אדמה חמה
האם מישהו מקוראיי הולך הערב לטקס פרסי האקדמיה במשכן לאמנויות הבמה? אם כן, ואם את או אתה אינכם מועמדים לפרס ובאים רק בתור צופים ויהיה לכם פנאי לסמס לי בזמן אמת על הזוכים בכל קטגוריה, אנא צרו קשר בתגובות או במייל.
======
נורא כיף לשחק במשחקי ניבוי/ניחוש/הימור עם האוסקר האמריקאי. יש כל מיני פרשנים ומהמרים, וצריך למצוא דרך להחליט למי להאמין ועל איזו תחושת בטן ללכת. לעומת זאת, נורא מתסכל להמר על פרסי אופיר הישראליים. בעיקר כי אף אחד חוץ ממני עדיין לא עושה את זה, וקצת מבאס לשחק לבד. וגם כי נורא קשה למצוא מדגם אמין ועקבי לגבי הלך הרוח של חברי האקדמיה. וגם כי חברי האקדמיה עצמם, כשאני פונה לתשאל אותם לגבי הצבעתם והימוריהם, מתייחסים לאירוע בביטול מוחלט ותמהים למה אני משחית את זמני עליו. למה באמת?
בכל אופן, הערב יחולקו פרסי אופיר. שידור חי? אין. הטקס ישודר בשידור מוקלט וערוך מחר. אבל נדמה שהזכיינית המשדרת אותו קצת מחביאה אותו מעיני הצופים. פרומואים לא ראיתי.
ובמדורי מאתמול ניסיתי להמר/לנחש/לקבוע מי יזכה הערב. אתם מוזמנים להציע כאן את ההימורים שלכם.
======
ולשאר כותרות היום:
תמיד נעים להיתקל בסיקור הקולנוע של NRG ולמצוא בו את מיטב האייטמים של החודש שעבר. משונה, אבל בשעה ש"מעריב" מנהלים קרב נגד עיתונאי מ"הארץ" סביב שמות מפוברקים שאולי הופיעו בכתבתו, הם כנראה לא ממש טורחים לקרוא את כתבי התרבות של אתר האינטרנט שלהם ולדון באמינותם, בקיאותם והאתיקה שלהם. חודש אחרי שמדור הקולנוע שם העלה ידיעה שמקורה באייטם סאטירי כאילו היתה אמיתית ורצינית (וללא פרסום תיקון, התנצלות, הכחשה), ממשיכה מערכת NRG לבזוז ידיעות מאמצעי תקשורת אחרים, ולעשות את זה גם באיחור ניכר וגם ללא קרדיט. האייטם מהיום על מחאתו של נשיא קזחסטן נגד הסרט "בוראט" וביקורו הקרוב בבית הלבן כבר דווח ב"ניו יורק מגזין" ב-22 באוגוסט ודווח עליו אצלי למחרת. וגם אם על פי מדיניות NRG אין בעיה לפרסם אייטמים בני שלושה שבועות, כי ממילא הקהל שלהם, כך הם בוודאי מאמינים, לא קורא בלוגים בעברית או מגזינים ניו יורקיים (או יודעים מי זה בוראט), הם בכל זאת ממשיכים בחטא הקבוע שלהם: להביא מידע ללא ציון המקור. מישהו שם טיפה מתמצא בעיתונות? הציטוטים של שגריר קזחסטן בוושינגטון ובתו של הנשיא, למי הם ניתנו? לכתב NRG? אני בספק. אז מאיפה הם? מאיזה עיתון, אתר או סוכנות נשדדו הציטוטים האלה? זה לא רק עניין של אדיבות עיתונאית, אלא גם בעיה חמורה של אתיקה וזכויות יוצרים, ו-NRG עושים את זה שוב ושוב. במקרה של "מעריב" נגד כתב "הארץ" הם הזדרזו לרמוז שאותו כתב הוא מפברק כמו ג'ייסון בלייר מה"ניו יורק טיימס". בלייר אכן פיברק ידיעות. אבל להזכיר ל"מעריב": מה שגרם לבלייר להיתפס הוא לא אייטם שפיברק, אלא אייטם בו העתיק ציטוטים ותיאורים מתוך עיתון בניו מקסיקו והציג אותם כאילו היו שלו, ללא ציון קרדיט לעיתונאית או לעיתון. זה היה החטא שחשף אותו. ובמה זה שונה מהאייטם הזה של NRG על בוראט או האייטם הקודם והמביך שהועתק מתוך העיתון הסאטירי "The Onion"?
אני ראיתי פרומואים. הם היו כלליים ("קשת מקדמת את הקולנוע הישראלי") ובתוכם הוזכר כבדרך אגב גם איזשהו טקס שקשור לנושא עם ההבטחה "שידור ישיר ביום חמישי". בחלק מלוחות השידורים – למשל זה של נענע – לקחו את ההבטחה ברצינות וכך מופיע שם הטקס היום, אבל כאמור הוא הוגלה למחר לשידור חוזר. ואולי זה רמז נוסף לאקדמיה – אם תמשיכו לחלק מועמדויות ופרסים לסרטים שאף אחד עדיין לא ראה, אף אחד לא יראה ולא יתעניין בכם.
