ועדת כישוף
הקרנת האקדמיה של "הסודות" של אבי נשר היתה ביום חמישי. הטרום בכורה במוצאי שבת בנתיבות. הפרמיירה אתמול בסינמה סיטי. מי היה, מי ראה, למי יש משהו להגיד?
=======
התקשורת רצה לפרסם את הקומוניקט: וויינסטין וסוני רבות ביניהן על הזכות להפיץ את "ביקור התזמורת" באנגליה ובסקנדיביה. לא יודע, אני לא אוהב דיווחים חצי אפויים על מהלכים באוויר. תמיד נראה לי שמישהו מנסה לקטוף קרדיט על משהו שאולי בסוף לא יקרה. וחוץ מזה: לוויינסטין ולסוני/מ.ג'.מ יש הסכם שיתוף פעולה בענייני הפצה, לא? וחוץ מזה וחוץ מזה: אם כבר מפיקי הסרט מפרסמים על מלחמות המפיצים, קחו עצה חינם: יש נאחס על הארוויי וויינסטין. מגע הזהב שלו מימי מיראמקס התפוגג. מאז שהוא הקים את "וויינסטין קומפני" ויצא לדרך עצמאית נטולת דיסני כל הסרטים שהוא נגע בהם מתו. לקריאה נוספת בעניין.
=======
ועוד קומוניקט פזיז: "גורי אלפי ואורנה בנאי ידבבו את 'רטטוי'". בעתיד. זה יקרה. תכף בא. הנה זה מגיע. אבל ב"עיתון תל אביב" מופיע ראיונונצ'יק (גללו מעט מטה) עם אורנה בנאי: "השבוע: בעיקר יושבת באולפן ומדבבת סרט מצויר חדש שנקרא "רטאטוי". משחקת בתפקיד אישה צרפתיה". אה, אז היא כבר מדבבת. לא תדבב. לא משנה, בקומוניקט כתבו "תדבב". אנחנו לא בודקים.
=======
מיצאו את ההבדלים:
========
זוכרים את טאשה ודישקה ואת הגרסה שלהן ל"היי" של הפיקסיז? עכשיו קבלו את הקליפ החמודון הבא, מטעם חבורת סטארט-אפיסטים טרוטי עיניים.
לא ראיתי את סרטיו הקודמים של אבי נשר, אבל הוזמנתי לפרמיירה אמש. היה מביך. נדמה שככל שהאירוע סביב הבכורה מפואר יותר כך גדול הניסיון של המשווקים להסתיר את הפאשלה.
משחק מביך ומעצבן של פאני ארדן, ועלילה יעני-פרובוקטיבית על זוג חרדיות לסביות, שלא יהיה ממש פרובוקטיבי לכל מי שצרך תרבות בעשר השנים האחרונות (אבל היי, אניה בוקשטיין בעירום) שגרמה לי להתגעגע ל"ואמא שלך גם". רציתי לברוח באמצע אבל היו מלא אנשים.
חצי נחמה: מי שמצילים את הסרט מלהתרסק הם אדיר מילר וגורי אלפי בתפקידים מעולים.
מזמינים אותך לחתונה תאחל מזל"ט ואל תביא אותה ביריקות על חתני השמחה. ה"ה בפרמיירה. הזמינו אותך תגיד תודה. אף אחד לא מצפה ממך לאהוב תסרט רק בגלל שהזמינו אותך אבל אתה בהחלט יכול להמתין עם הרצון שלך להשתין עליהם עד שיתחילו להגיע תגובות מצופים ששלמו כדי לראות אותו. דרך ארץ אם לא ידעת קדמה לתורה.
שכחת לציין גם הקרנות טרום-משהו סינמטקיות של "הסודות". אחת מהן מתקיימת הערב, אבל אני הולך רק בשישי, כי היום תורה של ההקרנה העיתונאית של ארבעת המופלאים… ולא שזה מעניין במיוחד, אבל אני מוכן לספר איך *זה* היה.
הקליפ ל"היי" היה ענק! ודי מרשים. מעניין מי אחראי על הבימוי/צילום/העמדה של כל עובדי המשרד שלו (ועוד בוואן-שוט של 4 דקות!).
ופיתרון אפשרי ל"מצא את ההבדלים":
האדם המצולם בשתי התמונות, מרכיב בכל אחת מהן משקפיים שונות.
וגם זה:
גם בגלריה היום אורנה בנאי כבר מדבבת:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/866488.html
ככה זה כשמעתיקים קומוניקטים בלי לבדוק. חבל שלרוב זה ככה.
תדובב ז"א שהקול שלה הוא שישמע כשהסרט יוקרן. האם רצית שיוסיפו לוח זמנים מדויק של מתי ואיך היא מדובבת? או שיכתבו: השבוע אורנה בנאי מדובבת, בעתיד גורי אלפי ידובב.
לא משנה, אתה רוצה להשמיץ, למה להשקיע דקה מחשבה?
ראיתי את הסודות באיזו הקרנה כבר לפני יותר משבוע. סרט מעניין, אבל מפוספס. גדול על אניה בוקשטיין. חבל שהסרט לא חפר קצת עמוק יותר אל תוך הדמויות שלו.
לא קשור, אבל…
היום נציגי פסטיבל הקולנוע בירושלים הודיעו ליוצרי הסרטים המשתתפים בתחרות (התיעודית, בכל אופן)
מזל טוב למתמודדים!!!
ראיתי את "הסודות" בהקרנת אקדמיה ובגדול אני יכול להגיד שלא אהבתי. בקטן יש כמה דברים מעניינים בסרט אבל אם כבר חרדים, "חופשת קיץ" טוב יותר.
לעומת זאת ראיתי היום את "ארבעת המופלאים 2" ומאד נהנתי, סרט של כיף, כיף ועוד קצת כיף. הרבה יותר טוב מ"ספיידרמן 3". אם כי בין סרטי הקיץ הוא עדיין מקום שני ל"אושן 13".
רוה לעדן: חרדים חרדים, אבל בוודאי הבחנת ש"חופשת קיץ" ו"הסודות" אומרים דברים הפוכים לחלוטין.
כרגיל, כמו "סוף העולם שמאלה", עוד סרט של אבי נשר שפשוט העלה לי את הסעיף. הבמאי הזה יודע להשתמש בכל הטריקים הכי הוליוודים שיש כגון: הליכה בסימטאות העיר צפת כאשר אלומות האור מסמלות משהו רוחני, מוזיקה שנכנסת בדיוק במקומות הדרמטיים,צילום ועריכה שחבל על הזמן וכל זה כדי להגיד מה????. התשובה לכך היא כלום. כמו "סוף העולם שמאלה", גם כאן סרט שלא מדבר על כלום. צפוי ובנאלי. סרט פשוט מקומם!!!.
אין לי בעיה עם הוליווד ומיינסטרים. יש לי בעיה עם זה כשמשתמשים בטכניקה ובצורה כיד לחפות על משהו רע וזול. בייחוד כשעושים את זה טוב. בהחלט, אבי נשר עושה את זה מצוין. וזה בדיוק מה שמעצבן בסרט הזה.
2 דברים שעיצבנו אותי במיוחד:
א.סנת העירום במקווה. למה לא ראו את השחקנית הצרפתיה במערומיה??? אם לא הראתה את שדיה ואיבר מינה שלה, לא היה צורך להראות גם את אלה של 2 השחקניות האחרות.
ב. כל הקטע הלסבי. מיותר ונדוש.אלוהים ישמור, מה אבי נשר רצה להגיד בזה? או יותר נכון מה הוא רצה להגיד שכבר לא נאמר?. מעבר לזה שזה נעשה בצורה כ"כ סטריאוטיפית. האישה הקשוחה והעצורה (שכמובן חייבת להיות פצצת מין) מתרככת כשמגיעה ההפכי לה. לרגע חשבתי שמדובר בסרט פורנו. ועובדה לכך שזה פשוט לא עבד: בסנה שבה שניהן במיטה לא הייתי היחיד שצחק באולם. ונראה לי שהכוונה היתה בדיוק הפוכה- לרגש.
לסיכום, אין ספק שאבי נשר במאי מוכשר. רק להבא, עצה שלי, תבחר נושא שהוא יותר קליל ופחות עמוק בגלל שכשאתה מנסה לעשות משהו עמוק אתה מפספס ובגדול.
וכמובן שאין ספק בכלל שהסרט הולך להצליח בענק…
ל – סתום בלחיצה.
גם אני הוזמנתי והסרט היה מביך אבל ממש.
אוף טופיק. דליה בן ארי כותבת ב"לאישה" על הזוגות היציבים בהוליווד. נסו ילדים לאתר את הכשל הלוגי במשפט הבא הדן במערכות היחסים ההדוקות מדי של מריל סטריפ עם הכוכבים שלצידה. "ועל הנשיקות הרבות עם קלינט איסטווד, גם אחרי שהבמאי של "הגשרים של מחוז מדיסון" אמר "קאט!"."
סם שפרד וג'סיקה לאנג לא מספיק זוהר בשבילה?
אז בטח שסם אליוט וקתרין רוס לא (אוי סליחה, הם לא ידועים). וגולדי הון וקורט ראסל? טום הנקס וריטה ווילסון? דני דה ויטו וריאה פרלמן? קווין בייקון וקירה סדג'וויק? שון פן ורובין רייט-פן? פליסיטי האפמן וביל מייסי? אלטון ג'ון ודיוויד פרניש :-), לא הוליווד מספיק? ובעלה של מריל סטריפ לא הוליווד, זה עדיין זוג הוליוודי?
בקיצור, בחירה רנדומלית לכתבת רכילות, או שהם פותחים סדרה?
טוב, בעצם זה היה שווה את זה בשביל המשפט שהוזכר מעליי.
31 רגעים גדולים של ניבולי פה קולנועיים.
סרט חכם מואד בביצוע לא טוב
כל דבר בתסריט מחושב היטב ועובד למען המטרה – לטפל בנושא של מעמד האישה בחברה/חרדית.
מנקודת המבט הזו כל סצינה (כולל משחק לסבי) משרתת את הנושא אבל לא את העלילה.
לכן אנחנו מקבלים סרט יפה, מרגש אבל לא עובד בתוצאה הסופית שלו.
מה בולט בסרט שמצוץ מהאצבע ולא אמין:
א. השתתפותה של פאני ארדן. בשביל זה נאלצו למתג את מישל כצרפתיה וכל הקטע שהיא מכניסה משפטים בצרפתית מול חלונה של ארדן קר בשביל איכשהו להצדיק ארדן צרפתיה והן מדברות באותה שפה
2. product placement של נוקיה. גם בשביל זה כתבו כמה דברים במיוחד כולל צילום תמונה משותפת של נעומי ומישל (בשבת או בחג)
3. למה היו צריכים את הדמות של שיינה??? או של סיגי?? הן דמויות מאולצות.
יאיר, אולי כדאי להסיף אפשרות ל-preview בפרסום הקומנטים?
לקוסטה,
זו בדיוק הנקודה. גם אם הסרט רוצה לתת פרספקטיבה מסוימת על מעמדה של האישה בחברה החרדית הוא עושה את זה באופן סטריאוטיפי ודי שיטחי. הוא מכסה את המסר הזה בסיפורי טלנובלות, או בדמויות מאוד חד- גוניות. אני חושב שאם זו היתה הכוונה, המסר הזה די נדחק הצידה…
להוד
אני לא מכיר את העולם החרדי בכלל ולכן קשה לי להחליט עד כמה התיאור הזה סטריאוטיפי, אבל הבעיה היא שבסרט יש לפחות שלושה קוים עלילתיים שדרכם אפשר לטפל בנושא מעמד האישה. אבי נשר בוחר לעשות את זה באופן גלוי ולא לעלות את הנושא דרר הסיפור (כמו שהוא עשה בסרטו הקודם). לדעתי זו הסיבה לשיטחיות.
להוד
אני לא מכיר את העולם החרדי בכלל ולכן קשה לי להחליט עד כמה התיאור הזה סטריאוטיפי, אבל הבעיה היא שבסרט יש לפחות שלושה קוים עלילתיים שדרכם אפשר לטפל בנושא מעמד האישה. אבי נשר בוחר לעשות את זה באופן גלוי ולא לעלות את הנושא דרר הסיפור (כמו שהוא עשה בסרטו הקודם). לדעתי זו הסיבה לשיטחיות.
שים לב יאיר ששני הקומוניקטים המניפולטיבים הללו לא עלו ב-nrg תרבות, אתר שנהגת להשמיץ בעבר.