בלו
הרשימה הסופית של פסטיבל טורונטו התפרסמה – וכמו שכבר דווח – הסרטים של אבי נשר, ערן ריקליס ועמוס גיתאי יהיו שם. אבל אני לומד מהרשימה המלאה ש"פעם הייתי" של אבי נשר הפך באנגלית ל"The Matchmaker" ("השדכן"). וגם שלבנדק פליגאוף, הבמאי ההונגרי השני הכי טוב אחרי בלה טאר, יש סרט חדש.
===============
איזה תקתקן הפדרו אלמודובר הזה: התחיל השבוע (סוף אוגוסט) לצלם את סרטו החדש, הוא יגמור בסוף נובמבר, והוא כבר מתוכנן ליציאה בספרד במרץ ומיועד להגיע לקאן במאי. האיש הוא מכונה משומנת. וגם תקציר הסרט נשמע כמו מותחן פרוורטי ומסקרן בנוסח "אהבת בשר ודם". אני מעדיף את אלמודובר ההיצ'קוקי (ע"ע "חיבוקים שבורים") יותר מאשר את אלמודובר הדאגלס-סירקי. הנה צילומים ראשונים מהסט של הסרט שמאחד את אלמודובר עם אנטוניו בנדרס. (תודה לאיתן על הלינק).
=============
רעיון חמוד: כדי לקדם את סרטו החדש של ורנר הרצוג, "בני, בני, מה עשית?", ביקשו מפיצי הסרט ממשתמשי טוויטר לצייץ שאלות להרצוג, והוא ענה להם בקטעי וידיאו שהועלו ליו-טיוב. הנה אחת השאלות, שתוהה האם נכונות השמועות שהוא הסתכסך עם צ'אק נוריס ועם אייבל פררה. התשובה בקצרה: אין לו מושג מי זה צ'אק נוריס ואת אייבל פררה הוא מעולם לא פגש, או ראה את סרטו "פקד מושחת":
והנה כל שאר התשובות לשאלות שהוא נשאל בטוויטר. (אגב, מפיצי הסרט באמריקה הם First Look Studios, שבשבוע שעבר הוציאו בדי.וי.די את "קירות" של דני לרנר תחת השם "המתנקשת בדירה ממול". רגע, חשבתי שאולגה קורילנקו גילמה את הזונה בדירה ממול, ולא מתנקשת).
=============
וזה ממש עצוב: יוצר האנימה היפני הנהדר סטושי קון מת אתמול ממחלת הסרטן בגיל 47 בלבד. אני לא חסיד ענק של אנימה ויש מעט מאוד סרטי אנימה שאני ממש אוהב, אבל סרטיו של סטושי קון היו אדירים, בייחוד "פרפקט בלו" (סרט שפעם רציתי לגנוב לרעיון לתסריט שהיה לי). וכידוע, "פפריקה" שלו הפך – במקרה או בכוונה – ל"התחלה" של כריסטופר נולן. זה מישהו שבאמת היה מסקרן אותי לראות מה הוא היה עושה הלאה. אבל זה לא יקרה. עצוב. (תודה לדניאל בתגובות על הטיפ).
ממקורות מקורבים ל…שמעתי שהסרט של ריקליס כבר נמכר להפצה בכמה מדינות. אני לא יודע לגבי הסרט של נשר, אבל העובדה שהסרט שינה שם (שוב) לא נראית לי טוב, ויותר מזה – זה עלול/עשוי להשפיע על הסיכויים של הסרטים, אם וכאשר הם ייזכו באופיר, וילכו הלאה לאוסקר.
חיפשתי היום באינטרנט קצת מידע על הסרטים שהמדינות השונות שולחות לאוסקר. עדיין מוקדם מדי, ורוב המדינות עדיין לא בחרו. אבל מצאתי מדינה אחת מעניינת שכן החליטה:
רומניה לא שולחת את "יום שלישי אחרי החגים" (שמאוד אהבתי). במקומו היא שולחת את "אם אני רוצה לשרוק, אני שורק" שלא ראיתי (אם כי נדמה לי שהוא הוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון. מישהו ראה?)
הבמאי השני הכי טוב אחרי בלה טאר הוא קורנל מונדרוצו.
מבליל היכנס לטבלה הדירוג של הבמאים ההונגרים, מיקולס יאנצ'ו עדיין פעיל
אה, אם אני רוצה לשרוק, אני שורק הוקרן בפסטיבל סרטי הסטונדטים האחרון
איך בא לי לראות את הסרט החדש של אלמודובר!!!!!!!!
3D poster for Scott Pilgrim
http://www.impawards.com/2010/scott_pilgrim_vs_the_world_3dposter.html
בתגובה להתחלה, קורנל מונדרוצו בעיניי הבמאי ההונגרי הכי מעניין בשטח כיום. נתן סדנת אמן מרתקת וסופר נינוחה בסינמטק תל אביב ביוני האחרון.
הראיון הכי מגניב שג'יימס קמרון עשה עד כה.
חלק א:
http://g4tv.com/videos/48215/James-Cameron-on-Avatar-Re-Release/
חלק ב:
http://g4tv.com/videos/48219/Avatars-Cameron-Pace-3D-Camera-Rig-Review/
הסרט "באליבו" שהוקרן בפסטיבל האוסטרלי בסינמטק עולה לאקרנים תחת השם "מה קרה בבאליבו". כנראה על משקל "מה קרה בגטאקה"…
ובינתיים בסינמטקים
שבוע קולנוע צ'כי
"בובות"
לא טוב לא טוב לא טוב
שלוש נערות צעירות ואח צעיר של אחת מהן נוסעים ברחבי צ'כיה בדרכם להולנד. הסרט מנסה להתמודד עם הבלבול המיני של גיל הנעורים. אבל הוא בעיקר מבולגן מאוד, חסר מיקוד, ועם תסריט שקופץ באופן שרירותי ממקום למקום.
טוב, נו, לפחות ראינו כמה בחורות צעירות בעירום (ובאופן מוזר, במאיות נשים יותר חופשיות עם העניין הזה, כפי שניתן לראות בסרט הזה, מאשר במאים גברים).
אלי וואלאך, קופולה וגודארד מקבלים אוסקרי כבוד השנה.
לפחות יהיו פילרים ראויים.
וד תרגום עצלני לשם של סרט שיוצא שבוע הבא בקולנוע
http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=3136
עמית: מה שעוד יותר מדהים הוא שתרגום השם של "מה קרה בגטאקה" נתן השראה לתרגום שם של סרט אחר – למרות ש-"מה קרה בגטאקה" בכלל לא הופץ בבתי הקולנוע בארץ, ויצא ישר לוידאו…
אני לא מבין איך מדברים על קולנוע הונגרי מבלי להזכיר את גדול במאי הונגריה (ומונטנגרו) – שנדור פרקש.
🙂
Mate this spam here will drive me insane! Do something about it!
I didn't understand the concluding part of your article, could you please explain it more?