Here we go
העיצוב המשופץ של "פנאי פלוס" יוצא היום לאור. עם כל הסלידה שלי מ"שיפוצי פורמט" (ראו טקסט בנושא שכתבתי בתחילת הגיליון החדש) אני חושב שמבחינה גרפית העיתון נראה עכשיו מצוין. המעצב הוא אמיר חסון (שאני תמיד אוהב להזכיר שהוא היה אחד הגרפיקאים הראשונים שעבדו על "סינמסקופ" כשהמדור נולד ב"זמן תל אביב" ב-1996). עכשיו כל מה שהעיתון זקוק לו הוא אתר אינטרנט נורמלי.
הביקורות שלי במדור היום: "החופשה של מיסטר בין" (מתוק מאוד), "תחושה מוקדמת" (סביר, חוץ מהסוף המזעזע) והשתפכות על מקבץ הסרטים האסייאתיים, עם דגש על שני סרטיו הנפלאים של פן-אק רטנארואנג התאילנדי, שעולים מחר במוזיאון תל אביב. בגלל שהפורמט החדש מחייב טקסטים קצרים ממה שאני רגיל בדרך כלל, תוכלו לקרוא כאן בבלוג, בסוף השבוע, את הגרסאות המלאות של אלה שהייתי צריך לקצר.
ולשאר כותרות אתמול:
על פי "בוקס אופיס מוג'ו" ראו כ-8,000 איש את "גוסט ריידר" בישראל בסוף השבוע האחרון. לא הרבה יותר מה-6,000 של "ריקוד מסוכן". על פי אותו אתר את "נורביט" ראו בסוף השבוע הזה 5,000 איש, שזו צניחה עצומה בהשוואה ל-21,000 שראו אותו בסוף השבוע שלפני כן. אני שומע גם ש"מילים ולחן" מצליח לא רע ב-28 עותקיו בארץ (היה צפוי, הקהל הישראלי הרוס על קומדיות רומנטיות), אבל לא הצלחתי להשיג את הנתון כמה כרטיסים נמכרו. אנשי ג.ג מוזמנים להדליף.
כל הכבוד לוויינט שגילו, באיחור של שבועיים, שעומד לקום סינמטק בהרצליה. כנראה שמכשיר הטלקס במערכת היה מקולקל.
טלה-טיוביז
פרסי יו-טיוב חולקו שלשום. וזה סתם תירוץ בשבילי לשים שוב את הקליפ הנפלא של "OK Go" שזכה בפרס "הכי יצירתי". מנחם גולן, שב ולמד איך מביימים קטע ריקוד בשוט אחד שיהיה סוחף, מצחיק ומידבק. ובעיקר: מאוד מאוד זול ובייתי.
רשת שילבתי
אפרופו וידיאו באינטרנט. עצה לאתר של קשת: חוץ מהעובדה המדכאת שקטעי הווידיאו באתר שלכם לא מתנגנים על פיירפוקס (שזה כמו שתחליטו שהשידורים שלכם לא ייקלטו בטלוויזיות של סוני), כדאי מאוד לשקול אפשרות של לעשות Embed לנגנים שלכם. דיסני עשו את זה עכשיו עם הטריילר ל"שודדי הקריביים 3" והעתיד, כפי שאתם בוודאי יודעים, ויראלי.
התאבדות מסחרית
כפי שכבר דווח כאן, "הקייטנה של קנלר" (או Wristcutters), הסרט העצמאי על פי הנובלה של אגר קרת, נקנה סוף סוף להפצה הקיץ באמריקה (לא בישראל), וחברת ההפצה הצהירה שהיא מתכננת קמפיין שיווקי שידגיש את העובדה שהסרט עוסק בהתאבדויות, כשיתלו שלטים מגשרים ועמודי חשמל בהם ייראו דמויות הקופצות אל מותן או מתחשמלות. כצפוי, עצם ההצהרה הזאת הקפיצה ארגונים העוסקים במלחמה בהתאבדויות שקורא לחברה לבטל את תוכניותיה. חברת ההפצה הזאת, After Dark, כבר הסתבכה באחרונה עם שלטי חוצות בעייתיים כשנאלצה השבוע להסיר את הפרסומות ל"Captivity", סרט האימה עם אלישה קאתברט, אחרי שהגיעו תלונות שהן אלימות מדי.
המפסיקים
"המפיקים", המיוזיקל של מל ברוקס על פי הסרט של עצמו, יירד מבמת ברודוויי ב-22 באפריל. את מקומו בתיאטרון סיינט ג'יימס יתפוס המיוזיקל הבא של מל ברוקס על פי סרטו, "פרנקנשטיין הצעיר".
בבלוג המולאם "ריסקי ביזנס" של "הוליווד ריפורטר" קראתי שבעוד ההפקה הניו יורקית יורדת, זו שרצה בלאס וגאס תמשיך לרוץ. אבל הנה הטוויסט: כוכב ההצגה הוא דיוויד הסלהוף, שלא מגלם את מקס ביאליסטוק או ליאו בלום, אלא את רוג'ר דה-ברי, הבמאי ההומו ש-זהירות ספוילר!- בסופו של דבר נאלץ לגלם את דמותו של הפיהרר בהצגה של עצמו (בגרסה הישראלית, שם מגלם אותו איציק כהן, הוא נקרא רוג'ר דה-ביל). כדי להדגיש את נוכחותו של הסלהוף לקהל הלאס וגאסי, קוצרה ההצגה ל-90 דקות, הוסרו כמה מהשירים של ביאליסטוק ובלום וכניסתו של הסלהוף להצגה הוקדמה. כל הידיעה הזאת, אגב, נשמעת לא פחות מצחיקה מההצגה עצמה, ולרגע נשמע כאילו מקס ביאליסטוק עצמו הוא מפיק ההצגה בלאס וגאס.
אפרופו תיאטרון: מישהו פה כבר ראה את "הכתובה" ב"הקאמרי"? המפגש בין בראבא וקישון מסקרן אותי.
אין החלפות
לידיעת האוזן השלישית: מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, טוען בראיון שתוך כמה שנים ייעלם מהעולם העניין הזה שנקרא "השכרת די.וי.די".
Hastings: We're sure that we're going to be buying cars in 25 years, whereas renting DVDs through the mail in 25 years? For sure that's not going to exist. That's what creates the overhang — there's a known obsolescence. Now we can argue about whether that's 10 years or 25 years [away]. Some people probably think it's five. I think they're wrong. It's probably more like 20.
פיצי
ואם שרדתם עד כאן, מגיע לכם בונוס בדמות הזוכה בפרסי יו-טיוב בקטגוריית "הכי חמוד" (יו-טיוב זוכים אצלי בפרס על הקטגוריות הכי אידיוטיות). הנה סרט האנימציה המתוק "קיווי!", סרט גמר בתוכנית לתואר שני באנימציה, שבוים והונפש כולו על ידי סטודנט אחד (חוץ מהעננים).
אפרופו וידיאו באינטרנט. עצה לאתר של קשת: חוץ מהעובדה המדכאת שקטעי הווידיאו באתר שלכם לא מתנגנים על פיירפוקס (שזה כמו שתחליטו שהשידורים שלכם לא ייקלטו בטלוויזיות של סוני), כדאי מאוד לשקול אפשרות של לעשות Embed לנגנים שלכם. דיסני עשו את זה עכשיו עם הטריילר ל”שודדי הקריביים 3″ והעתיד, כפי שאתם בוודאי יודעים, ויראלי.
1. צריך באמת לעשות משהו בנושא הפיירפוקס באתר קשת.. אולי עצומה או הרבה אי מיילים?
2. מה זה Embed?
בפעם הראשונה שראיתי את "קיווי", חשבתי שזה סרטון מקסים (ועצוב). שמח שהוא זכה.
לגבי דיוויד הסלהוף, עושה רושם שהוא די נהנה לצחוק עם הקהל על מוצאו הגרמני. בסרט דודג'בול, הוא מופיע כמאמנה של הקבוצה הגרמנית וכעת מגלם את הבמאי ש… טוב, זה ספוילר.
הידידה שלי מתכנתת את האתר של קשת. הם מודעים לבעיה עם פיירפוקס. הם עפילו מודעים לחומרתה (אחוז משמתשי FF, ו-אופרה לפחות 20%). אבל ככה זה.
רוה לקוסטה: שלח ת'חברה שלך הנה לשיחה קטנה. באתר שלי אחוז המשתמשים בפיירפוקס ומוזילה הוא מעל 30 אחוז. בגלל זה הסרתי לבסוף את הווידג'ט של טיקטנט (אם אפשר לקרוא ככה לטנדר סוסיתא שהם הוציאו). וזו לא בעיה. זו לא בעיה ביו-טיוב, בגוגל-וידיאו, במיי-ספייס, בשום מקום. אפילו היפ ופליקס כבר סידרו את זה. רק באתרים הישראליים שעשו את הטעות הנוראית של עבודה עם שירותי הסטרימינג של קאסט-אפ. שיזרקו את קאסט-אפ לפח ויקחו חברה אחרת. לדעתי גם תביעה יצוגית של כל האתרים שעובדים עם קאסט-אפ נגד החברה לא נשמעת מופרכת. כמשתמש חיצוני נוצר אצלי הרושם שהיא מכרה להם טכנולוגיה מיושנת שלא עומדת בסטנדרטים של האינטרנט העכשווי.
לא ככה זה. אתר קשת מתכנן שידרוג די רציני בחודשים הקרובים. אני מניח שזה כולל גם את הוידאו.
הם בהחלט צריכים שיפור רציני, בעיקר אם לוקחים בחשבון את האתר המצוין החדש של רשת.
האם ידוע לך על תכנונים לשנות את המצב? פשוט חבל.
האתר של קשת גם די ארוך, מבחינת אורך הדף הראשי. לעומת האתר של רשת, שהוא לא.
ולגבי נורביט:
בארה"ב נגיד, הירידה היתה נחשבת ירידה ענקית. האם בארץ זה יותר מצוי, ירידות כאלו, או שהרבה פחות, רואים שהסרטים בארץ דווקא משיגים מכפילים יותר טובים מאשר סרטים בארה"ב, או שזה רק בסרטים חשובים, ובארץ סרטים בינוניים יכולים לקרוס ישר?
יכול להיות שאורך הדף באתר קשת דווקא לא כ"כ משנה, ויכול להיות שזה כן גורם לאנשים מסוימים לא לראות את כל מה שיש באתר. מה אתם אומרים?
את המפיקים ראיתי בדיוק לפני שנה…בלונדון. ההפקה הייתה כמובן אנגלית למהדרין, אך השכלתי להבין הכל תודות לשפה הפשוטה/גאונית של מל ברוקס. בתור אחד שלא מחשיב את עצמו שוחר תיאטרון, אני יכול להגיד בפה מלא שזו ההצגה הכי מהנה שחזיתי בה בחיי. למעשה, היא הייתה גם היחידה שראיתי בלונדון…(אלא אם מחשיבים את האולם המדהים שבו ראיתי את "ונדטה", שיחד עם הסרט הפך גם הוא לחוויה תיאטרונית).
קיוויתי לראות גם את הגרסה האמריקאית עוד בגלגול החיים הנוכחי, אבל אני מניח שאצטרך להסתפק עכשיו בדייויד הסלהוף עושה את ה…ספוילר, לא חשוב.
תודה יאיר, על הצפת הזכרונות הנעימים!
ובעניין היוטיובים:
זאת הרשימה המלאה של הזוכים.
http://www.youtube.com/ytawards
רובם שווים צפייה, אבל איפה צ'אד ויידר שלי??
באמת איפה צ'אד ויידר?
לא הייתי חותם על 6000 איש שבאמת שילמו כרטיס ל"ריקוד מסוכן". לא צריך לקחת כל פקס יחצנ"י כתורה מסיני. גם היחצני"ית צריכה להצדיק את השכר שלה. לכל המספרים האלה צריכים להתייחס בחשדנות הראוייה.
רוה לרון: מה זה פקס?
אופ טופיק:
האם מישהו מכם, המכירים תאריכי יציאה וגניזות למיניהן, יודעים מה קורה עם הסרט "גריינדהאוס"? האם יש מפיץ? קהל? רצון?
הרי את הסרט "פרום דאסק טיל דואן" לא הקרינו פה עקב חשש להשחתת הנוער….
בקיצור, ממתין בכליון עיניים לאיזושהי פיסת מידע לגבי הפצתו…
רוה לרימוטב: יש לסרט מפיץ. "פורום פילם". בישראל, כמו בכל אירופה, גריינדהאוס ייצא כשני סרטים נפרדים: זה של טרנטינו ביוני, וזה של רודריגז באוגוסט. התאריכים כמובן לא סופיים.
קטעים איתך יאיר, בדיוק כשאני חוזר מראיון עבודה באתר של קשת אתה כותב על הוידאו שלהם… נראה לי שיש כאן קשר מיסטי.
ובקשר לסרטים האסיאתים במוזיאון – מי שלא רואה את "העולם" הוא פשוט פראייר! הנה שתי הלירות שלי עליו: http://doal.blogli.co.il/archives/60
יאיר, בתור אלוף הקישורים האסוציאטיביים, אני מופתע שהזכרת את מנחם גולן, אפרים קישון ו"הכתובה" בפוסט אחד, מבלי להזכיר שהאסון הבא שגולן עומד להמיט על ראשנו הוא… "הכתובה", שאת תסריטו הוא כתב לפני שנים יחד עם קישון.
אה, ודואל – אם אתה מתקבל לקשת, אחרי שאתה מסיים להתאים את האתר לפיירפוקס, תקפוץ להגיד שלום. יוצא לי להסתובב שם לא מעט.
רוה לדן: זו תפילתי שהפרויקט הזה לא יקרה.
"300" כבר מכר יותר ממיליון כרטיסים ביוון, שיש בה 11 מיליון תושבים.
מה פורמט חדש משנה אם יש פחות מקום לכתיבה? מעיד הרבה על הכיוון של פנאי פלוס, לצערי (ואני קורא ותיק).
רוה לנימרוד: למרבה הצער מגמת ה"כתוב קצר" קיימת כעת בכל המגזינים בעולם (לפחות אלה שאני חשוף אליהם), כך שזה חלק מטרנד עולמי. לכתוב ארוך אפשר עכשיו רק באינטרנט.
Are u going to post up here your review for 300?
רוה לשי: ביום חמישי הבא.
דן ברזל – למעשה התקבלתי, עכשיו אני צריך ענות להם… ואקפוץ בשמחה, רק שאני לא יודע לאן
רוה לדואל: מה תעשה באתר? האם תוכל לשפר את הכותרות והמשניות המוענקות שם לפינה שלי? הן לא מוצלחות.
תקראו את הביקורת המבריקה של יוני בינרט ב-nrg על "ריקוד מסוכן". ועל זה נאמר: אאוץ'…
דן לרוה: אם לצטט את כוורת, "זה יקרה, זה קורה וזה קרה". מאוחר מידי. מצד שני, שמת לב מי עורך (ערך?) את הסרט?
רוה לדן: מי?
יש לי בעיה עם מה שקורה עכשיו במוזיאון תל אביב. יונייטד קינג נתקעו עם מלאי של סרטים אסיאתיים במחסנים, והחליטו על מכירת חיסול: להוציא את כולם בבת אחת. כך יוצא שאף אחד מהסרטים לא מקבל את הפוקוס המגיע לו, וכתוצאה מכך אף אחד מהסרטים לא ימשוך צופים. אכסניית מוזיאון תל אביב הרי איננה סינמה סיטי: לא באים לשם לראות סרט, כל סרט – ואם נגמרו הכרטיסים לאחד, נראה אחר. יש שם אולם הקרנה אחד, ולרוב, אנשים באים לשם לראות סרט ספציפי. אבל בעוד על "החיים האחרונים ביקום" שמעתי כבר מזמן (וגם ראיתי מזמן), כל שאר הסרטים עלומי שם בעיניי.
מצד אחד יכולים אנשי יונייטד קינג לומר ליאיר רווה: הנה, נודניק, הוצאנו את "חיים אחרונים ביקום" לאקרנים. מצד שני, לאחר כמה שבועות הם יגידו : ידענו שאין קהל לסרטים האלו. מה, הם לא שמעו ששיווק הוא קריטי להצלחתו של סרט ?
רוה לאיתן: אני דווקא בעד המיזם. נימוקים עוד רגע.
יאיר – לא כדאי שלפני שמטפלים בכותרות יצלמו את הפינה שלך כמו שצריך?
לא נראה לי שזה יהיה בתחום אחריותי, אבל אני אבדוק.
יאיר-
הודעתך בדבר פיצול הסרטים גרמה לי לצער רב וליגון קודר. בכל אירופה אין ולו מפיץ אחד שמבין את השטות? האם אין יותר הבנה שאריזה היא חלק מהמוצר עצמו?
כל שנותר הוא לבחור באופציה הלא חוקית ולמצוא גרסא באיכות טובה באינטרנט ולהקרין אותה, כפי שהיא, על מסך בגודל סביר וסאונד פצצות.
רוה לרימוטב: מה שהארווי וויינסטין מבקש, הארווי ווינסטין מקבל. וכשמפצלים את הסרטים מקבלים פי 2 יותר כרטיסים. ממה שאני קורא על הסרט אני לאו דווקא מוכה יגון כמוך. הביקורות הראשונות מספרות שהסרט הראשון בצמד, של רודריגז, די רע. ושהסרט השני, של טרנטינו, מצוין. אם יתאפשר לי ללכת לראות את טרנטינו בלי רודריגז אני בעד (אני די שונא את רודריגז). מה גם שהאורך המשותף של שני הסרטים פלוס ארבעת הטריילרים הפיקטיביים שבינהם, הוא מעל שלוש שעות. מצד שני: ארגן עצומה ושלח לפורום פילם, אולי תצליח לשנות את דעתם. אולי שיוציאו את הגרסה של הדאבל-פיצ'ר באולם אחד או שניים, למעריצים כמוך. אולי להקרנות חצות.
יאיר-
אני לא מתווכח עם הכנסות. הרעיון הזה ברור לי לחלוטין. אבל עדיין, בתור צופה חובב קולנוע, שכל מה שנשאר לנו כצופים זה לקבל את הפירורים שמוכנים לפזר לנו בעלי הממון, על חשבון הרעיון העיצובי/אמנותי של כל סרט באשר הוא, קצת חורה לי. אז כל שנשאר לי לעשות, מעבר להצעתך הנדיבה להילחם בתחנות רוח, הוא להתארגן לבד.
ועוד משהו לגבי רודריגז:
למה בעצם אתה לא אוהב אותו? אני עובר בראשי על רשימת הסרטים שלו(חוץ מ-"ספיי קידס" שלא ראיתי) ואפאחד מהם לא שווה די-שנאה. הם פשוט לא מספיק משמעותיים בשביל זה. אז למה?
(איזה כיף לכתוב כשברגע מתנגנת ג'יל טרייסי…. תענוג!)
רוה לרימוטב: צודק. שנאה זה מוגזם. אבל הוא במאי שעוסק בחומרי פאלפ שאני מחבב ותמיד סקרן לקראתם, ושוב ושוב מגלה שהוא לא ממש מוכשר. (וזה "טחנות רוח". והתארגנות לבד זה בסדר אבל גם קצת אנוכי. מה עם אקטיביזם לטובת הכלל? עצומה, הפגנה, מחאה פומבית מעבר לתגובה בבלוג קולנוע?)
מקבל את תיקון הטעות המביכה. סילי מי.
לגבי רודריגז – חומרי הפאלפ נהדרים ובנוסף אני מוצא את רודריגז כעושה עבודה נהדרת איתם. אז כנראה שעל טעם וריח וכו'.
לרגע לא התכוונתי לצפות בסרט לבד. זה לא כיף. אבל מכיוון שימי המחאה שלי עברו עקב הבנה מצערת שמחאות אל מול גופים גדולים על נושאים לא רלוונטים(וכן, צורת הקרנה וזמני יציאה של סרט הם לא נושאים שברומו של עולם. אפילו לא לדעתי:)) הן לרוב חסרות טעם ומבזבזות אנרגיות יקרות, אזי אני נוקט בשיטת הדאגה העצמית לי ולסביבתי הקרובה. מכאן שאארגן הקרנה, אמנם פרטית, אבל מלאה במקורביי המעוניינים.
אבל בעצם, לזה התכוונת כשאמרת "לבד", לא? 🙂