לייב בלוג אוסקר 2017: כל הזוכים (כולל התקלה הנוראית בסוף)
אם לא ראיתם את הטקס, גללו עד למטה, כי הטקס הזה הסתיים עם אחת התקלות הגדולות, המשונות, המביכות והמפתיעות בתולדות האוסקרים. ספוילר: הוכרז שם הסרט הלא נכון. זה קרה שלוש שעות ו-45 דקות אחרי שהטקס התחיל.
מהתחלה:
עד שנתחיל, אתם מוזמנים להעביר את הזמן עם קצת האזנות סתר לשעת לילה.
1. שעה עם חמשת השירים וחמשת הפסקולים המועמדים לאוסקר. לחצו כאן
2. עידן אלתרמן ואני מתווכחים עם נתן דטנר, רונית כפיר, יורם הוניג ואחרים בעד ונגד ״לה לה לנד״. לחצו כאן
3. גואל פינטו ערך בתאגיד השידור שלושה פודקאסטים לקראת האוסקרים עם הדר טורוביץ, אורן נהרי ואני. לחצו כאן
רשימת המועמדים המלאה נמצאת כאן.
ואם יש לכם זמן, צפו בכמה מהסרטים הקצרים המועמדים השנה לאוסקר.
השידור החי ביס ובהוט יחתוך החוצה את הפרסומות. הנה אחת מאלה שישודרו הערב:
ואנחנו נתחיל את הדיווח בערך ב-3:10. חזרו אלינו.
3:24: תוכנית הקדם-אוסקרים עדיין מתנגנת. אמה סטון לובשת ז׳יבאנשי, זה כל מה שאני יכול להגיד לכם שלמדתי ממנה. ועכשיו יוצאים לפרסומות ומתחילים את הטקס. 17:30 שעון לוס אנג׳לס, 20:30 שעון ניו יורק. בוקר טוב.
==================
התחלנו.
3:30: השואו מתחיל עם ג׳סטין טימברלייק שר את השיר ״Can't Stop This Feeling״ מתוך ״טרולים״ ומקים את הקהל על הרגליים. ראוי לשים לב שיש להקה שלמה על הבמה. בדרך כלל השירים המועמדים מבוצעים בליווי תזמורת הטקס, שנמצאת או בפיט התזמורת או באולפני קולומביה בבניין הסמוך. האוסקרים עושים גראמי. מגניב דווקא. ג׳יי.טי עובר ל״Lovely Day״ של ביל וויתרס, גם הוא מופיע בפסקול ״טרולים״. הופעת חימום. הקהל בהחלט חם.
3:35: המנחה ג׳ימי קימל עולה לבמה בדיוק כשהקהל מתיישב. ״או יופי, קיבלתי תשואות בישיבה״.
״זו הפעם הראשונה שלי באוסקרים. ובקצב שבו אתם מחליפים מנחים, זו כנראה גם הפעם האחרונה״.
״הטקס הזה נצפה על ידי עשרות מיליוני אמריקאים. ומשודר ב-225 מדינות שכולן שונאות אותנו עכשיו״.
״אמרו לי להגיד משהו שייאחד את האומה המפולגת שלנו. אני לא יכול לעשות את זה. יש לנו רק ׳לב אמיץ׳ אחד באולם (הוא מצביע על מל גיבסון) והוא בהחלט לא יאחד אותנו״.
״זוכרים כשלפני שנה כולם חשבו שהאוסקרים גזעניים? תראו לאן הגענו: השחורות מצילות את נאס״א, הלבנים מצילים את הג׳ז״.
״׳לה לה לנד׳ מועמד ל-14 אוסקרים. מועמדות לכל שנת חיים של הבמאי דמיאן שאזל. זה ערב חשוב לדמיאן שאזל, כי אחרי הערב הוא יוכל להתקבל לאיזו אוניברסיטה שהוא רוצה״
אין דבר שהוליווד אוהבת יותר מראנינג-גג, והמלחמה הקבועה של קימל עם מט דיימון היא בסיס לכמה בדיחות.
לאיזבל הופר: ״לא ראינו את ׳היא׳, אבל ממש אהבנו אותו״.
״אנחנו בהוליווד לא גזעניים נגד אנשים על פי מוצאם והגזע שלהם. לא, אנחנו מפלים על פי גיל ומשקל״.
למריל סטריפ: ״את לובשת איוונקה?״.
