18 אפריל 2013 | 08:21 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

בדרך לקאן עוצרים בטרייבקה

היום תתפרסם התוכניה למסגרת הרשמית של פסטיבל קאן – התחרות, ההקרנות הרשמיות מחוץ לתחרות, הסרטים הקצרים ומסגרת "מבט מסוים". אני מניח שמבין הישראליים, רק "הקונגרס" של ארי פולמן יהיה בתוך התחרות הרשמית. לפני שבוע תהיתי האם "ההיא שחוזרת הביתה" של מיה דרייפוס יצליח להיכנס לאחת המסגרות. ובינתיים רמזו לי שאני צריך לשים עין גם על "בית לחם" של יובל אדלר ועל "מעל הגבעה" של רפאל נדג'ארי כסרטים בעלי פוטנציאל להגיע לקאן (אם כי, אולי למסגרות העצמאיות בפסטיבל של "שבוע המבקרים" ו"השבועיים של הבמאים", שיפרסמו את בחירותיהם ביום שני).

בינתיים פורסם כבר ש"בבגה" סרט הגמר של גן דה לנגה בסם שפיגל, התקבל לסינפונדסיון, תחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל קאן.

ואתמול נפתח פסטיבל טרייבקה. דיוויד דארסי כבר ראה את "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו ומאוד נהנה ממנו. הוא מקדיש חלק ניכר מהפריוויו שלו לפסטיבל ל"מי מפחד מהזאב הרע" ולנציג הישראלי הנוסף – "שש פעמים" של יונתן גורפינקל. "השמרנים בהקרנה בה נכחתי טענו שהסרט 'מרושע מדי'", הוא כותב על סרטם של קשלס ופפושדו, "אבל הגגים הקיצוניים שלו הצחיקו אותי".

גם אנשי האתר "קומפלקס" בחרו את הסרטים שהם הכי מחכים לראות בטרייבקה ושיבצו במקום הראשון את "מי מפחד מהזאב הרע". במקום החמישי נמצא "שש פעמים". וגם ב-Twitch מצמצמים את התוכניה בת מאות הסרטים של טרייבקה לרשימה בת 17 סרטים שמסקרנים אותם, וגם שם "מי מפחד מהזאב הרע" נמצא.

שימו לב מה זה אומר: הסרט הישראלי הכי מדובר בטרייבקה הוא מותחן קומי אלים. הסרט הישראלי שעתיד להיות הכי מדובר בקאן הוא סרט מדע בדיוני ("הקונגרס"). משהו קורה כאן.

ויש להניח שהנוכחות הישראלית הכי מאסיבית בקאן תהיה בשוק. אחרי טרייבקה, יש להניח שאנשי "מי מפחד מהזאב הרע" יגיעו לשוק של קאן כדי למכור את הסרט לעולם. "בננות" של איתן פוקס יפומפם כהוגן בשוק, בזכות העובדה שמדובר בקופרודוקציה צרפתית. וקל לנחש שאהוד בלייברג, שחקן בכיר וקבוע בקאן, יביא לשם את "לצוד פילים" של רשף לוי, ומן הסתם יארגן קוקטייל עם פטריק סטיוארט, גם אם הוא לא יצליח לדחוף את הסרט לאחת המסגרות הרשמיות (מחוץ לתחרות? מבט מסוים?).

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “בדרך לקאן עוצרים בטרייבקה”

  1. מיקי 18 אפריל 2013 ב - 11:18 קישור ישיר

    היי, יש לכם מושג אם יש סטרימיניג לאירוע? אם בכלל יש אירוע הכרזה? תודה

  2. הירנוט 18 אפריל 2013 ב - 13:19 קישור ישיר

    🙁

    הקונגרס לא בפנים.

    http://variety.com/2013/film/news/cannes-lineup-1200380636/

  3. חמציץ 18 אפריל 2013 ב - 14:24 קישור ישיר

    יש ליינאפ רשמי
    http://www.festival-cannes.fr/en/article/59652.html


השאירו תגובה