גיירמו וגיירמו וגיירמו
הטענה שהשמיעה כאן ליהיא קודם אינה מופרכת. הזכייה בגלובוס הזהב יכולה לעזור לסיכוייו של סרט או שחקן באוסקר, בכך שהיא ממקדת בו את תשומת הלב בדיוק בתקופת הבחירה ומבטיחה שיותר חברי אקדמיה יצפו בסרט שלו. אבל היא יכולה לעשות גם ההפך: להחליש מועמד בטוח. למשל, בגלל חשיפת יתר, תחושת מיאוס, הרגשה שמתייצב קונסנזוס כלל-עולמי שהמצביע האינדיבידואל לא מוכן להיות חלק ממנו.
לפני שנתיים היו שטענו שג'יימי פוקס זכה באוסקר לא רק בזכות המשחק שלו ב"ריי" אלא גם בזכות נאום התודה המרגש שלו בגלובוס הזהב, שהראה לחברי האקדמיה שהוא "איש אמיתי". פורסט וויטאקר עשה את זה אתמול בגלובוסים. ג'ניפר האדסון גם, אם כי המשפט שלה – "אתם לא יודעים מה זה עשה לביטחון שלי", שנראה כאילו הוא צוטט באופן בלתי מודע מדמותה של אפי, שאותה היא מגלמת ב"נערות החלומות" – כבר זכה לסיבסוב פארודי אצל קלינט איסטווד ועשוי להוציא אותה קצת טמבלית.
והלן מירן נתנה נאום תודה רע מאוד, מבחינה שיווקית. היא אמרה שם דבר נכון: את הפרס הזה רציתם לתת לאליזבת השנייה, בה התאהבתם, אני רק גילמתי אותה. זו הבעת ענווה יפה, אבל זה בוודאי העיר לא מעט חברי אקדמיה שאמרו לעצמם "וואלה, היא צודקת".
כנ"ל אדי מרפי. הייתי בטוח שבראד פיט יזכה כי הוא אדם שיודע ליצור קשר חם ובלתי אמצעי עם העיתונאים (שיעור שהוא למד אולי מג'ורג' קלוני), לעומת מרפי שתועד בחודשים האחרונים עד כמה הוא היה מרואיין מעצבן בג'אנקטים של "נערות החלומות". לכן חשבתי שפיט יזכה בגלובוס, ואולי מרפי באוסקר. פיט לא זכה בגלובוס. אבל מרפי, לדעתי (כרגע), לא יזכה באוסקר.
והשאלה הכי מסקרנת בשבוע שנותר עד המועמדויות: האם חמשת הסרטים המועמדים לאוסקר אכן יורכבו מבין עשרת הסרטים שהיו מועמדים בגלובוסים, או של"מכתבים מאיוו ג'ימה", "טיסה 93" ו"המבוך של פאן" עוד יש סיכוי להשתחל פנימה? מה שבטוח: זו תהיה שנה חזקה מאוד לקולנוע הלטיני באוסקרים. אמנם "בובי" ו"בטי המכוערת" לא יהיו באוסקרים, אבל "לחזור", "הילדים של מחר", "המבוך של פאן" ו"בבל" כן, והמגישים יצטרכו ללמוד לבטא את השמות פנלופה קרוז, אדריאנה בראסה, פדרו אלמודובר, אלחנדרו גונזלס איניאריטו, גיירמו דל טורו, גיירמו אריאגה, גיירמו נבארו, גוסטבו סנטאולליה, עמנואל לובצקי ורודריגו פרייטו.
שני האירועים הבאים על צלחת האוסקרים שלנו: פרס גילדת המפיקים בשבת וגילדת השחקנים ביום ראשון.
עכשיו אניח לאוסקרים לכמה ימים. יש פסטיבל בריטי שמתחיל עוד יומיים וכמה סרטים שעוד כדאי לדבר עליהם.
אם הזכרת את זה, זה רק אני או שאף אחד לא ידע איך מבטאים את המילה בבל?
פרשתי לישון די מוקדם, אבל הספקתי לשמוע את זה מבוטא bubble…
צפריר – לא, Bubble זה סרט של סודרברג.
;^)
התפרסם ב-IndieWire:
Brad Pitt, however, decided to address a question on everyone's minds: "Thank you for honoring our film 'Babble.' Or 'Bay-bell" or "Bah-bell." We're still arguing how to pronounce it."
וואו קודם כל איזה כיף שהתייחסת אליי בפוסט. 🙂
שנית, הוצאת לי את המילים מהפה. חברי האקדמיה אוהבים נאומים מהסוג של ג'יימי פוקס, או אם נשתמש מדוגמה מהטקס הזה, כמו של מריל סטריפ (שאני חייבת להודות יודעת איך לשאת נאום פצצתי). הלן מירן, בנוסף להצהרה שחזרת עליה כבר, לא התרגשה עד דמעות/אמרה משהו אינטיליגנטי על מצב התעשיה/התלוצצה על חשבון עצמה. וזה מפתיע, כי בדרך כלל הנאומים שלה הרבה יותר משעשעים מאלו שהיא נתנה כאן. היא אשה מאוד אינטיליגנטית וחריפה. אם אתה זוכר, לדוגמה, את פרסי האמי האחרונים, שם אמרה – "ההישג הגדול שלי הוא שלא נפלתי תחת על ציץ ( Arse over tit, ביטוי בריטי) בעליה לבמה" ועוררה סערה רבתי.
כך שבנוסף לפקטור של מיאוס וייחוד מההמון (כולם כבר נתנו לה פרסים, אז אנחנו נגוון), נוסף גם הקטע הזה. אם תסתכלו פה http://www.hfpa.org/videogallery/
ותראו את הראיון שלה אחרי הזכיה הראשונה, שואלים אותה על הסיכוי לזכות באוסקר, והיא ישר משתיקה את הכתבת על מנת שלא תעשה לה ג'ינקס… נראה לי שהיא גם לוקחת את כל העניין הזה בערבון מוגבל.
ואני מפחדת. אני לא חושבת שארגע עד היום ההוא במרץ.
ליהיא – הלן מירן הייתה כנראה הרבה יותר שנונה מאחורי הקלעים:
Backstage, the honorees also flung off constraints. Asked about her chances of winning an Oscar, Helen Mirren responded, "I've never had an O. They say the earth moves."
:^)