיים", "רחוב ג'אמפ 21", "חברים עם ילדים", "זעם הטיטאנים".

גלובוס מקס: "משחקי הרעב", "זעם הטיטאנים", "הלורקס", רחוב ג'אמפ 21", "טעון הגנה".

 

=========================

 

לקראת פסטיבל הסטודנטים (עוד חודשיים ממחר) מתוכנן מיזם מעניין למדי: אוטובוס הקולנוע שינדוד במשך שבוע במהלך חודש מאי, מצפון הארץ לדרומה, ויהפוך לאולם הקרנות נייד של סרטים קצרים במקומות בהם אין בית קולנוע.

 

קבוצה של סטודנטים לקולנוע מישראל ומהעולם יציגו ברחבי הארץ את סרטיהם, ויביאו את המבחר מהפסטיבל שיתקיים חודש אחר כך בהקרנות מוקדמות לקהל שלא במהרה מגיע לסינמטק תל אביב או לאולם פסטליכט באוניברסיטה, ובמקביל הם יתעדו את המסע שלהם.

 

עכשיו פונים מארגני המבצע הזה אליכם כדי שתעזרו להם במימונו. הם זקוקים ל-21,500 דולר כדי לממן את השכרת האוטובוס, השכרת ציוד ההקרנה, תרגום הסרטים הזרים לעברית ומימון האש"ל של הנודדים.

 

הנה דף הקמפיין שלהם.

 

=================

 

ועוד מפסטיבל הסטודנטים: כזכור, לפני כמה שבועות פרסמתי כאן את עניין התחרות שלהם "מתחת לרדאר". הרעיון הוא לתת לסטודנטים שסרטיהם לא הוגשו לפסטיבל על ידי בתי הספר שלהם לנסות את מזלם בתחרות עוקפת, ולהעלות את סרטם לדף הפייסבוק של הפסטיבל. שם ייבחר סרט אחד שישובץ בתחרות הבינלאומית ושיוצריו יזכו למימון הגעתם לתל אביב לפסטיבל. התחרות ננעלה הבוקר, ובאופן מפתיע, לקריאה נענו גם יוצרים לא צפויים. שני סרטים קצרים של במאים אירניים (הלומדים מחוץ לאירן) הוגשו שם. אחד מהם, של תלמיד אירני שלא מוכן להסגיר את שמו, הלומד באנגליה ועשה סרט על ניצול שואה (הסרט כרגע לא ניתן לצפייה בדף). הסרט השני הוא של יוצרת אירנית הלומדת בניו זילנד, שעשתה סרט תיעודי על אנשים שגלו ממולדתם. הנה הוא:

 


 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה