26 אוקטובר 2012 | 16:32 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

007: מצעד מצעדי המצעדים של ג'יימס בונד

בשבועות האחרונים האינטרנט הוצף בפרויקטים ומצעדים לקראת עליית "סקייפול" (הנה הביקורת שלי על הג'יימס בונד החדש) ולכבוד יום הולדתה ה-50 של סדרת ג'יימס בונד (בקולנוע). אפילו אני הצטרפתי לחגיגה השבוע עם שני מצעדים: שירי ג'יימס בונד הכי טובים; וסקירת יריות הפתיחה של כל הג'יימס בונדים בעולם (פרויקטים שעלו גם אצל חבריי החדשים ב"חורים ברשת"). ככה זה, כשגוגל, העורך הראשי של האינטרנט, מאותת שיש ביקוש, אנו יצרני התוכן צריכים לספק אותו. וכן, זה גם כיף.

אבל היו עוד המון פרויקטים. הנה כמה מהטובים שבהם:

1.

שי רינגל ואורי שחורי יצרו ב"מאקו" את מה שנראה כמו הפרויקט הכי חרוץ והכי מקיף והכי גדוש מידע: 50 הרגעים הגדולים של בונד. יש שם המון הברקות, מטעמים ואזכורים לרגעים נשכחים. וגם בלתי נשכחים.

 

2.

לעומת זאת, יוני ביינרט ב"פנאי פלוס" הלך על ההפך ויצר משהו מהנה לא פחות: עשרת הרגעים הכי אידיוטיים בתולדות הסדרה.

 

3.

אן תומפסון, בעקבות "טיים מגזין", מעלה את מצעד סרטי ג'יימס בונד הגדולים בכל הזמנים על ידי חישוב שמשקלל את כמות הכסף שהם הכניסו (קרי, אהדת הקהל) וציוני המבקרים. עם הכנסות של מיליארד דולר (מותאמים לרמת האינפלציה של ימינו) וציון ביקורתי של 84, "כדור הרעם" מ-1965 נחשב לטוב, למוצלח ולמצליח מבין סרטי בונד. "מבט לרצח" מ-1987 נחשב לגרוע ביותר.

 

4.

דורון פישלר בוואלה ו"עין הדג" מדרג את הגאדג'טים הטובים ביותר בסדרה. אעשה לכם טיזינג: "סקייפול" הולך על הגישה האקוסטית ולכן לא יוכל לעולם להשתתף ברשימה כזאת. זה הגימיק של הסרט.

וגם: שי שגב מציג את רשימת המשקאות האלכוהוליים שג'יימס בונד מנער ולוגם בחמישים שנותיו בקולנוע ועוד לפני כן בספריו של איאן פלמינג.

5.

ה"הוליווד ריפורטר" מוצא בארכיונים תמונות נדירות מאחורי הקלעים של צילומי הסדרה. כמו זו של רוג'ר מור מהסט של "חיה ותן למות" מראש הפוסט.

 

6.

אנשי "טופ גיר" דרגו כמובן את מיטב המכוניות בתולדות הסדרה.

 

7.

והנה הכי נפלא: אנשי "סקיי מוביז" ערכו מונטאז' של מיטב סצינות מרדפי המכוניות מסרטי בונד, לרגל חודש בונד שהם ערכו של החודש:


 

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה