29 מאי 2012 | 16:20 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

גברים בירוק

סוף שבוע ארוך עבר על הקופות גם בישראל וגם בארצות הברית. כאן חגגנו את שבועות, שם הם ציינו את ממוריאל דיי (יום הזכרון), בו אין צפירות לעמוד דום, אבל יש שפע מבצעי מכירות ברשתות השיווק, ויום חופש לנופש ולצפייה בסרטים. כאן ושם התוצאה בסופו של סוף השבוע היתה זהה: "גברים בשחור 3" היה הסרט הנצפה ביותר בבתי הקולנוע.

 

ובמקום השני בארץ, עדיין "מחוברים לחיים". בארצות הברית, "הנוקמים" ירד למקום השני, שם הוא תכף – מחר או מחרתיים – יעקוף את "האביר האפל" ויהפוך לסרט השלישי הכי קופתי באמריקה. בישראל, "מחוברים לחיים" עקף כבר את "האביר האפל": הוא חצה בסוף השבוע את 300,000 הכרטיסים. "מחוברים לחיים" הוא כרגע הסרט הכי קופתי בישראל לשנת 2012. אני תוהה איזה סרט יכול לאיים עליו בחצי השנה הקרובה. ל"העולם מצחיק" יש סיכוי אולי. או לסרט אנימציה כלשהו: "מדגסקר 3"? "האמיצה"? אולי הג'יימס בונד החדש? ומישהו כאן זוכר מתי סרט שאינו דובר אנגלית או עברית (או גרוזינית) הגיע למספרים כאלה בארץ?

 

אבל רגע: בסוף השבוע האחרון יצא "מחוברים לחיים" באמריקה. הוא מגיע לשם כשהוא כבר הסרט הזר הקופתי ביותר בכל הזמנים בעולם עם 343 מיליון דולר. באמריקה הוא יוצא בינתיים רק בארבעה עותקים – הוא מן הסתם עוד יתרחב לכדי פי ארבעה מזה – והכניס כמות נאה של דולרים, אלא שההישג הסביר הזה לחלוטין נעלם בתקשורת האמריקאית אל מול הפתיחה עצומת המימדים של "ממלכת אור הירח" של ווס אנדרסון, שיצא גם הוא בארבעה עותקים בלבד, אבל הכניס פי שש יותר מ"מחוברים לחיים", והפך – בחישוב פר מסך – לאחת הפתיחות הגדולות ביותר באמריקה אי פעם (ואם תנטרלו סרטי אנימציה, ובכלל סרטים בהפצה רחבה, הרי שזו – פר מסך – הפתיחה העצמאית הגדולה ביותר אי פעם).

 

אגב, למרות ההצלחה העצומה של "מחוברים לחיים" בעולם ןלמרות שהסרט יוצא כעת גם באמריקה, הארווי ווינסטין, מפיצו, כנראה לא מאוד מאמין שלסרט צרפתי עם תרגום לאנגלית יש סיכוי לעשות הרבה כסף, לכן הוא כבר מתקדם עם הפקת רימייק אמריקאי לסרט, עם קולין פירת בתפקיד פרנסואה קלוזה.

 

ובישראל: "הסיפור של יוסי" הגיע בסוף השבוע (הארוך) השני שלו כבר ל-13,866 כרטיסים. הסרט עובד יפה בסינמה סיטי גלילות, בלב בתל אביב ובחיפה. בשאר הארץ פחות.

 

===================

 

בעוד חודש יתקיים בישראל בפעם השישית פרויקט "48 שעות". ההרשמה כאן.

 

 

================

 

מחר תפורסם התוכניה של פסטיבל אדינבורו. מסקרן, לא?

 

===============

 

והנה הצצה יוצאת דופן ומאירת עיניים לתהליך שבו בוחרת האקדמיה האמריקאית מדי שנה את נשיאה, תפקיד – שלמרות שהוא נעשה בהתנדבות – יש לו השפעה רבה על האוסקרים ועל תעשיית הקולנוע האמריקאית בכלל. באוגוסט השנה יסיים הנשיא הנוכחי, טום שראק, את תפקידו, ויש שבעה מועמדים שיתמודדו לרשת אותו.  האם, לראשונה, תהיה לאקדמיה נשיאה? האם, לראשונה, יהיה לאקדמיה נשיא שבא מתחום האנימציה והסרט הקצר? האם, לראשונה, יהיה לאקדמיה נשיא שהוא בנו של נשיא קודם?

 

================

 

לזה חיכיתי: מאמר הסיכום של אבנר שביט מפסטיבל קאן, שמרכז את רשימת צפיית החובה שלי לתשעת החודשים הקרובים.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “גברים בירוק”

  1. hamlet 29 מאי 2012 ב - 18:46 קישור ישיר

    Someone heard something about
    Prometheus??
    The buzz from France is mixed
    Hope to catch it around the weekend


השאירו תגובה