01 מאי 2011 | 20:23 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

31 סרטים בדרך לפרס אופיר 2011

למי, לכל הרוחות, יהיה זמן ללכת לראות 31 סרטים?! זה כל כך מייגע להגיד שוב: אבל משהו בתחרות הזאת עובד עם חצי מוח. אני פשוט לא מבין איך הם מצפים שזה יתנהל השנה. אני אמשיך להגיד את זה כי הרי בסוף זה יקרה: תחרות פרסי אופיר צריכה להתקיים רק בין סרטים שכבר הופצו בבתי הקולנוע. כשיש לחברי האקדמיה שנה שלמה לצפות בסרטים זה אחרת מלנסות לדחוס עכשיו הקרנות של 31 סרטים בחודשיים ואז להתחיל לשמוע תלונות על יוצרים שאיש לא הגיע להקרנות שלהם שטוענים שההצבעה מתקיימת מבלי שהמצביעים צפו בסרטים עצמם.

 

אבל הכותרת העיקרית לא קשורה בכלל לפרסי אופיר אלא לקולנוע הישראלי: 31 סרטים ישראליים חדשים! וואו. הפכנו לברזיל! טוב, בואו ננחש ששניים-שלושה מהם לא יהיו מוכנים בסוף, ועדיין 28-29 סרטים זה מספר עצום. קחו בחשבון שיש עוד סרטים שפשוט לא נרשמו. “ג’וי ובל”, למשל. או “המשוטט”. ויש עוד סרטים עצמאיים שראיתי לקראת פסטיבל קולנוע דרום שלא נמצאים ברשימה. כלומר, יש עוד.

 

הנה הסרטים. מי יזכה?

 

 

“אודם”, יהונתן סגל (הוקרן בברלין)

“אוסטרליה שלי”, עמי דרוזד

“אחותי היפה”, מרקו כרמל

“אנחנו לא לבד”, ליאור הרלב

“בוקר טוב אדון פידלמן”, יוסי מדמוני (הוקרן בסאנדאנס)

“ברקיע החמישי”, דינה צבי ריקליס

“ההתחלפות”, ערן קולירין

“הנותנת”, הגר בן אשר (יוקרן בקאן)

“הערת שוליים”, יוסף סידר (יוקרן בקאן)

“הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן”, אריק לובצקי

“השוטר”, נדב לפיד

“התפרקות”, נינה מנקס (מוקרן כעת בסינמטקים)

“חתולים על סירת פדלים”, יובל מנדלסון ונדב הולנדר (יוקרן בפסטיבל קולנוע דרום)

“יותר איטי מלב”, יוני זיכהולץ וינאי גוז

“כלבת”, אהרון קשלס ונבות פפושדו (יצא למסכים)

“לא רואים עליך”, מיכל אביעד (הוקרן בברלין)

“לאן נעלם משה איבגי”, אבי מלכה

“מלח ים”, איתי לב (הוקרן בפסטיבל ירושלים)

“ניקה”, ארנון צדוק (הוקרן בפסטיבל חיפה)

“נמס בגשם”, דורון ערן

“סלסה תל אביב”, יוחנן ולר (יוקרן בפסטיבל הישראלי בניו יורק)

“עד סוף הקיץ”, נועה אהרוני

“עוד אני הולך”, יקי יושע (הוקרן בסינמטקים)

“עמק תפארת”, הדר פרידליך

“פלייאוף”, ערן ריקליס

“פלנטה אחרת”, עידן זעירא (יוקרן בפסטיבל קולנוע דרום)

“רוק בקסבה”, יריב הורוביץ

“רימון הזהב”, דן תורג’מן

“רסיסים של אהבה”, ניסים נוטריקה

“שקרים בז'”, מאיה קניג

“2 בלילה”, רועי ורנר (יוקרן בפסטיבל קולנוע דרום).

 

אני, למשל, חושב שזה ממש דפוק ש”ארץ בראשית” יתחרה בקטגורייה הדוקומנטרית, במקום שתהיה כבר קטגוריה מרוכזת אחת לכל הסרטים באורך מלא שהוקרנו מסחרית בבתי הקולנוע. אני חושב שהקטגוריה הראשית צריכה להיקרא “פרס הסרט הטוב ביותר” ושיכללו בה רק הסרטים מעל 70 דקות שהוקרנו בבתי הקולנוע. כולל סרטי תעודה. אתם יודעים, כמו שעושים … נו… בכל העולם!

 

ויש גם סיפור חביב למגזינים: ערן ריקליס יתחרה נגד אשתו, דינה צבי ריקליס. כמעט “אווטאר” נגד “מטען הכאב”, לא?

 

 

(ברשותכם, אני מדחיק את ענייני היום. כבד עליי).

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “31 סרטים בדרך לפרס אופיר 2011”

  1. יורם 1 מאי 2011 ב - 20:56 קישור ישיר

    ואם הסרטים יהיו זמינים באינטרנט לצפייה ישירה (לחברי האקדמיה בלבד), תסכים לראות?

  2. שאול דישי 2 מאי 2011 ב - 4:24 קישור ישיר

    כבר מזמן הצעתי (בין יתר ההצעות) שהקרנות הסרטים תיתמשכנה לאורך כל השנה. מה יהיה רע בזה?!

    כל זה ייושם בהסכמה עת תעבור על האקדמיה תפנית יסודית בכיוון של דמוקרטיה מורחבת ומקפת לחבריה.

    ************************ להלן מאמרי הקט/סר בנושא ***************

    האקדמיה והדמוקרטיה שאמורה להתקרב אליה – אם רק נרצה.

    כמה זמן לוקח לאנשים טובים להבין שהמצב לא טוב ונושק יום-יום לגרוע?! מתי יבינו כולם שדמוקרטיה היא הדבר היחידי שדרוש על-מנת להיטיב את המצב הבינוני העכור?!

    ▪ ▪ ▪
    הקולנוע הישראלי רץ קדימה, אחורה, או דורך במקום – (מחק את המיותר) – באמצעות כספים ציבוריים המוזרמים ממועצת הקולנוע הממומנת בכספי המדינה – דרך הקרנות המעודדות עשיית סרטים על-סמך קריאת תסריטים ובחינת הרקע הקודם של / והקשרים עם – המגישים.

    האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הוקמה לפני קצת למעלה מ-20 שנה על-מנת לקדם את הקולנוע הישראלי בשלל נתיבים ופעילויות, ולהוציא את בחירת הסרטים (המוכנים!) הטובים יותר או פחות מידיהם הבלתי-מיומנות והבלתי שוויוניות של פקידי ממשלה ובעלי תפקידים למיניהם.

    עם השנים הגיע מספר חברי האקדמיה שמשלמים דמי חבר שנתיים בסך 250 ש”ח למעל 900. לאחרונה התברר שלאותם מאות חברי עמותת האקדמיה, אין כל מעמד דמוקרטי באקדמיה – ומלבד מילוי ומשלוח טופסי הצבעה על הסרטים אין להם שום השפעה או יכולת של תרומה על דרכה של “האקדמיה” בה הם חברים.

    למרבה הפלא, בהנהלה של האקדמיה יושבים כבר שנים לא מעטות אנשים יוצרים (או אחרים שהם פונקציונרים במקומות מסוימים) שבתחושתם הם “עושים טובה” לכלל בכך שהם מקדישים את זמנם וכוח מחשבתם למען הציבור של אנשי הסרטים. לפיכך, אין כל ספק – יש להודות לאותם אנשים מסורים ומשקיענים רחבי-אמביציה – ולהביא בפניהם את העובדה שרבים מחברי האקדמיה היו רוצים להשתתף גם הם (!) בעיצוב דמותה ודרכה של האקדמיה שלהם.

    רבים נדהמו והם עדיין נדהמים עד לרגע זה, מן הגילוי שאין לחברי העמותה זכות להשתתף באורח פעיל ב”אסיפה הכללית” שאמורה להתכנס לשמוע דיווח ולקבל החלטות – לפחות פעם בשנה.

    עניין זה הובא בהרחבה לידיעתם של יו”ר האקדמיה, מנכ”ל האקדמיה ודרכם – יש לקוות – לשאר חברי ההנהלה “המשרתים בקודש” את הציבור שהוא “אנחנו”. הובטח שבישיבת ההנהלה הקרובה תידון הצעתי לבטל, לפסול ולהחליף בתקנון האקדמיה את הסעיף הלא-דמוקרטי שמפלה בין חברים באקדמיה מבחינת יכולת ההשפעה.

    לזה, כרגע – אנחנו מחכים.

    ——————————————————————————–

    בברכה וברצון טוב,
    שאול דישי
    חבר “רגיל” באקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה

    הכותב הוא צלם, תסריטאי, במאי ומפיק של סרטים תיעודיים(!) ועלילתיים(!!)

  3. איתן 2 מאי 2011 ב - 10:29 קישור ישיר

    כמה הערות והארות:

    הסרט של אסי דיין כנראה לא גמור, ונעדר מהרשימה. נעדרים גם “המשוטט”, וגם “איש ללא סלולרי” שיוקרן בקרוב ב-Moma.

    הסרט של ערן ריקליס דובר אנגלית. האם זה ישפיע על סיכויי זכייתו בפרס (שהרי אי אפשר לשלוח אותו לאוסקר) ?

    “עמק תפארת” של הדר פרידליך זה “חנה מ.” לשעבר?

    וכן, עדיין חסרים לי כמה סרטים עצמאיים, כולל “אף פעם לא מאוחר” שהספוטים שלו סיקרנו אותי.

  4. שלומי 2 מאי 2011 ב - 10:42 קישור ישיר

    עמק תפארת הוא אכן חנה מ.

  5. אורי 1 2 מאי 2011 ב - 13:21 קישור ישיר

    1.הכי מפתיע שאין ברשימה את “הדילרים” של עודד דוידוף שצולם כבר באוגוסט וגם את “תנאתור” של תאופיק אבו ואהיל שכבר צריך להיות מוכן
    2. כמובן יש שמחה בכך שנעשים יותר סרטים, אבל חלק גדול מהם הם סרטים עצמאיים – ניסיוניים שאני מאוד מקווה שהם מצליחים להחזיק כפיצ’רים ששואפים להיות מוקרנים מסחרית בקולנוע.
    3. יש גם כמה סרטים שצולמו בחלקם בחו”ל או שדוברים אנגלית. אם אני לא טועה, לסרטים מסוג זה יש בעיה להישלח כמועמדים לאוסקר [ואולי אני שוגה, כי גם “משאבי אנוש” צולם ברובו בחו”ל ונשלח גם נשלח]
    4. אני סקרן לדעת כמה מהסרטים קשורים לאדרי [לפחות 6] וכמה מתוכם אכן יופצו בבתי הקולנוע [דווקא שנה שעברה למעט שני מקרים, כל הסרטים שהתחרו הופצו/יופצו בצורות סבירות]
    5. על הנייר, הכי מסקרנים אותי “הערת שוליים”, “ההתחלפות” ו”אחותי היפה”. ישנה גם ציפייה מ”סימיקו הקטן” להיות שובר הקופות הישראלי של השנה.

    בהצלחה לכולם!

  6. אורי 1 2 מאי 2011 ב - 17:52 קישור ישיר

    6. “רימון הזהב” גם הוקרן בפסטיבל ירושלים הקודם
    7. אם אני לא טועה, את “יותר איטי מלב” ביים רק יוני זיכלהוץ

  7. Spartak 4 מאי 2011 ב - 21:54 קישור ישיר

    למה “המשוטט” לא משתתף?

  8. אורי 1 22 מאי 2011 ב - 14:51 קישור ישיר

    יש דיבור על כך ששלושה סרטים לא יתמודדו לבסוף השנה: “רוק בקסבה” , “אנחנו לא לבד” ו”עד סוף הקיץ”. אין עוד פרסום רשמי בעניין.

  9. חובב 7 יוני 2011 ב - 0:32 קישור ישיר

    “רוק בקסבה” , “אנחנו לא לבד” ו”עד סוף הקיץ” ירדו רשמית.
    אפשר לראות באתר האקדמיה שהם נעדרים מההקרנות.

    לדעתי אין חשש ש”פלייאוף” ישלח לאוסקר.
    אני לא בטוח בכלל שהוא יגיע לחמישיה…


השאירו תגובה