28 יולי 2011 | 20:38 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

שוברי קופות: בראש של הארי

“הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'” ממשיך לעמוד במקום הראשון בטבלת שובי הקופות בארץ השבוע, למרות ירידה של 50 אחוז בהכנסותיו מהשבוע שעבר. הסרט הביא בסוף השבוע השני כמעט 50,000 צופים, ובעשרה ימים צבר הכנסות של יותר משני מיליון דולר. כלומר, שתוך שני סופי שבוע הוא הכניס את מה ש”קונג פו פנדה 2 ” הכניס בשישה סופי שבוע. יש להניח שגם עם צניחות של חמישים אחוזים הלאה, תוך שבועיים “הארי פוטר” האחרון יהפוך לסרט הכי קופתי השנה בישראל, ויעקוף את “שודדי הקריביים 4 “, מחזיק התואר כרגע.

 

מבין הבכורות של סוף השבוע האחרון, “איך להיפטר מהבוס” (סרט איום בעיניי, אגב) הצליח הכי טוב עם כמעט 20,000 כרטיסים. “שומר גן החיות”, שמוצג גם בעברית וגם באנגלית, הביא כ-13,000 כרטיסים, ואילו “פו הדב”, שמוצג רק בעברית ורק בהצגות יומיות, הביא בקושי 6,000 צופים.

 

הנה הטבלה השבועית:

 

 

TW LW Movie Studio Weekend Gross Change Screens Change / Avg. Gross-to-Date Week
1 1 Harry Potter and the Deathly Hallows (Part Two) WB $561,856 -53.4% 48 $11,705 $2,216,268 2
2 N Horrible Bosses WB $200,372 25 $8,015 $201,818 1
3 2 Kung Fu Panda 2 UIP $142,945 -23.1% 41 -4 $3,486 $2,328,815 6
4 3 Bridesmaids UIP $142,555 -17.4% 22 -2 $6,480 $721,554 3
5 N Zookeeper Sony $130,795 20 $6,540 $130,795 1
6 5 Transformers 3 UIP $96,356 -25.2% 27 -1 $3,569 $1,320,264 4
7 4 Cars 2 Disney $89,580 -32.7% 41 +1 $2,185 $1,122,632 5
8 N Winnie the Pooh Disney $66,586 24 $2,774 $66,586 1
9 6 Mr. Popper’s Penguins Fox $51,354 -31.3% 13 -1 $3,950 $346,002 3
10 7 The Hangover Part II WB $43,827 -36.1% 16 -4 $2,739 $3,033,522 9
11 8 Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (3D) Disney $30,779 -21.2% 8 -2 $3,847 $3,060,678 10
12 9 Fast Five UIP $22,932 -21.9% 8 -2 $2,867 $2,932,037 11
13 10 X-Men: First Class Fox $12,533 -46.7% 6 -2 $2,089 $1,048,752 8
נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “שוברי קופות: בראש של הארי”

  1. צמח בר 28 יולי 2011 ב - 22:42 קישור ישיר

    ומה עם קפטן אמריקה?

  2. אוהל 61 29 יולי 2011 ב - 0:46 קישור ישיר

    כמו בשאר המשק, גם כאן עשרה אחוזים מהסרטים שולטים בתשעים אחוז מהשוק, במקרה הטוב. האם יש רצון וסיבה לנסות לשנות זאת ? האם יש קשר בין המעבר לקולנוע דיגיטלי למחיקתם של הסרטים הקטנים?

  3. בורג 62 29 יולי 2011 ב - 15:45 קישור ישיר

    נהפוך הוא.
    לקולנוע הדיגיטלי יש קשר לפריחתם של זבלונים בשקל וחצי.
    הקולנוע הדיגיטלי זול להפקה באופן משמעותי לעומת כל פורמט אחר, ודאי כשמדובר בעותק הקרנה דיגיטלי. כל שלב יותר זול (והתוצאות בהתאם, למרות ההערצה העיוורת של הבלוג להקרנות דיגיטליות).
    כתוצאה ישירה מכך תחרות האקדמיה השנה, לדוגמה, היתה עמוסה בכמות סרטים חסרת תקדים, באיכות חסרת תקדים לא פחות כלפי מטה (ובתקציבים בהתאם).
    למעשה, מלבד מספר בודד של סרטים (הערת שוליים כמובן, אחותי היפה, פלייאוף החו”לי ופידלמן, ויסלחו לי האחד או השניים ששכחתי לאור איכותם) שאר הסרטים נראים ומרגישים (חצי בצדק) כאילו הופקו בתקציב של סרט סטודנטים, ועדיין מוקרנים כסרטים “אמיתיים” באכסניית האקדמיה (ומי יודע, אולי אחד מהם יפרוץ גם להקרנות מסחריות של שבוע וקצת באולם הקטן בסינמה סיטי).

    לשאלת האוהל – אם כבר אז להיפך. ההקרנות והמצלמות הדיגיטליות הן לקולנוע מה שריבוי הערוצים היה לטלויזיה – הזדמנות לכוחות שבעבר לא היה להם סיכוי לעשות את הפיצ’ר הראשון שלהם. הדיגיטלי זועק לעצמאיים, והעצמאיים נענים בכמויות היסטריות.

    ומי יודע, אולי בעוד שנה שנתיים אחד מהם גם יעשה סרט שראוי לצפייה בלי תקציב מ-6 מדינות ותהליך פוסט ב-4 מדינות.

    ועוד פך קטן על ההגמוניה שמתפרקת לאור הדיגיטל – אולפני הפוסט של די בי (סאונד) ואדיט (תמונה) שבעבר איכלסו את רובו המוחץ של הקולנוע הישראלי מסתפקים בימינו בשאריות טלויזיוניות על פי רוב. שוב, חוץ מיחידי הסגולה שעדיין תקועים עמוק באולד סקול, מי בצדק (שוליים) ומי פחות (השאר).

  4. אוהל 61 29 יולי 2011 ב - 16:27 קישור ישיר

    לא לגמרי מדוייק. ראשית לגבי ההפקה היחידים שאוחזים כיום בארץ בתהליך פיתוח הדיגיטל הם אלו השולטים גם בשוק ההפקה, ההפצה וחלק ניכר מבתי הקולנוע, יוניטד קינג. ושנית נכון שעלות הפקה במצטבר זולה יותר עבור כל עותק אבל לסרטי ארטהאוס קטנים בפריסה אידאלית של שניים שלושה אולמות מקסימום בארץ העלות גבוהה יותר מהפילם. נוסף על כך בגלל עלויות ייצור תעשייתי קטנות אין בעיה להפיץ אץ הארי פוטר בחמישים עותקים ותת לכל קולנוע על חשבון סרטים אחרים. ולישראלים הטובים הייתי מוסיף את השוטר, אודם ואורחים לרגע. 


השאירו תגובה