18 אפריל 2012 | 08:18 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

ארבעה סרטים עצמאיים בדרך לפסטיבל קולנוע דרום 2012

עודכן עם סרט נוסף. עדיין לא יצאה על כך הודעה רשמית, אבל אני שומע חצאי דיווחים, לחשושים והדלפות לגבי התוכניה ההוכת וננעלת של פסטיבל קולנוע דרום, כך שנראה לי שמה שמתפרסם כאן הוא מה שיהיה, אבל אין לי על כך אישורים סופיים. השנה תתקיים בפסטיבל קולנוע דרום – בסינמטק שדרות – בפעם השנייה מסגרת ההקרנות המוקדשת לקולנוע ישראלי עצמאי – כזה המופק במימון היוצרים ומשקיעים פרטיים (קרנות הקולנוע נכנסות, אם בכלל, רק בסוף), או בתקציב נמוך במיוחד. ארבעה סרטים נבחרו להקרנות במסגרת הזאת השנה. הארבעה הם:

 

1. "המשגיחים" של מני יעיש (פרט טריוויה לא חשוב: מני יעיש הוא בן זוגה של קרן ידעיה). תיקון: "המשגיחים" יהיה סרט הפתיחה ולא אחד מארבעת הסרטים העצמאיים. אלה הבאים ברשימה.

2. "מעשייה אורבנית" של אליאב לילטי (אחר "מעשייה אורבנית" המסקרן אנחנו עוקבים כאן מאז תחילת 2010).

3. "יותר איטי מלב" של ינאי גוז ויוני זיכהולץ (הסרט יוקרן בטרום בכורה באותו שבוע גם בפסטיבל הקולנוע הגאה).

4. "לא בתל אביב" של נוני גפן (עקבנו אחריו ואחרי הטיזר שלו כאן).

5. "זוהר הרקיע" של אליהו בנימין.

 

 

אני שומע שגם הסרט "החיים בינתיים" (שנקרא בזמן הצילומים, בשלהי 2010, "שלום בית") של ענר פרמינגר יוקרן בבכורה בפסטיבל דרום. פרמינגר, כזכור, הוא ממלא מקום מנהל הפסטיבל השנה, במקומו של אבנר פיינגלרנט, שנמצא בשנת שבתון, וזה כנראה כבר מסורת להקרין בבכורה מחוץ לתחרות את סרטו של מנהל הפסטיבל. בשנה שברה זה היה "מטאדור מלחמה" של פיינגלרנט ומכבית אברמזון.

 

עדכונים נוספים ממסדרונות הפסטיבל, שייפתח ב-10 ביוני בשדרות, יתקבלו בברכה.

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “ארבעה סרטים עצמאיים בדרך לפסטיבל קולנוע דרום 2012”

  1. ענר פרמינגר 18 מאי 2012 ב - 19:16 קישור ישיר

    יאיר שלום,
    מאחר שהזכרת את הקרת סרטי "החיים בינתיים" בתזכורת סרקסטית במקצת – אם להתבטא בעדינות, אשמח לשוחח אתך על הסרט ולספק לך קצת נתוניים אמיתיים שלא מפי השמועה.
    אשמח אם תיצור איתי קשר. בכתב או בע"פ.

    =====================

    רוה לענר: אוי ואבוי. לא היה מיליגרם של סרקסטיות בפסקה ההיא, רק רצף של עובדות והדלפות. כאמור (בפוסט הסמוך) נגמלתי. אבל אצור קשר בכל זאת.


השאירו תגובה