״אתם באוסקרים! מועמדים! יש סיכוי שתעלו כאן על הבמה ותשאו נאום שנשיא ארצות הברית יגיב לו מחר בטוויטר. באותיות גדולות. כשהוא בשירותים״.
״הפרס הראשון שלנו הערב הוא Supporting Actors, שזה מה שהרבה הורים עדיין עושים לשחקנים בהוליווד״.
והנה מונולוג הפתיחה המלא, באמצעות הפלא של ההמצאה החדשה שנקראת יו-טיוב (זה אכן פלא, האוסקרים לא העלו מעולם את מונולוג הפתיחה ליו-טיוב כה מהר):
הנה כבר דרמה ראשונה. מהרשלה עלי או דב פאטל? אני הימרתי על מהרשלה עלי, מהפרק הראשון של ״אור ירח״.
3:48. אליסיה ויקנדר עם פרס שחקן המשנה.
שחקן משנה:
מהרשלה עלי, ״אור ירח״
הפרס הראשון של הערב הולך ל״אור ירח״ של בארי ג׳נקינס. הקהל עומד ומריע לו. ״אני רוצה להודות למורים שלי״. הוא מודה לאשתו שילדה לפני ארבעה ימים. הקריינית מוציאה לפרסומות ומבטיחה הופעה של לין-מנואל מירנדה בהמשך.
קימל: ״אם יש כאן מישהו מסי.אן.אן, ניו יורק טיימס, או כל כלי תקשורת עם המילה ״טיימס״ בשמו, אנא צאו מהבניין״.
3:57: ג׳ייסון בייטמן וקייט מקינון (״סאטרדיי נייט לייב״, ״מכסחות השדים״) עם פרסי האיפור והתלבושות.
איפור:
״יחידת המתאבדים״
אמא! ״יחידת המתאבדים״ זכה באוסקר! המאפר האיטלקי: ״זה לכל המהגרים!״.
למעשה, פרס התחלבושות ממש חשוב בשלב הזה, כי הוא מעיד עד כמה עומק האהבה ל״לה לה לנד״. יזכה או לא?
תלבושות:
״חיות הפלא והיכן למצוא אותן״, קולין אטווד
זה האוסקר הרביעי של אטווד, שזכתה בפעם האחרונה על ״אליס בארץ הפלאות״. בינתיים, רק פלופים של אולפני וורנר זוכים. אני הימרתי על ״ג׳קי״ בתלבושות ועל ״איש ושמו אובה״ באיפור. מוחק שניים.
4:07. ג׳ימי קימל: ״אני רוצה להריע רגע לגיבורים האמיתיים כאן הערב. לגיבורי העל. ׳דוקטור סטריינג׳ מועמד לאפקטים וגם מונה לשר השיכון בממשל החדש״.
טראג׳י פי הנסון, אוקטביה ספנסר וג׳נל מונאה, השחקניות הראשיות ב״מאחורי המספרים״, והן מציגות את קתרין ג׳ונסון, הדמות שהנסון מגלמת בסרט. ג׳ונסון בת 98, על כסא גלגלים. הקהל נעמד להריע.
סרט תיעודי ארוך:
״או.ג׳יי: תוצרת אמריקה״
עזרא אדלמן מחבק את ראול פק ואת רוג׳ר וויליאמס רוס, מתחריו, לפני שהוא עולה לבמה. ״אני מודה לאקדמיה שתומכת בסרט יוצא הדופן הזה״. הוא מקדיש את הפרס לניקול בראון ורון גולדמן ולקורבנות אלימות.
קימל: ״מה, עכשיו אסור אסור לי לספר בדיחת או.ג׳יי?״.
״המגיש הבא שלנו היה מתאבק וכיום הוא השחקן עם השכר הכי גבוה בעולם, מה שנותן לנו פרספקטיבה לכל הביזנס הזה״.
דוויין ג׳ונסון מציג את אאולי-אי קרבאלו (בת ה-16) ואת לין-מנואל מירנדה עם השיר ״כמה רחוק אגיע״ מתוך ״מואנה״. מירנדה כתב פתיח חדש לשיר, לפני שהשיר מתחיל.
4:23: ג׳ימי קימל מציג את נשיאת האקדמיה, שריל בון אייזקס (היא גם אשה, גם שחורה וגם נשואה ליהודי). ״הנה נשיאה שמאמינה גם באמנויות וגם במדעים״.
ג׳ימי קימל ממטיר על הקהל מצנחים קטנים עם ג׳ויור מינס ורד ויינס (טוויזרס אדום). ״בשנה הבאה נחלק ככה את הפרסים״.
It's raining candy at the #Oscars pic.twitter.com/t8nOTErcxK
— Variety (@Variety) February 27, 2017
4:27: כריס אוונס וסופיה משהו עם פרסי הסאונד.
עריכת סאונד:
״המפגש״
הפתעה. הימרתי על ״הסרבן״, שאר העולם הימר על ״לה לה לנד״. איש הסאונד הקבקי – שמזכיר לנו שלמבאי הסרט קורים דני וילנב – נראה מאושר. הוא עבד על ״המפגש״ אחרי שהוא גמר לעבוד על המיקס של ״המילים הטובות״ של שמי זרחין.
מיקס סאונד:
״הסרבן״
שני פרסי סאונד ו״לה לה לנד״ לא זוכה באף אחד מהם. צריך להתחיל להיות מודאגים? ומה עם ההימורים שהולכים לעזאזל?
יש כאן גם סיפור נפלא: איש המיקס קווין אוקונל כבר הפך לאגדה בהוליווד בזכות העובדה שהיה מועמד 20 פעמים ולא זכה אף פעם. והנה, זהו האוסקר הראשון שלו. קללת האוסקר הכי ארוכה נשברה סוף סוף.
4:36: וינס ווהן מגיש תקציר של טקס האוסקר לשם כבוד ומפעל חיים ללין סטאלמסטר (מלהק), אן קואטס (עורכת), פרדריק ווייזמן (דוקומנטריסט) וג׳קי צ׳אן (סופרסטאר). ווייזמן לא הצליח להגיע לטקס, אבל שאר הזוכים נמצאים ביציע הכבוד.
4:40 מארק ריילאנס עם פרס שחקנית המשנה. הוא מדבר על אופוזיציה ללא שנאה.
שחקנית משנה:
ויולה דיוויס, ״גדרות״
וואו. זה האוסקר השני של ״יחידת המתאבדים״ הערב!
זו המועמדות השלישית של דיוויס אני אשוב ואזכיר שהיא היתה צריכה כבר לזכות על ״ספק״, בתור זו שגנבה את ההצגה ממריל סטריפ.
קימל: ״ויולה דיוויס כרגע קיבלה מועמדות לאמי על הנאום הזה״.
קימל מבטיח שבהמשך הערב יכנסו תיירים מאוטובוס סיור הוליוודי, שלא יודעים את זה אבל הם יזכו לביקור בתוך האוסקרים. ״מישהו יודע לבצע החייאה? דנזל, אתה היית ב׳מקום אחר׳, נכון?״.
נושא הטקס הוא השראה ולאורך הטקס שחקנים יביעו את הערכתם לשחקנים שהיוו השראה להם. ג׳ימי קימל אומר שהוא חייב הכל לדיוויד לטרמן. שרליז תרון מספרת על הערצתה לשירלי מקליין מ״הדירה״.
4:57: תרון ומקליין מגישות את פרס הסרט הזר.
סרט זר:
״הסוכן״, אסגר פרהדי (אירן)
פרהדי לא הגיע לטקס. מחרים. זה האוסקר השני שלו אחרי ״פרידה״. ״היעדרותי היא מתוך כבוד לאנשי המדינה שלי ושל שש מדינות נוספות שמתוך חוסר כבוד נמנעה כניסתם לארצות הברית״, הוא כותב בהכרזה שמוקראת על הבמה.
5:00: דב פאטל מציג את השיר ״הכסא הריק״ של סטינג (מתוך הסרט התיעודי ״ג׳ים: הסיפור של ג׳יימס פולי״, על העיתונאי האמריקאי שנרצח על ידי דעא״ש).
5:07: היילי סטיינפלד וגאל גרסיה ברמאל עם פרסי האנימציה.
סרט אנימציה קצר:
״פייפר״ של פיקסאר
ברנאל: כשחקנים אנחנו עובדים נודדים. בתור שחקן, בתור פועל, בתור מקסיקני, אני מתנגד לכל חומה שמנסה להפריד בינינו.
סרט אנימציה ארוך:
״זוטרופוליס״ של דיסני
הבמאים של ״בולט״ ו״ראלף ההורס״ זוכים באוסקר.
דקוטה ג׳ונסון וג׳יימי דורמן מ״50 גוונים של אפור ואופל״ עם פרס העיצוב.
עיצוב:
״לה לה לנד״
הפרס הראשון של ״לה לה לנד״ הערב. והאוסקר הראשון לבני הזוג וואסקו.
5:16: ג׳ימי קימל עם המתיחה שלו. תיירים אמיתיים נכנסים לאוסקר.
בזמן שג׳ימי קימל מוביל את התיירים לתוך האולם, מישהו בטוויטר מציין שג׳ף ברידג׳ס יושב ליד איזבל הופר מה שהופך את הטקס הזה לרימייק ל״שערי החופש״.
https://twitter.com/harrybossos/status/836064971846991873
5:34: סת רוגן, שסיפר על הערצתו ל״בחזרה לעתיד״, ומייקל ג׳יי פוקס יוצאים ממכונית דלוריאן. הם עם פרס העריכה.
עריכה:
״הסרבן״
אמרתי לכם! הא!
קימל והילד מ״סארו״ ממטירים עוד ממתקים על הקהל.
שמעו, שעתיים של טקס ו״הסרבן״ מוביל.
5:43: סלמה האייק ודיוויד אויאלו (מרטין לותר קינג ב״סלמה״) עם הסרטים הקצרים.
סרט תיעודי קצר:
״הקסדות הלבנות״
צפו בנטפליקס. ג׳ורג׳ קלוני עובד על גרסה עלילתית.
#TheWhiteHelmets filmmakers speak out about the war in Syria. #Oscars pic.twitter.com/acBCcIuBnT
— Variety (@Variety) February 27, 2017
סרט עלילתי קצר:
״סינג״ (״לשיר״)
לא מכיר. סרט הונגרי. לא קשור לסרט האנימציה באותו שם.
5:50: ג׳ון צ׳ו ולזלי מאן הגישו לפני כמה שבועות את הפרסים למדעי, טכנולוגיה ומהנדסי הקולנוע. ״הטקס הזה כל כך יוקרתי שאף אחד מכם לא הוזמן אליו, או רצה לבוא״.
וגם זה היה:
עכשיו מתחילה השעה האחרונה של הטקס. אם ״לה לה לנד״ רוצה לזכות במשהו, זה הזמן שלו להתחיל.
לא להאמין, אבל מהמם: חאווייר בארדם בוחר במריל סטריפ מ״הגשרים של מחוז מדיסון״ בתור מי שעוררה בו השראה.
5:57: מריל סטריפ וחאווייר בארדם עם פרס הצילום. ״לה לה לנד״?
צילום:
״לה לה לנד״, לינוס סאנדגרן
זכרו שאת סרטו הקודם של דמיאן שאזל צילם הישראלי שרון מאיר. סאנדגרן השוודי צילם לפני כן את ״חלום אמריקאי״ ו״ג׳וי״ של דיוויד או. ראסל.
קימל: ״לינוס, בשמנו ובשם חברינו אנחנו מצטערים על מה שקרה בשבוע שעבר בשוודיה״.
6:03: ריאן גוסלינג ואמה סטון מציגים את השירים מתוך ״לה לה לנד״. ג׳ון לג׳נד יבצע אותם (כי הוא יודע לשיר).
6:13: סמיואל ל׳ ג׳קסון עם פרס המוזיקה.
מוזיקה:
״לה לה לנד״, ג׳סטין הורוויץ
הפרס השני הכי צפוי והכי מוצדק הערב.
6:16: סקרלט ג׳והנסון עם פרס השיר.
שיר:
״עיר של כוכבים״, ״לה לה לנד״
צריך להודות: זה אחד מהמנוני הקולנוע שיישארו לנצח.
6:19: ג׳ניפר אניסטון מציגה את המחווה לאנשי הוליווד שהלכו השנה לעולם. היא מזכירה גם את מותו של ביל פקסטון, יממה לפני הטקס.
לזכרם: ארתור הילר, נשיא האקדמיה, ובמאי לרגע של כמה להיטי ענק (כולל עם ג׳ין וויילדר); ג׳ין וויילדר, ביל נאן; ג׳ורג׳ קנדי, מייקל צ׳ימינו, אנדז׳יי ויידה, פאטי דיוק, גארי מרשל, עמנואל ריבה, אנטון ילצ׳ין, מרי טיילר מור, פרינס, קני בייקר, ג׳ון הרט, ננסי רייגן, עבאס קיארסטומי, קן הווארד, הקטור בבנקו, קרטיס הנסון, מרני ניקסון, ראול קוטאר, ז׳ה ז׳ה גאבור, אום פורי, דני ריינולדס, קארי פישר.
ג׳ימי קימל ממשיך לרדת על מאט דיימון ומציג סצינה שלו צופה ב״קנינו גן חיות״.
20 שנה אחרי הזכייה שלהם באוסקר על כתיבת ״סיפורו של וויל האנטינג״, ג׳ימי קימל ובן אפלק מציגים את פרס התסריט.
תסריט מקורי:
״מנצ׳סטר ליד הים״, קנת (קני) לונרגן
יופי! אגב, מאט דיימון, שמעניק לו את הפרס, הוא האיש ששכר אותו לעבודה על הסרט. הסרט היה יוזמה של מאט ושל ג׳ון קרסינסקי, והם הציעו אותו ללונרגן.
6:32: איימי אדמס עם פרס התסריט המעובד.
תסריט מעובד:
״אור ירח״, בארי ג׳נקינס וטארל אלווין מקרייני
קימל: ״וזכרו – רק בגלל שתסריט מעובד לא אומר שאנחנו אוהבים אותו פחות״.
ועכשיו הוא ממטיר עוגיות ודונאטס.
6:41: האלי ברי עם פרס הבימוי.
בימוי:
דמיאן שאזל, ״לה לה לנד״
צפוי ומוצדק. שאזל הוא צעיר הזוכים באוסקר על הבימוי. בן 32 ושבועיים.
6:47: ברי לארסון, זוכת האוסקר לפני שנה על ״חדר״, עם פרס השחקן.
שחקן:
קייסי אפלק, ״מנצ׳סטר ליד הים״
יש! אתם יודעים למה הוא זכה? כי הוא היה יותר טוב מכל האחרים.
6:53: ליאונרדו דיקפריו עם פרס השחקנית.
שחקנית:
אמה סטון, ״לה לה לנד״
אחרי הפרסומות, פרס הסרט. וורן בייטי ופיי דאנוויי יציינו 50 שנה ל״בוני וקלייד״ ויעניקו את פרס הסרט. ל….?
7:03: איחור בשידור. בייטי ודאנוויי מקימים את הקהל הרגליים. לא ספרתי כמה תשואות בעמידה היו, אבל היו הרבה. בייטי, כמובן, הוא אחד האנשים שהכי מזוהים בהוליווד עם ערכים ליברלים ותמיכה במפלגה הדמוקרטית.
סרט:
״לה לה לנד״
״אור ירח״
למי שהחמיץ, זה רגע שיוקרן שוב ושוב בשבועות הקרובים וכנראה לתמיד. וורן בייטי ופיי דאנוויי הקריאו את שם הזוכה הלא נכון. ובאמצע נאום הזכייה של מפיקי ״לה לה לנד״ עלו המפיקים כדי לתקן: ״אור ירח״ הוא הסרט הזוכה.
טוויסט מדהים, שמקבל גם רגע דרמטי שכמותו אני לא זוכר בתולדות הטקס.
הנה הרגע:
Warren Beatty makes mistake, #Moonlight wins best picture. #Oscars pic.twitter.com/zRZlTTeD2l
— Variety (@Variety) February 27, 2017
מי שהכריז בסופו של דבר על הסרט הזוכה הוא מפיק ״לה לה לנד״, ג׳ורדן הורביץ. ושוב, הסרט שזכה בפרס האינדיפנדנט ספיריט הוא הזוכה באוסקר, בפעם החמישית בשש השנים האחרונות.
וכל מה קרה כאן הבוקר, זו בדיוק הסיבה שבגללה קוראים להוליווד ״לה לה לנד״.
יממה אחר כך, ג׳ימי קימל הסביר מה קרה:
=================
בסיכומו של דבר (הפסקה הזאת נכתבה לפני הטעות ההיא) זה היה טקס די צנוע, בלי הפקות ענק או נאמברים משוגעים. ג׳ימי קימל השתעשע עם מוסכמות האוסקר כשנע בין הקהל ובין התזמורת. הוא היה חביב. וכולם קיבלו פרסים: ״לה לה לנד״ עם 6, ״הסרבן״, ״מנצ׳סטר ליד הים״ עם 2, ״אור ירח״ עם 3, ״המפגש״ עם 1. הזוכה הגדול של הערב הוא ג׳סטין הורוויץ שזכה בשני פרסים על הפסקול ועל השיר של ״לה לה לנד״.
