01 מרץ 2010 | 10:32 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

האם מרדכי היהודי היה ממזר חסר כבוד?

עוד ששה ימים לאוסקר. כל הפרסים המקדימים חולקו. עכשיו צריך לשבת ולסגור הימורים סופיים. אני אעלה את שלי באיזור סוף השבוע, ועד אז אנסה לסגור כמה חורים, כמו צפייה ב"לב מטורף" (הסקרינר הגיע), האזנה לשירים ולפסקולים וצפייה ב"הסוד של הקלס", המועמד לפרס האנימציה. ובעיקר, אנסה לשרטט בראשי כל מיני סיטואציות סטטיסטיות, כי לא משנה מי זוכה במה, ישבר כאן איזשהו תקדים. אין אף זוכה שיזכה ונוכל להגיד "אה, זה בדיוק לפי הדפוס הצפוי של האוסקרים". כך שבהנחה שהזוכים באוסקר לא יהיו כל הצפויים כרגע ("מטען הכאב", ביגלו, בואל, רייטמן/טרנר, ברידג'ס, בולוק, וולץ, מוניק, "למעלה"), אפשר לדמיין שיהיה גם קצת מתח וכמה הפתעות. בגלל שהקליים-טו-פיים שלי בעולם חיזוי האוסקרים הוא שחזיתי את הזכיות (הלא ממש צפויות) של אדריאן ברודי ומריון קוטיאר, ומכיוון שחברי האקדמיה תמיד מוכיחים שיש להם מוח משל עצמם, שלא תמיד עובד לפי ההגיון הסטטיסטי/תקדימי של חזאי האוסקרים, אני מנסה לזהות (קרי, לנחש) איפה יהיה ההפתעות השנה. יש לכם מושג?


============


ואל תשכחו: בלילה שבין ראשון לשני, החל מ-3:00, כאן בבלוג נקיים את הלייב בלוג החמישי (החמישי!) של האוסקרים. כבר חתיכת מסורת. אם עוד לא יצא לכם להיות בלייב בלוג אוסקרי כאן ב"סינמסקופ", זה די מהנה וכיף, ויש כאן קהל לא קטן שהופך את איזור התגובות למשתה פורימי שלי נורא כיף לקרוא. אז סמנו כבר ביומנים, כוונו כבר את השעונים המעוררים, ובואו.



וכמופע חימום לקראת הלייב-בלוג: במוצאי שבת אשתתף באירוע השני בסדרת אירועי "אני-מטור" של המכללה הישראלית האנימציה, ואדבר שם איתכם על האוסקרים. כלומר, אם תבואו. זה קורה במוצאי שבת, 19:15, ברחוב הארבעה 4 (מול הסינמטק). כל הפרטים כאן.


============


אם "ממזרים חסרי כבוד" יעקוף את "אווטאר" ואת "מטען הכאב" ויזכה באוסקר, תדעו את מי להאשים: את היהודים. סקוט פיינברג מדווח שכבר כמה חודשים שהארווי וויינסטין מארגן לובי של רבנים יהודיים בלוס אנג'לס שמקדמים את הסרט בהתלהבות בקהילות שלהם. ובשבוע האחרון, רבנים בלוס אנג'לס השתמשו ב"ממזרים חסרי כבוד" כדי להכין את בני קהילותיהם לקראת פורים ולתאר באמצעותו את המדרשים הקשורים במגילת אסתר, ובסיפור מלחמתם של היהודי בהמן, צורר היהודים. מכיוון שההצבעה לאוסקרים ננעלת רק מחר, האם טרנטינו יזכה באוסקר בזכות פורים? האם האוסקרים יהיו באווירת "ונהפוך הוא"? והאמת, אחרי קריאות חוזרות במגילת אסתר אתמול ושלשום, אני חייב לתהות: האם יקום הבמאי (רצוי הישראלי, אבל אני מניח שדווקא האמריקאים ימשכו לזה יותר) שיהפוך את המגילה לסרט קולנוע? (גרסת הפלסטלינה הקיימת כבר מיצתה את עצמה).


==============


גם קתרין ביגלו מנסה לדחוף את "מטען הכאב" עוד קצת לכיוון האוסקר. הנה הפרופיל שהיא זכתה לו אתמול ב"60 דקות" של סי.בי.אס.


=============


ובאתר האוסקרים מתעדים את העבודה על הפקת הטקס. הנה שני סרטונים (די איומים, האמת), המציגים את המנחים, סטיב מרטין ואלק בולדווין, ואת צוות כותבי הטקס.


נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “האם מרדכי היהודי היה ממזר חסר כבוד?”

  1. עמית איצקר 1 מרץ 2010 ב - 10:45 קישור ישיר

    אסתר המלכה היתה שושנה דרייפוס?

  2. סבסטיאן 1 מרץ 2010 ב - 10:51 קישור ישיר

    אני כתבתי קצת על ששת המועמדים הכי לא ראויים של השנה…
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=664029&blogcode=11619019

  3. עדן 1 מרץ 2010 ב - 10:53 קישור ישיר

    דווקא עשו סרט ממגילת אסתר לפני 4 שנים – ONE NIGHT WITH THE KING

    http://www.imdb.com/title/tt0430431/

  4. רובי 1 מרץ 2010 ב - 12:42 קישור ישיר

    אני דווקא ממש בעד זכיה של ממזרים. ראיתי אותו בסופ"ש בפעם השלישית והוא סרט פשוט נפלא. יותר יפה ממטען הכאב, על אף הכתבה על ביגלו ב60 דקות.

    אגב – סרט לבן זכה בפרס הצילום הטוב ביותר בטקס איגוד הצלמים. האם הוא יגנוב את הפרס גם באוסקר?

  5. רז-ש 1 מרץ 2010 ב - 14:13 קישור ישיר

    שתי זירות אני רואה לאפשרות של הפתעה.
    הראשונה היא על פרס הצילום. יש לי הרגשה שזה יפתיע, ויש לי הרגשה שסרט לבן יזכה בפרס הצילום (כפיצוי על זה שהוא לא יזכה בסרט הזר).
    הקטיגוריה השניה שיכולה להפתיע היא קטיגורית הסרט. בגלל שינוי שיטת ההצבעה, ובגלל שהארט לוקר הוא כרגע מתמודד יחיד. אז בעצם הארט לוקר משחק נגד עצמו. והשאלה היא האם התמיכה בהארט לוקר מגיע ל51%. אם לא אז נכנסים לסיבובי הצבעה ואז סרט אחר שדורג 51% מהפעמים מעל הארט לוקר (לא משנה המיקום, העיקר שבאחד יותר מהארט לוקר) יזכה. כרגע הסיכויים שזה יקרה נראים נמוכים. אבל הזכייה הגורפת של הארט לוקר בבאפתא אולי הרחיקה כמה אנשים שהתחילו לחשוב שהתמיכה בסרט מוגזמת.
    מי יכול להפתיע? אווטר? ממזרים חסרי כבוד? לדעתי לא. לדעתי יכולה להיות הפתעה מוחלטת בדמות זכייה של אפ, למעלה, של פיקסר במקום הראשון.  

  6. סרט הקידום למנחים 1 מרץ 2010 ב - 17:22 קישור ישיר

    אדם שנקמן עומד ומברבר על כמה שהשניים האלו מצחיקים (הוא קורא להם בשמותיהם הפרטיים, כמובן) והם עומדים בפוזות מגוחכות בפוטו-שוט יחצ"ני. בחייאת, לא היה עדיף לתת להם לומר כמה דברים מצחיקים? לכתוב להם מערכון קצר שיציג אותם כמנחים? נובמת.

  7. קילרוי 2 מרץ 2010 ב - 10:37 קישור ישיר

    לפי חלק מהמדרשים מרדכי היה שר צבא בצבאו של אחשוורוש . אם נתייחס לגישה שמזהה את אחשוורוש עם כסרכסס הרי שמרדכי היה משרי הצבא הפרסים שנלחמו בטרויה והסרט "300" כבר טיפל בצד הזה של הסיפור.


השאירו תגובה