"סינמסקופ" חזר לחיים
אלו היו שעות לא פשוטות. מצד אחד, נמשכת ההתארגנות מאחורי הקלעים לעוד שיפורים ושדרוגים (ויש גם מבצע חדש שהיה אמור לעלות אתמול) ואז הכל קרס. מרגע הכרזת הפסקת האש, "סינמסקופ" נעלם. בלילה שבין רביעי לחמישי הוא עוד עלה וירד כמו סירנה, רגע קיים רגע לא. מחמישי בצהריים ולמשך 12 שעות הוא התאדה לחלוטין. אתם וגם אני נותרים נעולים בחוץ.
זו היתה תקלה רב מערכתית דבבסיסה מחדל פשוט: שכחתי לחדש את בעלותי על הדומיין של סינמסקופ, אותו קניתי בספטמבר 2004 (שנה וחצי לפני שהבלוג הוקם). ואז התחילה סדרה של תקלות כתוצאה מזה (וגם כמה צירופי מקרים הזויים על גבם). אבל ב-1:00 בלילה זה הסתדר וחזרנו לשגרה. דפדפו אחורה, כי יכול להיות שפספסתם את הפוסטים שהעליתי ברביעי וחמישי. ואם עוד לא יצא לכם לקרוא את הפוסט הזה על האפקטים הדיגיטליים של הקולנוע הישראלי, כדאי לכם מאוד. זה אחד הדברים הכי מפתיעים שאני ראיתי על סרט ישראלי.
תודה לכולם על הסבלנות. נראה לי שעכשיו הכל בסדר. עכשיו נותר רק להדביק פיגור של יממה בעבודה.
לגבי האפקטים ב"איה": אחרי שראיתי את הסרט (המקסים) הזה פעמיים, זה קצת מוריד מהקסם שלו. "איה" הוא סרט מאוד אנושי, וקצת מאכזב לגלות שהכל היה כל כך מכני. ואם יש דבר שכן הפריע לי ב"איה" הוא העובדה הפשוטה שאני יודע, בתור אדם שעשה את הדרך לירושלים כמה וכמה פעמים בחיים שלו, שנסיעה מנתב"ג לבירה אורכת בערך 40 דקות. שעה וקצת במקרה של פקקים. ו"איה" מתחיל באור יום מלא ומסתיים בחושך לילי גמור. אני לא מכיר נסיעה כל כך ארוכה מנתב"ג לירושלים.
וכשאתה עובד באולפן במקום בלוקיישן, אתה לפעמים מאבד קשר עם המציאות. אולי זה מקור ה'טעות' הזו.
נראה לי מוזר ותמים שלראות מייקינג-אוף של סרט כלשהוא יכול לעשות לך TURN-OFF. לא כל אפקט דיגיטלי הוא קר ומכני, בטח שלא אפקט שאינך אמור להרגיש בו והוא רק מעשיר את הסיפור.
בהיגיון הזה גם כל שוט וקאט פשוט זה "מכני", כי מתכננים אותו חודשים ושנים מראש ונעזרו מחשב בשביל לעשות אותו.
אוף טופיק- האם ראית את כל החדשות בנוגע ל"מסע בין כוכבים" ו-9 הדקות הראשונות, בעיקר בכל הנוגע להקרנות בארץ? קראתי על זה כאן:
http://www.starbase972.com/