אבל איזה סיום.
על מה ידברו יותר? טראמפ, סוריה או זכויות שחורים?
מישהו\י מכיר\ה אתר אינטרנט שאפשר לצפות בטקס לכל אורכו לייב?
http://www.livenewschat.eu/the-oscars-live-stream/
האמת שג'ימי קימל לא רע בכלל. חביב, משעשע, מקצועי, אבל אולי חלקלק מדי. אלו לא באמת בדיחות שיזיזו לאיש בבית הלבן (או זאולי כן. יש לו עור דק מאוד)
אז למרות שהסרט אמור להיות תיאטרלי, ולמרות שאתה לא כל כך אהבת אותו, אולי עכשיו מישהו יביא את "גדרות" לישראל. אני דווקא רוצה לראות אותו.
====================
רוה לאיתן: הסרט של ג.ג. יש להניח שעם אוסקר או שניים הם יביאו אותו לפסטיבל ירושלים ו/או לסינמטקים.
יש אנשים שראו את "חגיגה בסנוקר" 20 פעם ויותר. אני ראיתי את "חזרה לעתיד", ופחות או יותר יודע אותו בעל פה. וזה מדהים שגם עם פרקינסון, הטיימינג הקומי של מייקל ג'יי פוקס עדיין מושלם.
בואי גם מת השנה, וגם שיחק בכמה סרטים, לא?
וגם לין מנואל מירנדה כבר לא ישבור את השיא של מחזיק האגו"ט הצעיר ביותר.
===================
רוה לבוריס: בואי מת בינואר שעבר, הוא נכנס למונטאז׳ של השנה שעברה.
טוב, אני לא ממש מבין מה קרה כאן, אבל: יייששששש!
אור ירח סרט חשוב מקסים מרגש ועשוי נהדר אבל לה לה לנד או קלאסיקה בהתוותה ונכס צאן ברזל אמיתי.
בחירה גרועה והטעות הזאת בסוף הייתה קטסטרופה מזעזעת שהוציאה אותי עם טעם לא משהו בפה…
נו שוין
היה טקס יפה..
אז האם אנחנו צריכים כבר רשמית לדבר על פרס הבימוי כפרס הניחומים של האוסקר? זה כבר הרבה יותר מכמה דוגמאות נדירות, נראה שזה ה-דבר עצמו בשנים האחרונות
=====================
רוה לרז-ש: הפוך! פרס הסרט הפך בשנים האחרונות לפרס הניחומים של האוסקר.
תאוריית הקונספירציה של אומרת כי הכל מתוכנן, הטקס השנה היה צפוי מידי וכנראה אין הרבה ריטיינג אז עשו את מה שעשו במיס יוניברס (זוכה לא נכון).
===================
רוה לגל: שטויות.
לקחו ממש רחוק את התסריט של הערת שוליים
I am going to do some buddy language analyse here
Warren Beatty wasn't expecting Moonlight's name in the envelope.When seeing the name he constantly looks in the envelope and see of this is real or a jock
Faye Dunaway grubs the envelope and don't even look at what written and just blurt out what everyone were expecting to hear
Later Beatty says he had the envelope with Best Actress' Stone in his hands but Stone herself said in an interview back stage, that she had her envelope all the time in her hands
I admit it's all speculations and afterword analyse
Moonlight – INDEED Best of this pile. No doubt a worthy winner
as were previous 3 (2013-4-5) – Good to Great
But.. Argo, The King's Speech & The Artist Kinda Blew- in my taste
אפילו אם היה משהו צפוי מידי,
והימרתי עליו מראש גם, בגלל שמשלב "חשיבות" לנושאים חברתיים
ו \או
שרלוונטיים למה שמדובר בעיתונות (שיויון לשחורים, לגייז), זה גם נעשה לעיל ועיל ב"אור ירח".
שלושת האנדר רייטדים של השנה באנגליץ, לטעמי- הם דווקא- הקונפורמיישן, מדינת ג'ונס החופשי ומועדון שנות ה 80. כאשר גם "סובורה" האיטלקי (סולימה- האיטלקי היחידי
שאני אוהב מיוצרי איטליה, כיום, וזה כולל את סרנטינו המנופח בחבילה),
אמריקן האני (?!?!?!?!? הבמאית האישה האיכותית בעולם, נקודה.)
וזוטופיה המצויר- יכל להיות לפחות מועמד לסרט הטוב ביותר (הרגיל, גם)