20 מרץ 2013 | 01:04 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"ארץ אוז" צונח, "בננות" צומח

דבר משונה קרה ל"ארץ אוז" בארץ: הוא היה הסרט הכי נצפה בבתי הקולנוע בסוף השבוע הראשון לצאתו, אז מכר כ-20,000 כרטיסים. אבל בסוף השבוע השני הוא דעך באופן קיצוני. לא תמצאו אותו בטבלאות הסרטים הנצפים בסינמה סיטי וברשת גלובוס מקס.

דבר משונה לא פחות קרה ל"בננות": ביום חמישי עקבתי בדאגה אחר אתרי מכירות הכרטיסים בסינמה סיטי ויס פלאנט וחשבתי שאני רואה את הסרט מתפגר מולי בשידור חי: האולמות היו כמעט ריקים לחלוטין. כבר תכננתי לכתוב את פוסט ה"אמרתי לכם", על כל טעויות ההפצה שנעשו עם הסרט הזה, שיש לו פוטנציאל גדול להתחבב על קהל שמחפש בידור חינני. עד שיש סרט ישראלי אחד שהוא פשוט מהנה, מצליחים לדפוק אותו בפרסום (גם בגלל שכל שלב הפרסום התחיל עם הסרט הזה נורא מאוחר, ולא מעט בגלל שמפיץ הסרט מפיץ יותר מדי סרטים בו זמנית, וכך חונק את כולם). אבל ביום ראשון קרה דבר משונה, שכבר כמעט לא רואים בימינו: הסרט התאושש. מאז יום ראשון בערב ההקרנות בסינמה סיטי גלילות הולכות ומתמלאות. מאז יום ראשון הסרט נע בין המקומות הרביעי והחמישי ברשימת הסרטים הכי נצפים בסינמה סיטי. שיטת ה"מפה לאוזן" עדיין עובדת? כנראה שכן.

איתן פוקס מאשר את הנתונים של המעקב שלי: "ציפינו ליותר", הוא אומר על מספר הצופים של חמישי ושישי, אבל מאשר שאכן נרשמה עלייה משמעותית החל משבת, כנראה בזכות הראיון עם יעל בר-זוהר ב"ידיעות" והפרסומות בערוץ 2 שעלו בסוף השבוע. בתום שבוע להפצתו הם מעריכים שהסרט עומד על 10,000 צופים.

ובינתיים, "ארגו" כבר חצה את ה-250,000 צופים ו"ג'אנגו ללא מעצורים" חצה את ה-200,000 צופים.

===================

סקוט פאונדס הוא אחד המבקרים הצעירים הכי מוערכים באמריקה. הוא התחיל את דרכו במקומון "אל.איי וויקלי", משם הוא גויס לצוות של פסטיבל הקולנוע של ניו יורק, משרה שחייבה אותו לעבור מלוס אנג'לס בניו יורק. בסוף שנה שעברה הוא עזב את הפסטיבל והפך למבקר הקולנוע הראשי של ה"ווילג' וויס" ואתמול הוא עזב גם את זה ומונה להיות המבקר הראשי של "וראייטי". ג'סטין צ'אנג ופיטר דבורג', מבקרי הקולנוע הבכירים של העיתון, יהיו מעכשיו מתחתיו (צ'אנג הוא עורך מדור ביקורות הקולנוע).

אגב, צ'אנג היה בין שופטי פסטיבל ירושלים בשנה שעברה, ואליסה סיימון, מבקרת פרילאנסית ב"וראייטי", היתה שופטת בירושלים שנה לפני כן. האם יש סיכוי שגם פאונדס יגיע לשפוט בירושלים מתישהו?

ובכלל, אם מדברים על ירושלים: אני ממש מצפה שאליסיה ווסטון תגייס את כל חבריה מימי סאנדאנס שיתחילו להתייצב כאורחים/שופטים בפסטיבל בקרוב. כן, רוברט רדפורד, אנחנו מדברים אליך.

 

====================

והנה החדש של דפש מוד להאזנה חופשית (באייטיונז). מישהו מצא שירים טובים?

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה