סוכן כפול
1.
אתמול, 19:30, מחוץ לקולנוע גת נמתח תור ארוך ומפתיע ל"הבועה". אם אחד הצופים בסרט הוא מקוראי הבלוג, אנא ספקו מידע: כמה צופים בערך היו בהקרנה, ואיך היו התגובות ביציאה?
2.
רבע הגמר: היצ'קוק נגד טריפו. פרק 6 (26 דקות)
ht6.mp3
והפעם: "סוכן חשאי" – היצ'קוק מנסה לנמק למה הסרט לא הצליח. אם אתם מקשיבים להקלטות ועוקבים במקביל אחרי הספר, תמצאו כאן לא מעט קטעים שלא הגיעו לדפוס. ובערך בדקה השמינית: עוד סיפור מפורסם של היצ'קוק, שלטריפו לוקח קצת זמן להבין, על הרצון שלו לצלם סצינה ל"מזימות בינלאומיות" המתרחשת כולה בפס הייצור של פורד בדטרויט ועוקבת בשוט אחד אחר מכונית שמורכבת מתחילתה ועד סופה, כשלבסוף נופלת מתוך המכונית המורכבת גופה. סטיבן ספילברג, היצ'קוקופיל לא קטן, צילם גרסה משלו לפנטזיה הלא ממומשת של היצ'קוק ב"דו"ח מיוחד".
ועוד משפט חשוב מאוד: "בסרטים המיועדים לקהל הרחב, אירוניה אינה תמיד דבר טוב".
ואז הם עוברים ל"חבלה", שלמרבה הבלבול מבוסס על ספר של ג'וזף קונרד בשם "סוכן חשאי". ושוב, רגע מפורסם של היצ'קוק, המודה בטעות החמורה שלו בהכללת הסצינה בה הילד נהרג מפצצה. טריפו, מצידו, מהרהר בדברים שהיה עושה אחרת ב"400 המלקות". ומתעורר ביניהם דיון ביקורתי על האופן שבו היצ'קוק מייצג את דמות השוטר בסרטיו.
ואני עוד רגע מדביק את הקצב של טום סוטפן, שממנו אני גונב את הקטעים, ושמעלה אותם מאז מרץ פעמיים בחודש והגיע כבר לפרק 9. אז אני מאט את הקצב. פרק 7 יעלה בסוף השבוע.
3.
פאביאן ביילינסקי, הבמאי הארגנטינאי של "9 מלכות", מת ביום שישי בגיל 47, בשעה שעבד על בימוי פרסומת.
עדכון: בתזמון לא הגיוני בדיוק הגיע לאוזן השלישית סרטו השני והחדש של ביילינסקי, "אל אאורה". מי שראה כבר, מוזמן לדווח.
עדכון: ג'פרי וולס ראה.
הי יאיר,
הגיע הרבה קהל לסרט, נשארו בממוצע כשש שורות ריקות אבל מדובר באולם ענקי.
לגבי הסרט, התאכזבתי. בעצם מדובר בפרק טוב של פלורנטין אבל זה לא מתאים לקולנוע. ישנם הרבה רגעים מביכים לצד רגעים מרשימים ופורצי דרך בקולנוע הישראלי (סצנות הסקס)
הבעיה שהתסריט לא טוב והאמת גם הבימוי קצת מרושל. נראה כאילו הם עשו סרט על הדרך. בעיקרון הסרט קצת שטוח, בלי סאבטקסט, לרגעים ישנה אוננות עצמית של
היוצרים. איתן פוקס ממחזר את עצמו (הומואים, ערבים שואה) אני חושב שהסרטים היותר טובים שלו הם הסרטים שגל לא כתב 'יוסי וג'אגר','שירת הסירנה' וכמובן 'אפטר'. סוף הסרט מביך למרות שהפיצוץ האחרון בויים בצורה מרשימה. לסיכום זה עוד סרט שמשדר החוצה ומה שיציל אותו זה בעיקר היחצנות הגאונית.
הי יאיר,
בסם שפיגל, שמי זרחין היה חונך תסריט של סטודנטית בשם זלדה חוחה. שם הסרט 'הריקוד של אימא' (זוכה פסטיבל וולג'ין)התסריט מאוד דומה ל'אביבה אהובתי'. בסרט של זלדה מסופר על בחורה גרוזינית מרמלה שבורחת אל הכתיבה. לאותה בחורה אימא משוגעת, וישנם גם הרבה סצנות על גג הביניינים. בקיצור לא ראיתי את אביביה אהובתי אבל הפרומו נראה מאוד מאוד דומה לסרט הסטודנטים.
מי שהולך לסרט ישראלי משחית את זמנו, מבזבז את כספו ומטמטם את שכלו!לכו לסרט אמריקאי, עוד יומיים ה4 ביולי!
סרט מצוין (אם כי התחקיר לסרט לא היה לגמרי מדויק). מה ב"אביבה אהובתי" מקביל אליו?