רוה לברווז: לא בטוח שיש כאן מסר לאקדמיה, כי אחרת קשת פשוט לא היתה משקיעה סכום לא מבוטל של כסף בקניית הזכויות והפקת האירוע. יש כאן משהו אחר, שאין לי מושג מה הוא. אג'נדה סמויה? אולי לשכנע את הרשות השניה שעלות שידור פרס האקדמיה ייחשב כהשקעה של קשת בקולנוע הישראלי? לא יודע. אם יש כאן עובדי קשת באיזור שיודעים למה, אנא שתפו.
מישהו יודע למה מנשה נוי מתחזה לרועה ממקדוניה ומבקש אישה אמריקאית בyoutube?
http://youtube.com/watch?v=Xh_2fBV1myA
הסיבה שהטקס ישודר רק מחר, ממה שאני מבין, היא שידור המשחק של מכבי חיפה בגביע אופ"א. ערוץ 2 מחזיק בזכויות השידור של משחקי חיפה באירופה, אבל לא מעוניין שיעלו על מהדורת החדשות. זה ששידור המשחק מתנגש עם פרסי אופיר, פחות מפריע להם וכנראה שבצדק, אם להסתמך על נתוני רייטינג משנים עברו.
יש לי בעיה אחת עם התחזית לפיה אדמה משוגעת יזכה והיא תאריך ההפצה שלו. במאמר המקושר, נכתב שהוא מיועד לצאת באוקטובר, לפי עין הדג, תאריך היציאה שלו בנובמבר. בכל אופן, לא החודש. סרט שלא יוצא החודש, לא יוכל לייצג את ישראל באוסקר ואם קיימת דליפה סבירה כלשהי מהאקדמיה לכיוון המפיצים, הדבר שקול להכרזה כאילו אביבה אהובתי ומישהו לרוץ איתו הם המתחרים היחידים.
רוה: המממ… המתח גואה!
לא ברור על מה הפליאה. למדור הזה אין סטנדרטים הכי בסיסיים של עיתונות. ממש חבל לבזבז על זה מילים. הנה, קרא בבקשה את הקטע הבא ונסה לזהות את כמות טעויות ההגהה והג'יבריש הכמעט בלתי קריא והבלתי יאמן. ועליו חתום בועז כהן – "עיתונאי רציני".
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/478/167.html
אני בטוח שאף אחד לא מצפה למצוא במדור הזה איזושהי אינפורמציה או מידע מהימן. זה בלתי אפשרי.
הימור: גם איתי שטרן קורא את הבלוג החביב עלייך Hollywood Elsewhere. לפני יומיים הוא נתקל שם בפוסט הבא (שמצטט עם קרדיט ידיעה של הדיילי מייל) ומיהר להעתיק:
http://hollywood-elsewhere.com/archives/2006/09/kazakhstan_vs_b.php
רוה לברווז: הנחתי גם שהעיתון הקנדי הוא המקור לידיעתו של שטרן – לא חשבתי חלילה שהוא העתיק ממני – אבל טענתי מספיק חזקה (לדעתי) גם בלי הספקולציה מאיפה הידיעה הזאת הועתקה.
אהלן פינגווין, אתה טועה. מלכתחילה הם לא תיכננו להעביר את הטקס בשידור ישיר, אלא שיבצו במקומו כל מיני שטויות כמו העונה החדשה של אלביס. אז הם קנו את הזכויות של מכבי חיפה והעיפו גם הלוח החלופי. בקיצור, השורה התחתונה היא שקשת כל הזמן משנים את הלוחות ואת התוכניות שלהם. לא פלא שהם בכאלה הפסדים.
יאיר
לא התכוונתי לכפור בעוצמת טענתך. פרסום מאוחר או לא – קרדיט צריך להנתך. זה א' ב'. העורך של נרג' עושה עבודה מחורבנת.
אני אנסה לדלות מידע פנימי לגבי המניעים הסודיים של קשת בהפקת ושידור הטקס. הניחוש שלי – הפקת טקס כמו זה של פרסי האופיר הוא לא כזה סיפור יקר והוא משיג רייטינג סביר בעצם היותו טקס (לראייה – הרייטינג הנאה שהפיק הטקס המשמים של האקדמיה לטלוויזיה), אבל כאמור בנתיים זו השערה ללא כל ביסוס.
עמדתי הניצחית(מאז הביוגרפיה שחילץ מדן בן אמוץ במירמה וחנפנות) היא שכל מה שאמנון דנקנר נוגע בו נהרס באיזשהו שלב. היה לי ברור שמעריב(על כל גרורותיה, ובכללם גם nrg)יירד לטימיון איתו כקפטן. עיתונות מגוייסת, תעמולתית ותועמלנית היא הפורטה שלו, ולכן "השאלה" ממקורות עיתונאיים אחרים, ללא קרדיט, ממש לא מפתיעה אותי בהקשר הזה.