הכוונה היא ל"ריקוד של אימא".
ההקלטות של טריפו והיצ'קוק – תענוג צרוף! מעניין אם נרשמה באוזן עליה במס' המשכירים סרטי היצ'קוק. אני באופן אישי מתכוונת להתייצב שם ולהתחיל לסתום חורים…
רוה לסוניה: אני מסכים לגמרי. גם את מתבאסת כשטריפו שואל שאלות ארוכות מדי ולא נותן להתענג על הקול המצמרר של היצ'קוק? את הקטע של היצ'קו אוכל מלון אני שומע שוב ושוב. גרררר… צמרמורת. ולעסקים אישיים: פנויה ביום שלישי בערב? (סתם, בצחוק). ורצינו לבוא ביום חמישי או שישי הקרוב לשמוע את החימום, אבל יש פסטיבל בירושלים. תמסרי ד"ש לדבנדרה.
וואו, הסצנה מ-"דו"ח מיוחד" עלתה גם לי בראש כשקראתי את הקטע ההוא בספר על היצ'קוק. בכלל, המחוות להיצ'קוק מפוזרות מאוד בנדיבות לאורך "דו"ח מיוחד" (ספוילרים מכאן ואילך):
החלפת הזהות הכל-אמריקאית של הגיבור לזהות אחרת שבפירוש לא מתיישבת עליו (שוב "מזימות בין לאומיות"), הנפילה של העיניים לתוך הביוב (כמו האבדן של קופסת הגפרורים ב-"זרים ברכבת"), ההתאבדות בירייה של הפושע (כמתסבר) בסופו של הסרט ("עולם השכחה"). אין לי ספק ש-"דו"ח מיוחד" הוא סרט המדע-הבדיוני שהיצ'קוק לא הספיק לביים. אגב, בספר (להקלטות עוד לא הקשבתי) היצ'קוק סיפר שאחד הפרויקטים המיועדים שלו הוא סרט מדע בדיוני בסגנון "אזור הדמדומים", וחבל שהפרויקט הזה לא יצא לפועל.
1
"הבועה" יהיה סרט מצליח מאוד. עדיין לא ראיתי אותו, אבל ברגע שיסתיים המונדיאל – אני מתכנן לעשות זאת. אין לי ציפיות גדולות, כי אחרי "ללכת על המים" הבנתי את האג'נדה של איתן פוקס – ואני פשוט נהנה ממה שאני נהנה (הפסקול שאוחובסקי ערך הוא בטוח מצויין).
2
אני אוהב סרטים ישראלים.
אני מת על שמי זרחין.
חוץ מ"מסוכנת" התמוה, "לילסדה" ו"הכוכבים של שלומי" הם מהסרטים הישראלים הכי אהובים עלי. אני מחכה לראות את "אביבה" שלו. יש בו משהו אנושי, אמיתי וחם, בזרחין. הוא תמיד מזכיר לי (לא יודע למה) את טריפו וטברנייה הצרפתים. איזושהי אהבת-אדם.
3
היצ'קוק. מעניין איך נמכרו המארזים עם הסרטים שלו בישראל. בפאריז הם היו להיט מטורף (לא פלא, בכל זאת – היצ'קוק היה סופרסטאר בצרפת בזכות "מחברות לקולנוע" כבר בפיפטיז).
4
אני חושב שיש משהו טוב בניתוק הקשר בין המפיצים לבין המבקרים. משהו משחרר. תחשבו על זה.
להצגת 21.50 של הבועה השתרר תור ארוך לקופה. אין ספק שהיה מוזר לראות אולם שרובו מלא לסרט ישראלי באמצ"ש (פלוס סלבס ספורים). שמתי לב גם לעובדה, שאם נתעלם ממספר הצופות באולם, מבחינת צופים- רובו היה גאה. עניין של אמפטיה אני חושב.
דעתי בקצרה? סרט שמאבד מעט גובה מהקטע של הרייב, עם דיאלוגים לא רעים ותגובות קהל משעשעות ומתואמות (שלא בכוונה תחילה). שוחה במגמתיות מובהקת.
אני מקווה שהקולנוע הישראלי ימשיך לפמפם סרטים, וכאלה שיעוררו דיון בפרט.
רוה ליובל: תודה על הדיווח. ואני מסכים עם הבעיה מהקטע של הרייב. זה לא שהסצינות הבאות לא טובות – לא הייתי מוותר על השיר "סונג פור דה סיירן" והזיון ההפוך – אבל הם פשוט לא נמצאים במקום הנכון שלהם. מרגע שהשלישיה הסודית חודרת לשכם, הסרט היה צריך להישאר שם. הזיגזג תל אביב-שכם-תל אביב-שכם הרג את המערכה השלישית.
באתר של סוטפן יש רק שמונה קטעים של היצ'קוק/טריפו. אתה בטוח לגבי התשיעי? יש לינק?